Komunikat Prasowy
• W okresie od stycznia do czerwca br. zarejestrowano 17 437 samochodów osobowych i dostawczych Renault, co daje marce 4 miejsce na polskim rynku.
• Wzrosła sprzedaż samochodów osobowych, w miesiącach styczeń-czerwiec br. zarejestrowano 10 543 samochody osobowe Renault.
• Rośnie sprzedaż samochodów zelektryfikowanych Renault. Aktualnie stanowi ona już 41% mixu produktowego.
• Rośnie sprzedaż samochodów marki do klienta indywidualnego.
• W czerwcu br. Renault miało ponad 26% udziału w rynku samochodów dostawczych. Renault od 4 lat utrzymuje pozycję lidera w segmencie samochodów dostawczych, a Master od 6 lat jest liderem segmentu H Van.
• Od 15 lat Renault utrzymuje pozycję lidera samochodów modyfikowanych.
• Na rynku debiutuje właśnie Samochód Roku 2024 (Car of the Year 2024), Renaut Scenic E-Tech 100% electric.
• Jest to rok pełen premier Renault. W drugiej połowie roku na rynku pojawią się nowe modele: Renault Rafale w wersji PHEV 300 KM, Renault Symbioz oraz Nowy Master w wersji spalinowej i elektrycznej.
Renault na 4 miejscu w Polsce po pierwszym półroczu. Do końca czerwca br. zarejestrowano 17 437 samochodów osobowych i dostawczych Renault w Polsce.
Udział marki w rynku wynosi 5,6%, co daje 4 miejsce w sprzedaży samochodów w Polsce, jest to wzrost o jedną pozycję w porównaniu z H1 2023.
SAMOCHODY OSOBOWE RENAULT
Wzrosła sprzedaż samochodów osobowych, w okresie styczeń-czerwiec br. zarejestrowano 10 543 samochody osobowe Renault (jest to wzrost o 18,54% vs. H1 2023).
Renault Captur umacnia swoją pozycję w segmencie B-SUV, zamówienia na ten model w pierwszej połowie roku przekroczyły 2500 szt. zarejestrowanych samochodów (co daje wzrost o 30% w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego).
Miejski crossover Renault Captur cieszył się dużym zainteresowaniem szczególnie klientów indywidualnych (66% wszystkich zamówień w H1 2024), model ten zanotował wzrost zainteresowania w tej grupie klientów o 61% w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Najczęściej wybierana wersja to techno, a najczęściej wybierany silnik w gamie to TCe 100 Eco-G, z fabryczną instalacją LPG.
Do końca czerwca br. złożono już ponad 900 zamówień na Nowego Captura, który właśnie zadebiutował na rynku. Nowy Captur to pierwszy samochód na świecie w segmencie B z technologiami pokładowymi zarezerwowanymi wcześniej dla samochodów z wyższych segmentów – oferuje multimedialny system openR link z wbudowanymi usługami Google.
Osobowe Renault Trafic już od sześciu lat jest modelem nr 1 w segmencie minibus na polskim rynku. W pierwszym półroczu zarejestrowano ponad 2200 sztuk Renault Trafic w wersji osobowej (+31% vs. H1 2023).
Flagowe Renault Clio w pierwszej połowie roku odnotowało wzrost zainteresowania wśród klientów indywidulanych, którzy stanowili 41% zamawiających ten model w 2024 r. Obecnie wprowadzono bardzo atrakcyjną ofertę na Clio z automatyczną skrzynią biegów. Renault Clio z automatem jest dostępne w cenie od 79 600 zł za wersję z silnikiem 1.0 TCe 90 X-Tronic. Jest to najbardziej konkurencyjna oferta w tym segmencie, która obejmuje dwie wersje wyposażenia.
Renault E-Tech
Renault stopniowo zmierza w stronę całkowitego przejścia na napędy o zerowej emisji i planuje osiągnąć ten cel do 2030 roku. Obecnie marka posiada w swoim portfolio zarówno samochody w 100% elektryczne, jak i hybrydowe.
Gama samochodów z napędem E-Tech zyskuje na popularności w Polsce. Łącznie samochody z napędem EV+HEV+MHEV stanowią 41% mixu sprzedaży. Renault oferuje szeroką gamę pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Gama obejmuje w pełni elektryczne Megane E-tech 100% electric, Kangoo E-Tech 100% electric i Scenic E-Tech 100% electric, a także samochody w pełni hybrydowe i miękkie hybrydy dostęne w modelach Clio, Captur, Arkana Austral oraz Espace E-Tech full hybrid.
Aktualnie do sprzedaży dołączyło Renault Scenic E-Tech 100% electric, Samochód Roku 2024.
SAMOCHODY DOSTAWCZE RENAULT
Po raz kolejny Renault zostało liderem polskiego rynku samochodów dostawczych. W czerwcu Renault miało rekordowe 26,1% udziału w rynku samochodów dostawczych. Oznacza to, że co czwarty samochód dostawczy sprzedawany w Polsce to było Renault. Od stycznia do czerwca br. zarejestrowano ich 6894, co daje marce 20,97% udziału w rynku. Renault Master od 2018 roku utrzymuje pozycję lidera wśród samochodów dostawczych do 3,5 t. W pierwszym półroczu tego roku zarejestrowano ponad 4800 Masterów, co daje temu modelowi 1. miejsce w segmencie H Van.
W pierwszym półroczu tego roku zarejestrowano również blisko 900 samochodów dostawczych Trafic. Model Express to ponad 1000 zarejestrowanych samochodów.
Od 15 lat Renault pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych w Polsce.
Podwozia Master stanowią ponad 40% całego rynku podwozi. Największy udział w sprzedaży zabudów mają zabudowy typu skrzynia z plandeką, samochody do przewozu osób z niepełnosprawnością oraz różnego rodzaju kontenery (w tym izotermiczne i chłodnicze), skrzynie otwarte i wywrotki.
Bardzo nas cieszy rosnące zainteresowanie samochodami zelektryfikowanymi Renault. Zakładamy, że trend ten zostanie utrzymany między innymi dzięki modelowi Scenic E-Tech 100% electric, który właśnie wszedł do naszej oferty samochodów w pełni elektrycznych. Wśród nowych modeli w drugiej połowie roku pojawią się Renault Rafale w wersji hybryda plug-in 300 KM oraz Symbioz jako uzupełnienie naszej gamy. Jesteśmy dumni, że Renault po raz kolejny zostało liderem rynku samochodów dostawczych w Polsce, gdzie co czwarty sprzedany samochód dostawczy to Renault. Numerem jeden nieprzerwanie od 2018 roku wśród samochodów dostawczych do 3,5 t jest Master – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.
2024 – HISTORYCZNY ROK PREMIER RENAULT
W lecie tego roku Renault wprowadziło do sprzedaży model Renault Scenic E-Tech 100% electric, który otrzymał tytuł Car of the Year 2024. Kolejnym nowym modelem wchodzącym do sprzedaży jest popularny miejski crossover, Nowe Renault Captur. Pojawiło Renault Rafale w wersji full hybrid, a uzupełnieniem tej gamy będzie hybryda plug-in 300 KM. Gamę zupełnie nowych modeli zasili Renault Symbioz. Pojawi się również Nowe Renault Master, lider rynku lekkich pojazdów użytkowych, w wersji spalinowej i elektrycznej. Pod koniec roku otwarte zostaną zamówienia na elektryczne R5.
W 2024 roku Renault Polska wprowadzi również projekt Re-Factory (usługę odnowienia samochodów używanych marki), który będzie realizowany po raz pierwszy w Europie z siecią dealerską, oraz uruchomi nową usługę mobilności Mobilize share. Poprzez aplikację Mobilize share klienci będą mogli zarezerwować i wynająć samochód i zwrócić w tym samym miejscu. Usługa będzie dostępna 24/7. Zakłada się, że usługa w pierwszym okresie działania będzie obejmowała głównie klientów, którzy pozostawiają swoje auto w serwisie na czas jego serwisowania. W pierwszej fazie projektu dostępnych będzie 500 samochodów z sieci Renault Pro+. Pojawi się również marka Renew obejmująca ofertę sprawdzonych samochodów używanych.
NAGRODY
Renault Master triumfowało w tegorocznej edycji plebiscytu Auto Lider organizowanego przez tygodnik „Motor”, zwyciężając głosami czytelników w kategorii samochodów dostawczych. Renault Clio zdobyło tytuł Miejskiego Samochodu Roku Wirtualnej Polski 2024, pokonując w tej kategorii ośmiu innych kandydatów. A intuicyjny i łatwy w obsłudze system multimedialny openR link zwyciężył w Wielkim praktycznym teście systemów multimedialnych redakcji OTOMOTO..
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.