Komunikat Prasowy
Dacia Duster zatriumfowała, zdobywając w tym roku nie tylko tytuł Mistrza Wartości 2024 w segmencie średnich SUV-ów, ale wygrywając również cały ranking. Duster najlepiej spełnił oczekiwania ekspertów poszukujących samochodu, który najmniej traci na wartości w czasie eksploatacji.
W badaniu Mistrz Wartości redakcji Auto Świat weryfikacji poddano ponad 100 najpopularniejszych modeli w ponad 20 tys. konfiguracji. Zgodnie z założeniami musiało to być nowe auto z salonu, 3-letni okres eksploatacji i 20 tys. km przebiegu. Pod uwagę wzięto średnią wartość samochodów w popularnych wersjach wyposażenia z silnikiem benzynowym o podobnej mocy, natomiast w przypadku modeli występujących jedynie z napędem hybrydowym lub diesli wartość szacowana jest w oparciu o te napędy. Celem jest pokazanie różnic pomiędzy modelami w obrębie danego segmentu oraz pomiędzy samochodami różnych klas. Finalnie nagrodzono 12 modeli z 12 różnych segmentów.
Utrata wartości nowego auta popularnego na rynku może sięgać kilku procent już po wyjeździe z salonu. Jak zauważają eksperci, rzeczywista wartość pojazdu wychodzi przy jego późniejszej odsprzedaży, bowiem nawet jeśli samochód ma niewielki przebieg i wygląda jak nowy, utrata jego wartości może być znaczna, zwłaszcza po kilku latach eksploatacji. Przeanalizowane parametry Dustera po 3 latach użytkowania pokazały, że traci on najmniej wśród sprawdzanych modeli innych marek w kategorii średnie SUV-y (-30,2%). Zostało to docenione już nie po raz pierwszy, Dacia Duster zwyciężyła w tej konkurencji w rankingu Mistrz Wartości w 2022 roku.
Dacia może poszczycić się również zwycięstwem w Wielkim Teście Salonów 2024 w kategorii marek popularnych, w którym została nagrodzona za perfekcyjną organizację salonów oraz najwyższe standardy w podejściu do klienta.
* Ranking Mistrz Wartości redakcji Auto Świat został zrealizowany we współpracy z INFO-EKSPERT.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.