Materiały Prasowe
Rafale jest próbą spełnienia długoletniego marzenia Renault. Było nim udowodnienie, że jest marką, która jest w stanie wznieść się na wyżyny, by osiągnąć najwyższe segmenty rynku. Prawdą jest, że z tych prób firma zawsze wychodziła bardziej lub mniej poobijana. Mimo to nie składamy broni. Tym bardziej że teraz posiadamy atuty, których wcześniej nam brakowało, czyli jesteśmy obecni w prężnym segmencie SUV-ów coupé, mamy układ napędowy całkowicie zgodny z duchem czasu, a ponadto osiągnęliśmy doskonałość techniczną i koncepcyjną, a także wzbudzamy emocje...
Tych słów użył Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault, dokonując prezentacji Rafale – nowego produktu flagowego Renault – podczas Paris Air Show 18 czerwca 2023 roku.
Nazwa Rafale nawiązuje do francuskiej brawury i doskonałości oraz prestiżowych osiągnięć Renault we francuskim lotnictwie. Choćby takich, jak pobicie rekordu prędkości przez samolot Caudron Renault Rafale w 1934 roku (445 km/h).
Sylwetka Rafale zdradza zdecydowany charakter. Nowy design Renault przejawia się w starannie wyrzeźbionych liniach obejmujących zaawansowane technologicznie elementy. Tym, co przyciąga, zadziwia i zaskakuje, jest dbałość o szczegóły oraz gra światła i tekstur.
Rafale to samochód z wyższego segmentu, dający poczucie pełni życia i potęgujący przyjemność prowadzenia i podróżowania. Skupia w sobie największe osiągnięcia Renault w zakresie bezpieczeństwa, dynamiki i przyjemności prowadzenia oraz komfortu kierowcy i pasażerów.
Duża przestronność i bogate wyposażenie technologiczne sprawią, że każdy użytkownik będzie czerpał przyjemność z podróżowania.
Rafale, oprócz hybrydowego silnika E-Tech o mocy 200 KM ze stosunkiem osiągów do wydajności sprawdzonym w modelach Austral i Espace, kryje pod maską również nowy silnik E-Tech 4x4 o mocy 300 KM. Ten przełomowy hybrydowy układ napędowy typu plug-in, będący kwintesencją technologii E-Tech Renault, został wyposażony w nowy silnik elektryczny na tylnej osi, aby zwiększyć moc pojazdu i zapewnić stały napęd na cztery koła. Układ ten w wersji atelier Alpine będzie wyposażony w specjalne ustawienia podwozia i trybu jazdy, a także w aktywne zawieszenie współpracujące z kamerą predykcyjną, co pozwoli zapewnić maksymalną przyjemność jazdy.
Renault Rafale E-Tech full hybrid 200 KM jest dostępne w dwóch wersjach: techno i esprit Alpine, w cenie od 192 900 zł. Zamówienia są przyjmowane od lutego 2024 roku z dostawą pierwszych egzemplarzy latem 2024 roku.
Układ napędowy E-Tech 4x4 o mocy 300 KM, dostępny w wersjach esprit Alpine i atelier Alpine, trafi do sprzedaży jesienią 2024 roku.
Renault Rafale, kluczowy model w strategii Renaulution, symbolizuje coraz wyższy poziom naszych samochodów i pokazuje, że potrafimy przekonać do siebie każdą grupę klientów. To samochód o porywającej stylistyce SUV-a z linią coupé, za kierownicą którego poczujesz intensywną radość życia. Zapewnia niespotykaną przyjemność z jazdy dzięki hybrydowemu napędowi i flagowemu zawieszeniu, które jest owocem know-how i pasji konstruktorów Renault.
Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault
Materiały prasowe do pobrania
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.