Materiały Prasowe

Udostępnij

WYŻSZY POZIOM DUSTERA

• Dacia przedstawia trzecią generację modelu Duster i kontynuuje sagę swojego kultowego bestsellera


• Nowy Duster to duży skok naprzód pod względem parametrów użytkowych dzięki platformie CMF-B, jeszcze bardziej wyrazisty, dający poczucie solidności design i jeszcze większe możliwości jazdy po bezdrożach wersji 4x4


• Nowy Duster to hybrydowe zespoły napędowe i jeszcze bardziej trwałe materiały, to nowe technologie zwiększające poziom bezpieczeństwa i komfortu


• Wszystko jest w nim nowe z wyjątkiem najważniejszej cechy: Duster pozostaje najlepszym rodzinnym SUV-em w swojej klasie pod względem stosunku ceny do parametrów użytkowych!

„Wyższy poziom Dustera": nowy Duster kontynuuje historię modelu, który stał się najwyższym rynkowym standardem w swojej klasie oraz prawdziwą ikoną marki Dacia i jej wartości: solidny i outdoorowy, oferuje to, co naprawdę niezbędne, jest cool i przyjazny dla środowiska – Eco-Smart. Duster, wprowadzony na rynek po raz pierwszy w 2010 roku i odnowiony po raz pierwszy w 2017 roku, dał się poznać jako model zrywający z kanonami panującymi dotąd na rynku SUV-ów.


Duster to prawdziwa historia sukcesu samochodu, który w swojej 13-letniej karierze zdobył ponad 40 nagród i został wyprodukowany w liczbie ponad 2,4 miliona sztuk. Dzięki stale rosnącej sprzedaży Duster stał się w 2022 roku najlepiej sprzedającym się SUV-em w Europie na rynku samochodów osobowych we wszystkich segmentach łącznie.

Z linii produkcyjnych zakładu Dacii w Pitesti w Rumunii zjeżdża codziennie niemal 1000 Dusterów, czyli mniej więcej jeden egzemplarz na minutę!



NOWY DUSTER TO DUŻY SKOK NAPRZÓD POD WZGLĘDEM PARAMETRÓW UŻYTKOWYCH DZIĘKI PLATFORMIE CMF-B


Nowy Duster jest zbudowany na platformie CMF-B, stanowiącej kluczowy element strategii produkcyjnej Dacii. Ta konkurencyjna i wyjątkowo uniwersalna platforma, wprowadzona po raz pierwszy w najnowszych modelach Sandero i Logan, a następnie zaadaptowana do potrzeb Joggera, zapewnia marce dużą elastyczność i umożliwia realizację ambitnego planu produktowego w najlepszy możliwy sposób.


Patrice Lévy Bencheton, dyrektor ds. wydajności produktów Dacii, wyjaśnia: Nowa platforma CMF-B będzie stanowić kluczowy atut w rozwijaniu gamy modeli Dacia, teraz i w przyszłości. Pokazuje pełnię swoich możliwości w nowym Dusterze, modelu wyposażonym w nowe, cechujące się najwyższym poziomem efektywności energetycznej, zelektryfikowane zespoły napędowe i dysponującym znacząco ulepszonymi parametrami użytkowymi, nie tracąc przy tym nic ze swej atrakcyjności i przystępności cenowej, które zadecydowały o jego sukcesie.


- Dzięki zastosowaniu platformy CMF-B w nowym Dusterze możliwe było zwiększenie przestrzeni użytecznej wnętrza w porównaniu do poprzedniej generacji, zarówno w strefie pasażerskiej, jak i bagażowej, przy zachowaniu tej samej długości całkowitej 4,34 m.

- W nowym Dusterze zdecydowanie poprawiono zachowanie na drodze dzięki optymalizacji stabilizatorów poprzecznych. Zwiększenie sztywności komponentów zmniejszyło przechyły pojazdu (o 21% w wersji 4x2), co przełożyło się na większą stabilność na zakrętach i przy zmianie kierunku jazdy. W wersji 4x4 pozwoliło zmniejszyć przechyły o 17%, dzięki czemu zyskała ona na uniwersalności. Większą sztywność tylnej osi w fazie jazdy terenowej kompensuje nowy elektroniczny układ sterujący.

- Zmieniono również ustawienia amortyzatorów, przełożenie i algorytmy wspomagania układu kierowniczego a także opony. Zmiany zapewniają bardziej precyzyjną reakcję samochodu w różnych warunkach użytkowania.

- Znaczący spadek hałasu z układu jezdnego – średnio o 2 dB – zmniejsza ogólny poziom hałasu w kabinie i zapewnia pasażerom bardziej przyjemną jazdę. Spadek o 3 dB jest równoznaczny z dwukrotnym obniżeniem hałasu!

-Platforma CMF-B otwiera przed nowym Dusterem drogę do elektryfikacji – umożliwia montaż zespołów napędowych opartych na technologii mild hybrid i full hybrid.



CAŁKOWICIE ODNOWIONY, BARDZIEJ MUSKULARNY I WYRAZISTY DESIGN


Duster prezentuje całkowicie odnowiony design. Zachowano w nim wszystkie walory stylistyczne, które zapewniły sukces jego poprzednim generacjom, w szczególności wygląd wytrzymałego SUV-a, dający poczucie solidności, ale wyniesiony na wyższy poziom, wybiegający bardziej w przyszłość i bardziej wyrazisty, zgodny z nową identyfikacją wizualną Dacii. Nowy Duster z dumą prezentuje swój odnowiony design.


David Durand, dyrektor ds. designu Dacii: Zanim przystąpiliśmy do prac nad stylistyką nowego Dustera, zajęliśmy się dopracowaniem proporcji nadwozia, aby spotęgować wrażenie mocy... Rozpoczęcie prac od doboru właściwych proporcji pozwala uniknąć konieczności uciekania się później do różnych stylistycznych sztuczek.


Skupianie się na tym, co najważniejsze i eliminacja zbędnych gadżetów: ta filozofia Dacii przyświecała również pracom nad designem nowego Dustera.


Designerzy rozpoczęli pracę od prostych brył: kabiny, maski, błotników itd. Następnie połączyli wszystkie te elementy w całość o czystych, ostrych liniach, nadali modelowi nowoczesny, dopracowany wygląd z nadwoziem o przemyślanych prężnych i wyrazistych kształtach.

Prostota kształtów i brył potęguje siłę designu: pionowo zarysowany przód, wyraźnie odcinające się osłony nadkoli z fazowanymi krawędziami, szeroka pokrywa bagażnika i boczne szyby tworzące jednolitą powierzchnię od przodu do tyłu kabiny.


Nowy Duster jest chroniony pasem biegnącym dookoła samochodu bez żadnych przerw. Składa się on z bocznych listew ochronnych dolnych krawędzi nadwozia, które łączą się z elementami identyfikacji wizualnej nowego Dustera, a te z osłonami nadkoli, które z kolei łączą się z przednimi i tylnymi zderzakami. Taki jest nowy Duster: bardziej solidny i outdoorowy niż kiedykolwiek dotąd!


Spójny i idący z duchem czasu design nowego Dustera odzwierciedla outdoorowy charakter auta połączony z solidnością w bardziej zrównoważonym ujęciu.


- Przednie i tylne osłony podwozia barwione w masie. Rezygnacja z wersji lakierowanej jest korzystna nie tylko z punktu widzenia ochrony środowiska, ale także dla naszych klientów: nawet zadrapane czy porysowane osłony nigdy nie tracą fabrycznego koloru.


- Boczne osłony dolnych krawędzi nadwozia, osłony nadkoli, charakterystyczne, trójkątne elementy przedniego zderzaka, przednie i tylne osłony podwozia (ADD-ON) oraz dolny pas tylnego zderzaka są wykonane z nowego, wytrzymałego tworzywa opracowanego przez inżynierów Dacii i firmę chemiczną LyondellBasell o nazwie Starkle®. Tworzywo, zastosowane po raz pierwszy w modelu koncepcyjnym Manifesto, zawiera do 20% materiałów pochodzących z recyklingu. Taki skład przekłada się na obecność białych drobin tworzących zamierzony przez Dacię efekt groszkowania, który pozwala uniknąć konieczności stosowania dodatkowej powłoki lakierniczej (szczegóły poniżej).


David Durand kontynuuje: Staraliśmy się osiągnąć maksymalną spójność między designem nadwozia i wnętrza. Stylistyka kabiny zwarta i solidna stwarza prawdziwe poczucie ochrony.


Wrażenie to wywołuje nowa, wysoka i szeroka deska rozdzielcza z poziomą listwą ozdobną ustawioną w pionie. Spójność z designem nadwozia wyraża się również w kształcie nawiewów powietrza wzorowanych na kształcie nadkoli.


Podobnie jak w przypadku designu nadwozia, również design wnętrza skupiony jest na tym, co najważniejsze, czyli na użyteczności. Szczególną uwagę poświęcono ergonomii, którą zapewnia centralny ekran o przekątnej 10,1 cala, umieszczony w polu widzenia kierowcy i odchylony w jego stronę pod kątem 10°. Bardzo ergonomiczna jest również nowa dźwignia automatycznej skrzyni biegów dostępnej w wersji HYBRID 140. Spłaszczona w górnej i dolnej części kierownica jest bardzo wygodna w użyciu, a jednocześnie ułatwia wsiadanie i wysiadanie.


Duster nie byłby Dusterem bez pomysłowo zaprojektowanej, praktycznej kabiny, ułatwiającej codzienne życie użytkownikom. Wszystko zostało w niej zaprojektowane tak, aby mogli czuć się jak u siebie, na przednich, jak i na tylnych siedzeniach – mówi David Durand.


Silnym łącznikiem między designem nadwozia i wnętrza nowego Dustera są motywy w kształcie litery „Y” charakterystyczne dla sygnatury świetlnej auta:


- W kabinie znajdują się one na nawiewach powietrza, których powierzchnia tworzy kształt litery Y (w kolorze brązowo miedzianym w wersji Extreme) oraz na płatach drzwi, w obrębie podłokietników. Nazwę marki pośrodku kierownicy zastąpiono nowym logo Dacii.


- Na zewnątrz nowego Dustera motywy w kształcie litery „Y” tworzą sygnaturę świetlną na kloszach przednich i tylnych świateł. Motyw ten jest także widoczny w rysunku felg aluminiowych, w których błyszczący efekt uzyskano poprzez odpowiednią obróbkę surowego materiału, bez jego chromowania.


David Durand podsumowuje:Chcieliśmy uczynić design nowego Dustera jeszcze bardziej atrakcyjnym niż dotąd, nadać mu styl jeszcze bardziej zgodny z duchem Dustera i z duchem Dacii, krótko mówiąc – podkreślić z jeszcze większą siłą i dumą nasze wartości: Solidny i outdoorowy, oferujący to, co naprawdę niezbędne, będący cool oraz Eco-Smart.



Materiały prasowe do pobrania


Galeria

Filmy

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies