Komunikat Prasowy
• Najlepsza technologia pokładowa – multimedialny system openR link z wbudowanymi usługami Google − zastosowana po raz pierwszy na świecie w samochodzie z segmentu B.
• Amortyzatory, geometria zawieszenia i kalibracja wspomagania układu kierowniczego przeprojektowane w celu zwiększenia dynamiki i przyjemności z jazdy.
• Wydajny, w pełni hybrydowy silnik E-Tech 145 zużywający 4,6 l/100 km i emitujący 105 gramów CO2/km w cyklu WLTP.
• Nowa funkcja E-SAVE, zastosowana w hybrydowym silniku E-Tech 145, utrzymuje poziom naładowania akumulatora i zapewnia optymalną wydajność.
• Systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji: Usługa Active Driver Assist oferująca jazdę autonomiczną poziomu 2 oraz – w wersji hybrydowej – predykcyjny system jazdy w trybie hybrydowym.
• Nowy przycisk – My Safety Switch – umożliwiający aktywację i dezaktywację preferowanych ustawień pięciu systemów ADAS jednocześnie.
• Funkcja optymalizacji trakcji Extended Grip (opcjonalna, w zależności od kraju) oferuje dwa specjalne tryby: Snow („jazda po śniegu”) oraz All-terrain („jazda w terenie”).
• Nowa wersja esprit Alpine, charakteryzująca się w szczególności obramowaniami szyb Grand Brillant, specjalnymi 19-calowymi felgami do opon 225/45R19, aerodynamiczną listwą oraz przednią i tylną osłoną podwozia pokrytą szarym matowym lakierem.
• Od rozpoczęcia sprzedaży (23 kwietnia br.) do połowy lipca br. złożono w Polsce już 1500 zamówień na Nowe Renault Captur.
Bardziej uwodzicielski niż kiedykolwiek. Nowe Renault Captur z zachowaniem wielu cech, które od 10 lat tworzą jego DNA i przyczyniają się do jego sukcesu, posiada wszelkie atuty, aby wciąż stanowić punkt odniesienia na rynku miejskich SUV-ów. Niespotykany wcześniej przód i bardziej atletyczne linie nadają mu dostojności i podnoszą jego wartość. Najlepiej ilustruje to nowe wykończenie esprit Alpine, które jest eleganckim ukłonem w stronę marki Alpine z wyposażeniem utrzymanym w sportowym duchu. W swoim segmencie Renault Captur ucieleśnia wizję samochodu zapewniającego pełnię życia – oferuje maksymalny komfort i uniwersalność użytkowania. Bardziej dynamiczny styl jazdy oraz rozwiązania techniczne dające większy dostęp do mobilnych technologii i podnoszące efektywność tego modelu zwiększają przyjemność prowadzenia i podróżowania.
Captur posiada cechy, które dla Renault stanowią esencję samochodu rodzinnego, czyli duży komfort, wysoko umieszczony fotel kierowcy oraz przestronne, modułowe wnętrze, dostosowujące się do potrzeb kierowcy i pasażerów. Taki efekt udało się osiągnąć mimo kompaktowych rozmiarów pojazdu, w tym długości zaledwie 4,23 metra. Po odniesieniu sukcesu komercyjnego (ponad 2 miliony sprzedanych pojazdów) nowy Captur pokazuje jeszcze bardziej dynamiczne i zgodne z duchem naszych czasów oblicze (nowy, bardziej wyrazisty design, napęd E-Tech full hybrid, a także system openR Link z wbudowaną wyszukiwarką Google). Jest wyposażony w przydatne technologie, bardzo cenione przez klientów.
Bruno Vanel, dyrektor ds. wydajności produktu marki Renault
Przydatne i cenione technologie z górnej półki
Zewnętrzny design i wnętrze pełne zaawansowanych technologii pokazują, że nowy Captur przechodzi do wyższego segmentu rynkowego. Jego nowoczesny charakter uwydatniają dwie nowe sekwencje powitalne (w tym jedna specjalna dla wersji hybrydowej) i duży ekran centralny o przekątnej 10,4 cala.
Nowy Captur wyposażony jest (w zależności od wersji) w system multimedialny openR link z wbudowaną wyszukiwarką Google. Pakiet złożony z Google Maps, Google Assistant i katalogiem Google Play (dającym dostęp do ponad 50 aplikacji) ułatwia obsługę pojazdu, która swą intuicyjnością przypomina obsługę smartfona.
Zastosowana w tym modelu nowa architektura elektroniczna zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego. Kierowca korzysta z najnowszej generacji systemów wspomagających jazdę, takich jak Active Driver Assist, który oferuje jazdę autonomiczną poziomu 2, oraz predykcyjna jazda w trybie hybrydowym (w wersji z hybrydowym układem napędowym), które optymalizują wydajność poprzez maksymalne wykorzystanie energii elektrycznej na trasie.
Europejski standard GSR2 (General Safety Regulation) wymaga domyślnego aktywowania określonych systemów ADAS przy każdym uruchomieniu pojazdu. Dlatego po lewej stronie kierownicy pojawił się nowy przycisk – My Safety Switch – za pomocą którego kierowca może w prosty sposób aktywować i dezaktywować preferowane ustawienia pięciu systemów ADAS jednocześnie.
Większa dynamika potęgująca przyjemność prowadzenia
Liczne rozwiązania techniczne i technologiczne zastosowane w Nowym Renault Captur nie tylko podnoszą poziom bezpieczeństwa i komfortu, dynamiczne osiągi tej nowej generacji potęgują przyjemność z jazdy.
W porównaniu z modelem poprzedniej generacji zmieniono ustawienia wszystkich czterech amortyzatorów (w zależności od obciążenia i prędkości) oraz geometrię zawieszenia, a także kalibrację wspomagania układu kierowniczego.
Natomiast zmiany w układzie jezdnym i wspomaganiu układu kierowniczego umożliwiły skrócenie czasu reakcji. Dzięki temu udało się spotęgować doznania z jazdy, co z kolei przełożyło się na większą przyjemność prowadzenia.
Wybór między trzema rodzajami paliwa i pięcioma nowoczesnymi i wydajnymi silnikami, jaki oferuje model nowej generacji, pozwala użytkownikom w sposób nieograniczony czerpać przyjemność z jazdy i podróżowania nim.
W pełni hybrydowa technologia E-Tech z silnikiem o mocy 145 KM umożliwiającym ciche poruszanie się po mieście bez konieczności ładowania osiąga najwyższą doskonałość, również pod względem zużycia paliwa (4,6 l/100 km) i poziomu emisji CO2 (105 g/km w cyklu WLTP). Nowa funkcja E-SAVE utrzymuje poziom naładowania akumulatora na poziomie co najmniej 40%. Taki poziom zapewnia optymalną wydajność na przykład podczas jazdy po nachylonym terenie.
Nowe Renault Captur jest również dostępne z dwupaliwowym silnikiem z fabryczną instalacją LPG o mocy 100 KM, oferującym zasięg do 1300 km dzięki dwóm zbiornikom paliwa, w tym zbiornikowi LPG o użytecznej pojemności 40 litrów (z dodatkowymi 8 litrami).
Zoptymalizowana trakcja zwiększająca uniwersalność użytkowania
Dzięki prześwitowi od podłoża wynoszącemu 169 mm Renault Captur zawsze z łatwością radziło sobie na każdej drodze. Technologia Extended Grip (dostępna w niektórych krajach jako opcja wyłącznie z silnikiem hybrydowym E-Tech o mocy 145 KM i 18-calowymi felgami) dodatkowo zwiększa tę uniwersalność. Umożliwia ona optymalizację trakcji w zależności od warunków jazdy (dwa specjalne tryby: Snow i All-terrain), w szczególności poprzez regulację parametrów ESP.
Niespotykane wcześniej wyposażenie esprit Alpine ze specjalnymi felgami i nowymi 19-calowymi oponami (Michelin 225/45R19) poprawia właściwości jedne pojazdu i uatrakcyjnia jego wygląd.
Nowe Renault Captur, w dalszym ciągu produkowane w fabryce w Valladolid, będzie dostępne w trzech wersjach wyposażenia (evolution, techno i esprit Alpine) i z pięcioma silnikami do wyboru. Jego sprzedaż rozpoczęła się w połowie kwietnia 2024 roku w kilku krajach europejskich.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.