Komunikat Prasowy
Plan strategiczny Grupy zakłada przeprowadzenie najważniejszych zmian w rekordowym czasie. Świadczy o dążeniu Ampere do zdecydowanego obniżenia kosztów pojazdów i ułatwienia dostępu do mobilności elektrycznej w Europie
• Ampere wdraża technologię LFP (litowo-żelazowo-fosforanową) w uzupełnieniu do akumulatorów NMC (niklowo-manganowo-kobaltowych) i tworzy w Europie łańcuch wartości, który ma zagwarantować wydajność i odpowiedni poziom cen.
• Ponadto wraz ze swoim partnerem, LG Energy Solution, Ampere po raz pierwszy na świecie wprowadza technologię Cell-to-Pack dla ogniw typu pouch.
• Dzięki pełnej gamie akumulatorów do samochodów opracowanych przez Ampere klienci otrzymują najlepszy zasięg w najlepszej cenie, w zależności od sposobu użytkowania.
• Dzięki nowym technologiom na początku 2026 roku koszt akumulatorów spadnie o około 20%.
• Plan jest częścią mapy drogowej Ampere, która ma na celu obniżenie kosztów i poprawę marży, a także potwierdza zdolność firmy do przeprowadzania dużych zmian w rekordowym tempie.
Ampere, europejska firma specjalizująca się w inteligentnych pojazdach elektrycznych, poszerza swoją ofertę akumulatorów o technologię LFP (litowo-żelazowo-fosforanową), obok obecnie stosowanej przez Grupę Renault technologii NMC (niklowo-manganowo-kobaltowej).
Decyzja stanowi skuteczną i innowacyjną odpowiedź na chimeryczność rynków i rozwój technologiczny.
Firma Ampere wdrożyła ze swoimi dostawcami LG Energy Solution i CATL na kontynencie europejskim zintegrowany łańcuch wartości w celu zwiększenia konkurencyjności technologii LFP w swoich pojazdach produkowanych w Europie. Obaj partnerzy będą dostarczać akumulatory LFP do kilku modeli Renault i Alpine. Zaspokoją zapotrzebowanie na tę technologię do 2030 roku.
Jednocześnie zespoły Ampere i LG Energy Solution pracowały nad stworzeniem technologii Cell-to-Pack. Rozwiązanie, zastosowane po raz pierwszy na świecie dla akumulatorów typu pouch, jest istotną innowacją i zwiększa zasięg pojazdów wyposażonych w akumulatory LFP dzięki zwiększeniu liczby ogniw, a tym samym dostępnej energii elektrycznej, bez zwiększania wymiarów akumulatora . Technologia „Cell-to-Pack” przyczynia się również do obniżenia kosztu akumulatorów.
Zastosowanie technologii LFP i Cell-to-Pack pozwoli Ampere obniżyć koszty akumulatorów w pojazdach o około 20% na początku 2026 roku.
Wraz z czterema partnerami, którzy są liderami w produkcji akumulatorów, Ampere dynamicznie się rozwija w stale zmieniającym się otoczeniu i udowadnia skuteczność otwartego podejścia i współpracy z najlepszymi firmami w swoich dziedzinach, takimi jak:
- AESC Envision – spółka działająca w zakładzie ElectriCity w Douai (Francja) i specjalizująca się w akumulatorach NMC
- CATL – dostawca technologii LFP, który ma zakład na Węgrzech
- LGES – firma działająca w Polsce w zakresie obu technologii, czyli NMC i LFP
- Verkor – spółka specjalizująca się w technologii NMC w kompleksie gigafactory w Dunkierce, we Francji.
Akumulatory są montowane w Ampere ElectriCity (w departamencie Hauts-de-France), w oddziale akumulatorowym zakładu produkcyjnego w Douai.
Postępy osiągnięte w ostatnich latach w zakresie technologii LFP i rozwój łańcucha wartości w Europie sprawiają, że staje się ona realną alternatywą dla NMC. Pomimo mniejszej gęstości energii niż NMC, doskonale nadaje się do niektórych zastosowań, szczególnie w małych i średnich samochodach. Z uwagi na niższy koszt poprawia rachunek ekonomiczny przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych i przyczynia się do ich upowszechnienia w Europie.
Technologie te zostaną w rekordowym czasie zastosowane w praktyce: pierwsze modele wyposażone w akumulatory LFP pojawią się na początku 2026 roku.
W skrajnie konkurencyjnym i stale zmieniającym się otoczeniu nasza strategia w zakresie akumulatorów jest dowodem skuteczności otwartego i interdyscyplinarnego modelu opartego na współpracy z najlepszymi firmami partnerskimi. Gwarantuje inteligentną alokację kapitału, elastyczność i szybką realizację. Plan jest częścią mapy drogowej Ampere, która ma na celu obniżenie kosztów o 40% przed pojawieniem się następnej generacji pojazdów – powiedział Josep Maria Recasens, dyrektor operacyjny Ampere.
Współpraca z LG Energy Solution umożliwiła nam zlokalizowanie całego łańcucha wartości związanego z technologią LFP w Europie i znaczne zwiększenie jej konkurencyjności, również w zakresie Cell-to-Pack. W technologii akumulatorowej stale pojawiają się innowacje, a my staramy się je wyprzedzać – w szczególności we współpracy z naszym Laboratorium Innowacji Ogniw Akumulatorowych, które zostanie otwarte w Lardy w 2025 r. – aby wraz z partnerami angażować się w nadchodzące istotne zmiany w ich wczesnym stadium – wskazał Philippe Brunet, dyrektor ds. inżynierii pojazdów elektrycznych i mechaniki w Ampere.
1 W technologii „Cell-to-Pack” nie ma modułów akumulatorowych – ogniwa znajdują się bezpośrednio w obudowie, co umożliwia umieszczenie większej liczby ogniw przy zachowaniu takich samych wymiarów zewnętrznych.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.