Komunikat Prasowy

Udostępnij

DALSZY WZROST SPRZEDAŻY GRUPY RENAULT DZIĘKI DOPEŁNIAJĄCYM SIĘ MARKOM

Dzięki strategii przynoszącej korzyści w Europie1 (+6,7%) Grupa Renault ponownie zwiększyła swoją sprzedaż w pierwszym półroczu 2024 roku o 1,9% do poziomu 1 154 700 samochodów.


Grupa umocniła się na zajmowanym już trzecim miejscu w Europie – odnotowała wzrost sprzedaży o 6,7% i sprzedała 847 623 samochody na rynku, który zwyżkował o 5,5%.

Marka Renault może się poszczycić świetnymi wynikami, znacznie powyżej średniej rynkowej: 535 238 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost o 8,2% przy średnim wzroście rynkowym 5,5%, i zapewnia jej miejsce trzeciej marki w Europie i pierwszej we Francji (z uwzględnieniem samochodów osobowych i dostawczych). Wzrost sprzedaży samochodów osobowych to przede wszystkim efekt sukcesu napędów E-Tech full hybrid (+45% w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku). Renault jest znowu liderem na rynku samochodów dostawczych ze sprzedażą2 171 202 pojazdów (+19,2% w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2023 roku).

Marka Dacia odnotowała wzrost sprzedaży o 4,0% w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku (309 816 sprzedanych samochodów). Ponownie uplasowała się wśród 10 najlepiej sprzedających się marek samochodowych w Europie. Sandero jest najlepiej sprzedającym się samochodem z uwzględnieniem wszystkich kanałów sprzedaży.

Marka Alpine osiągnęła w pierwszych sześciu miesiącach 2024 roku wzrost o 47,7% (w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku) z 2569 nowo zarejestrowanymi samochodami. To przede wszystkim efekt sukcesu poszerzonej gamy modelowej z A110 R Turini.

Strategia sprzedaży skoncentrowana na wersjach i kanałach o wysokiej wartości dodanej przynosi efekty:

• Na pięciu najważniejszych rynkach europejskich sprzedaż dla klientów indywidualnych3 stanowi blisko 62% sprzedaży Grupy. To o ponad 20 punktów procentowych więcej niż wynosi średnia rynkowa. Aż 4 modele4 Grupy uplasowały się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów w segmencie klientów indywidualnych.

W segmentach C i wyższych, a zwłaszcza C-SUV i D-SUV (+10%) marka Renault przyspiesza ofensywę z modelami Austral i Espace E-Tech full hybrid, których najbogatsze wersje w gamie cieszą się dużym powodzeniem.


Udział samochodów elektrycznych i hybrydowych w sprzedaży Grupy w Europie wynosi 29,6% (+4,3 punktu procentowego w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku). Na te doskonałe wyniki wpłynął przede wszystkim sukces napędów hybrydowych, których sprzedaż silnie wzrosła (+59,6% w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku).

• Niemal co drugi sprzedany samochód marki Renault to model zelektryfikowany. Renault jest drugą marką w Europie na rynku hybrydowych samochodów osobowych, a jej modele Clio, Austral i Captur plasują się w pierwszej dziesiątce.

• Samochody w 100% elektryczne stanowią blisko 12% sprzedanych samochodów marki Renault. Ich sprzedaż w drugim półroczu będzie jeszcze większa dzięki wprowadzeniu modeli Scenic E-Tech electric i Renault 5 E-Tech electric.

• Prawie 10% sprzedaży marki Dacia stanowią samochody zelektryfikowane. Dużą rolę odegrał tu sukces Joggera Hybrid 140.

• Marka Alpine rozpoczęła elektryczną ofensywę 13 czerwca 2024 roku wraz z prezentacją A290 – swojego pierwszego sportowego samochodu miejskiego z napędem w 100% elektrycznym. Przyjmowanie zamówień na nowy model rozpocznie się latem.


Na koniec czerwca 2024 roku portfel zamówień Grupy w Europie odpowiadał 2,6-miesięcznej prognozowanej sprzedaży. To najlepsze świadectwo dobrego początku roku pod względem liczby przyjętych zamówień.


● Rok 2024 obfituje w premiery rynkowe. Na rynku pojawi się 10 nowych modeli5 , które przyczynią się do elektryfikacji oferty Grupy i jej rozwoju na rynkach zagranicznych.



Boulogne-Billancourt, 18 lipca 2024 r.


Marka Renault


Najlepiej sprzedająca się francuska marka na świecie

Sprzedaż marki Renault w pierwszym półroczu 2024 wzrosła o 2,0% (787 223 sprzedane samochody) w porównaniu z takim samem okresem 2023 roku. W znacznym stopniu przyczynił się do tego sukces Renault w Europie, gdzie marka odnotowała wzrost sprzedaży o 8,2% (535 238 sztuk). Uzyskała znacznie lepszy wynik od średniej rynkowej o 5,5% i zapewniła sobie pozycję trzeciej marki na rynku samochodów osobowych i dostawczych, głównie dzięki Hiszpanii (+12,7%), Włochom (+18,4%) i Wielkiej Brytanii (+32,7%).

Na swoim rodzimym rynku we Francji Renault umocniło pozycję lidera ze wzrostem o 8,0% na rynku samochodów osobowych i dostawczych i łączną liczbą 214 881 sprzedanych samochodów. Niemal co piąty samochód sprzedawany we Francji to model marki Renault.

Na rynkach pozaeuropejskich marka również zwiększyła sprzedaż: m.in. w Turcji (10,8%), Brazylii (5,3%) i Maroku (1,5%). W pierwszych miesiącach roku rozpoczęło się wdrażanie strategii International Game Plan 2027. Marka Renault wraca na rynek Korei Południowej z modelem Grand Koleos, a Kardian zaliczył udany debiut rynkowy w Brazylii z liczbą 5200 zarejestrowanych samochodów. Został również ciepło przyjęty w Meksyku. W drugim półroczu zostanie wprowadzony w Maroku. W Turcji marka zaprezentowała model Renault Duster, który w drugiej połowie roku będzie wprowadzany na rynkach pozaeuropejskich.


Polityka sprzedaży ukierunkowana na generowanie zysku: co drugi samochód w Europie jest sprzedawany klientom indywidualnym, marka przyspiesza również ofensywę w segmentach C i wyższych

Na pięciu najważniejszych dla siebie rynkach europejskich marka Renault sprzedała 50% pojazdów w bardzo rentownym segmencie klientów indywidualnych. Clio i Captur uplasowały się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów w tym segmencie.

Renault przyspiesza ponowny podbój segmentów C i wyższych, a zwłaszcza C-SUV i D-SUV (+10%), z modelami Austral, Espace E-Tech full hybrid i Rafale, których najbogatsze wersje w gamie cieszą się dużym powodzeniem. Wersje Iconic i Esprit Alpine stanowią 55% sprzedanych modeli Austral i 72% samochodów Espace E-Tech full hybrid.


Numer 1 na rynku samochodów dostawczych w Europie

Marka umocniła pozycję lidera na rynku lekkich samochodów dostawczych6 ze sprzedażą 171 202 samochodów. Oznacza to wzrost o 19,2% w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku, na rynku zwyżkującym o 12,9%. Do tej dynamiki przyczyniły się sukcesy flagowych modeli marki: Kangoo i Express (+30,7% w porównaniu z pierwszym półroczem 2023) oraz Master (+16,0% w porównaniu z pierwszym półroczem 2023), które są liderami w swoich segmentach. Trafic (+22,5% w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku) przesunął się na trzecie miejsce na podium w swoim segmencie.


Trafne wybory rozwiązań technologicznych i dwukierunkowa strategia elektryfikacji

Niemal co drugi sprzedany samochód marki Renault to model zelektryfikowany. Renault kontynuuje elektryfikację gamy zgodnie z wyważoną strategią. Z jednej strony wprowadza pełną gamę samochodów elektrycznych, a z drugiej – gamę pełnych hybryd.

Marka jest numerem 2 na europejskim rynku samochodów hybrydowych. Jej modele stanowią ponad jedną trzecią całej sprzedaży w Europie. Równie imponujący jest wzrost sprzedaży marki o blisko 45% w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku. Clio, Austral i Captur uplasowały się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów hybrydowych.

Samochody w 100% elektryczne stanowią blisko 12% sprzedanych samochodów marki Renault. Ich sprzedaż w drugim półroczu będzie jeszcze większa dzięki wprowadzeniu modeli Scenic E-Tech electric i Renault 5 E-Tech electric. Megane E-Tech electric, wprowadzony w połowie 2022 roku, uplasował się w pierwszej trójce modeli w tej kategorii w Europie.


2024 – rok obfitujący w debiuty rynkowe nowych modeli marki Renault

Obecny rok z siedmioma nowo wprowadzonymi modelami jest wyjątkowo bogaty w debiuty rynkowe marki Renault. Pierwsza połowa roku była niezwykle obiecująca. W drugim półroczu czekają nas europejskie premiery modeli Symbioz, Master i Renault 5 E-Tech electric. Na rynkach pozaeuropejskich marka będzie kontynuować wdrażanie strategii International Game Plan, która obejmuje wprowadzenie modeli Renault Duster i Grand Koleos oraz poszerzenie sprzedaży Kardiana na nowe rynki.


Marka Dacia


Dalszy wzrost

W pierwszej połowie roku sprzedaż Dacii wzrosła o 3,8%. Łącznie marka może poszczycić się 358 497 nowo zarejestrowanymi samochodami. W Europie Dacia sprzedała 309 816 samochodów, co zapewniło jej 4-procentowy wzrost na rynku samochodów osobowych i dostawczych. Dacia utrzymała dziewiąte miejsce na rynku samochodów osobowych i lokatę w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się marek na europejskim rynku samochodów osobowych i dostawczych.


Do uzyskanych wyników przyczyniła się nowa, wyrazista identyfikacja wizualna marki

Dzięki nowej, wyrazistej stylistyce Dacia umocniła drugie miejsce w Europie w sprzedaży samochodów dla klientów indywidualnych, którzy stanowią główną grupę docelową marki. Było to możliwe dzięki czterem flagowym modelom Dacii oraz najwyższym na rynku wskaźnikom lojalności i pozyskiwania nowych klientów.

Dacia Sandero sprzedała się na świecie w liczbie 164 789 sztuk, czyli o 18,5% więcej w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Sandero jest od 2017 roku najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w segmencie klientów indywidualnych w Europie. W pierwszym półroczu 2024 okazało się również najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w Europie, we wszystkich segmentach klientów.

Światowa sprzedaż Dustera (113 783 sztuki – łącznie z drugą i trzecią generacją, która niedawno pojawiła się na rynku) wzrosła o 1,7% w porównaniu z pierwszą połową 2023 roku. Model plasuje się niezmiennie w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się SUV-ów w Europie na rynku klientów indywidualnych.

Dacia Jogger uzyskała wynik 50 841 samochodów sprzedanych na świecie, co oznacza wzrost o 0,7% w porównaniu z pierwszym półroczem 2023. Jest najczęściej kupowanym samochodem w segmencie C (bez SUV-ów) przez klientów indywidualnych w Europie.

Natomiast sprzedaż Dacii Spring spadła ze względu na zmiany dopłat rządowych i cykl produkcji modelu. Niemniej w pierwszej połowie roku 2024 Spring zajął piąte miejsce wśród małych samochodów elektrycznych z segmentów A i B), w segmencie klientów indywidualnych w Europie.


Odnowienie gamy

Nowa Dacia Duster, którą można zamawiać od połowy marca 2024 roku, jest dostępna w salonach od czerwca. Model spotkał się z bardzo przychylnym przyjęciem i otrzymał liczne nagrody w wielu krajach.

Od kwietnia 2024 roku w Europie kontynentalnej można już zamawiać nowego w 100% elektrycznego Springa, a od połowy czerwca – również w Wielkiej Brytanii. Nowy model pojawi się w salonach na jesieni tego roku.

W drugiej połowie roku 2024 marka zaprezentuje Bigstera, przyszły SUV z segmentu C, który trafi do salonów w pierwszym półroczu 2025.


Marka Alpine


Osiągnięcia marki

W pierwszym półroczu 2024 Alpine odnotowała wzrost ogólnoświatowej sprzedaży o 47,2% (w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku) z rekordową liczbą 2720 nowo zarejestrowanych samochodów. Do tego wyniku przyczyniły się zwłaszcza Francja (+58,9%), Niemcy (+45,9%), Wielka Brytania (+27,2%) i Belgia (+29,5%).


Początek ery elektrycznych modeli

W czerwcu br. marka Alpine rozpoczęła ofensywę na rynku samochodów elektrycznych. Podczas wyścigu 24h Le Mans zaprezentowała A290, swój pierwszy w 100% elektryczny model. Przyjmowanie zamówień na nowy model rozpocznie się latem.


Coraz bardziej intensywny rozwój na rynkach zagranicznych

Jeśli chodzi o rozwój marki na rynkach zagranicznych, w pierwszym półroczu 2024 Alpine rozpoczęła sprzedaż w Turcji oraz otworzył się pierwszy concept store Atelier Alpine w Barcelonie. Kolejne atelier zostaną wkrótce otwarte w Londynie i Paryżu. Do końca 2024 roku marka zaplanowała również otwarcie concept storów w Holandii, na Węgrzech, w Szwecji oraz we Francji (w tym na Gwadelupie).


1 Dane dla Europy według raportu ACEA.

2 Bez pickupów.

3 Francja, Włochy, Niemcy, Hiszpania, Wielka Brytania.

4 Sandero, Duster, Clio, Captur.

5 10 premier nowych modeli w tym roku, nie licząc Renault Dustera (na rynkach pozaeuropejskich) i restylingu modelu Captur.

6 Bez pickupów.








Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies