Komunikat Prasowy
•Najnowsze modele Renault Scenic E-Tech 100% electric, Renault Rafale oraz Symbioz poza nowoczesnym designem mają jeszcze jedną cechę wspólną: szklany dach solarbay®.
•Innowacyjny szklany dach solarbay® z regulacją przezroczystości zapewnia optymalny komfort cieplny.
•Renault jest pierwszym producentem popularnych samochodów, który zastosował w swoich nowych modelach system oferujący możliwość pełnego lub częściowego przyciemnienia każdej strefy wnętrza.
W kabinie modeli Rafale i Scenic E-Tech 100% electric oraz Symbioz wszyscy – kierowca, pasażerowie, dorośli i dzieci mogą skorzystać z zalet innowacyjnego dachu solarbay®. Nieprzezroczysty szklany dach samochodu gwarantuje komfort w podróży, chroni przed promieniami słonecznymi, a gdy jest taka potrzeba, umożliwia rozświetlenie wnętrza. Renault stale pracuje nad wprowadzaniem zaawansowanych technologicznie rozwiązań, które gwarantowałyby poprawę warunków podróżowania wszystkim pasażerom.
Panoramiczny szklany dach o regulowanej przezroczystości solarbay® montowany w modelach Rafale i Renault Scenic E-Tech 100% electric oraz Symbioz wykorzystuje technologię „AmpliSky” (opracowaną przez Saint-Gobain Sekurit), polegającą na przemieszczaniu się cząsteczek w wyniku działania pola elektrycznego (PDLC – Polymer Dispersed Liquid Crystal – technologia ciekłych kryształów zawieszonych w polimerach). Dzięki przyciemnianiu na żądanie dziewięciu segmentów pokrywających powierzchnię szklanego dachu kompleksowy aktywny system zapewnia natychmiastową maksymalną ochronę przeciwsłoneczną bez użycia przesłony.
Inteligentnym szklanym dachem solarbay® można sterować głosowo za pomocą asystenta Google lub przy użyciu przycisku umieszczonego przy lampce sufitowej.
Prosty i szybki
Zmiana ustawienia odbywa się bardzo szybko, zaledwie pięć sekund zajmuje przejście tego panoramicznego dachu mierzącego ponad metr długości od stanu przezierności do nieprzezierności. Zmianie towarzyszy nowoczesny efekt wizualny w postaci subtelnej fali, która pojawia się i znika wzdłuż jego dziewięciu segmentów.
Kierowca i pasażerowie mogą wybrać jedno z czterech ustawień: dach całkowicie przezroczysty, dach całkowicie nieprzezroczysty, dach przezroczysty w przedniej części i nieprzezroczysty w tylnej, i odwrotnie. Można również przełączyć tylko tylną część dachu w tryb nieprzezierny, podczas gdy kierowca i na przykład pasażer z przodu mogą nadal cieszyć się słońcem w kabinie.
Dach solarbay® dzięki zastosowaniu w nim szkła wielowarstwowego ogranicza do minimum efekt cieplarniany oraz „efekt zmrożenia” we wnętrzu pojazdu. Tryb nieprzezroczysty uruchamia się po opuszczeniu pojazdu przez pasażerów i kierowcę i pozostaje aktywny do następnego uruchomienia pojazdu, gdy przywracana jest pozycja początkowa.
Dzięki zastosowaniu innowacyjnego dachu solarbay® zamiast standardowego szklanego z mechaniczną żaluzją zwiększa się także efektywność energetyczna pojazdu dzięki zmniejszonej o 6 do 8 kilogramów całkowitej masie. Wyeliminowanie żaluzji przeciwsłonecznej pozwoliło również zwiększyć o 3 centymetry odległość od siedzisk do dachu, co jest zaletą szczególnie dla wysokich pasażerów.
Innowacje i korzyści dla wszystkich
Renault zawsze kieruje się zasadą, aby wprowadzane innowacje były dostępne dla jak największej liczby osób i szybko się upowszechniały. Renault jest pierwszym producentem popularnych samochodów, który oferuje technologię dachu solarbay® z dwoma trybami sterowania oraz możliwością podziału na strefę przednią i tylną z wizualnym efektem przejścia. Marka chce umożliwić korzystanie z tej technologii o najwyższych parametrach użytkowych jak najszerszej grupie klientów.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.