Materiały Prasowe
Duo i Bento są przeznaczone dla klientów indywidualnych i użytkowników biznesowych. Duo to pojazd dwumiejscowy, który można prowadzić również bez prawa jazdy, w zależności od wersji i krajowych przepisów. Wersja dostawcza Bento, przeznaczona wyłącznie dla posiadaczy prawa jazdy, ma zamiast miejsca pasażera zamykany schowek o pojemności 649 l, idealny do przewozu towaru lub mniejszego sprzętu.
Obie wersje są kompaktowe (odpowiednio 2,43 i 2,54 m długości) i niezwykle zwrotne w ruchu miejskim. Niewielkie gabaryty ułatwiają parkowanie.
Duo i Bento zapewniają jedyne w swoim rodzaju wrażenia z jazdy dzięki centralnie umieszczonemu siedzeniu kierowcy i zoptymalizowanemu, komfortowemu zawieszeniu. Są jedynymi czterokołowcami w segmencie wyposażonymi w poduszkę powietrzną kierowcy. Duży zasięg – do 161 km w przypadku Duo i 149 km w przypadku Bento – umożliwia rzadsze ładowanie.
Duo i Bento zrywają z klasycznymi kanonami stylistycznymi pojazdów. Duże szyby i podnoszone do góry drzwi nadają im wygląd futurystycznych kapsuł. Zgodnie z zasadami ekoodpowiedzialnego projektowania oba modele składają się w ponad 40% z materiałów pochodzących z odzysku i nadają się do recyklingu w 95%.
Duo i Bento należą do generacji pojazdów born connected – zostały od razu zaprojektowane z uwzględnieniem technologii mobilnych. Mają własną aplikację mobilną MyDuo, która po raz pierwszy w Grupie Renault pozwala na wygenerowanie do sześciu kluczy cyfrowych.
Modele, które zostaną pokazane po raz pierwszy w finalnym wykończeniu na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu, trafią wkrótce do sprzedaży w sieci Renault. Duo będzie można zamawiać już od 14 października 2024 r. w wybranych krajach.
„Duo i Bento uosabiają wizję i odpowiedź Mobilize na wyzwania mobilności w mieście i w strefach podmiejskich: umożliwiają klientom indywidualnym i biznesowym łatwiejsze i bezpieczniejsze poruszanie się na co dzień w sposób bardziej przyjazny dla środowiska i zgodny z polityką miast”.
Gianluca De Ficchy, dyrektor generalny Mobilize
„Duo i Bento stanowią ucieleśnienie śmiałej, futurystycznej wizji mobilności w mieście, a ich design wyłamuje się z tradycyjnych kanonów stylistycznych obowiązujących w świecie motoryzacji. Zgodnie z zasadami ekoodpowiedzialnego projektowania ponad 40% masy obu modeli stanowią materiały pochodzące z odzysku. Są proste, inteligentne i połączone z siecią – zupełnie tak jak smartfony. Wprost stworzone do miasta, wyróżniają się bezpieczeństwem, wyjątkową zwrotnością, dynamiką i małymi gabarytami”.
Matthieu Tenenbaum, dyrektor operacyjny Mobilize
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.