Komunikat Prasowy
W Polsce udział sprzedaży wersji z LPG jest jednym z najwyższych w Europie. Największy udział silników ECO-G 100 jest w modelach Sandero, Sandero Stepway i Jogger, gdzie stanowi ok. 80%, a w nowym Dusterze 55%.
Od 2010 roku Dacia oferuje dwupaliwowy silnik na benzynę i LPG. Do końca lipca 2024 roku marka sprzedała ponad milion samochodów zasilanych LPG we wszystkich krajach, w których prowadzi sprzedaż.
Od 2020 roku ten dwupaliwowy silnik nosi nazwę ECO-G 100. Maksymalny moment obrotowy na poziomie 170 Nm od 2000 obr./min umożliwia wszechstronne użytkowanie i oferuje liczne korzyści.
Samochód z dwupaliwowym silnikiem może być zasilany zarówno benzyną, jak i LPG. Oba zbiorniki są oddzielne, a pojemność każdego z nich wynosi około 50 litrów** (w zależności od modelu). Obsługa jest prosta: przełączanie z benzyny na LPG lub odwrotnie odbywa się ręcznie, według uznania kierowcy, lub automatycznie, z przełączeniem na benzynę, gdy zbiornik LPG jest pusty.
Silnik ECO-G 100 oferuje rekordowy zasięg wynoszący nawet 1500 km***.
*Ceny paliw we Francji na dzień 9 września 2024 roku, źródło: https://fr.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/
**W modelu Jogger zbiornik LPG ma pojemność 40 litrów.
***W cyklu mieszanym WLTP. Rzeczywisty zasięg może się różnić w zależności od samochodu i stylu jazdy kierowcy.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.