Komunikat Prasowy
To, co początkowo miało być tylko testem dla nowej ekipy, przekształciło się we wspaniałe zwycięstwo w ramach Mistrzostw Świata FIA w Rajdach Terenowych.
Co więcej, zawody stanowiły świetne przygotowanie do styczniowego Rajdu Dakar, który jest najtrudniejszym sprawdzianem umiejętności w światowym kalendarzu sportów motorowych i kolejnym dużym wyzwaniem dla Dacia Sandriders.
Nasser al-Attiyah i Édouard Boulanger, którzy objęli prowadzenie już od pierwszego odcinka, ugruntowali swoją pozycję mistrzów świata 2024 roku w rajdach terenowych jako kierowca i pilot, po podsumowaniu punktów zdobytych także z innymi zespołami w trakcie tego sezonu. Katarczyk Nasser al-Attiyah jest od teraz trzykrotnym mistrzem świata, a zwycięstwo w Maroku oznacza jego siódmy sukces w tym rajdzie.
W środę, po triumfie na najdłuższym, 325-kilometrowym odcinku między Zakurą a Mengoub, Sébastien Loeb i Fabian Lurquin zakończyli rajd w pięknym stylu, wygrywając także piąty etap. Loebowi, który rozpoczął ostatni dzień na czwartej pozycji, udało się zająć drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, co zapewniło Dacia Sandriders historyczne podwójne zwycięstwo.
Cristina Gutiérrez i Pablo Moreno, pomimo całej serii trudności podczas rajdu, wywalczyli siódme miejsce na ostatnim etapie, odbywającym się na typowo wymagającym terenie.
Poprzez zwycięstwo na trzech z pięciu etapów i podwójnej wygranej w rajdzie zespół Dacia Sandriders nie tylko udowodnił swoje kompetencje, ale także zebrał dane niezbędne do przygotowania samochodów pod kątem Dakaru.
Praca nad przygotowaniami do startu w rajdzie Dakar 2025, który odbędzie się w Arabii Saudyjskiej w dniach 3–17 stycznia, dopiero się zaczyna. Przed zespołem Dacia Sandriders miesiąc wzmożonych przygotowań przed wyjazdem na Bliski Wschód, gdzie czeka na nią największe z dotychczasowych wyzwań.
KLUCZOWE CYTATY
Tiphanie Isnard, Team Principal, Dacia Sandriders:
Jestem niezwykle dumna z zespołu. To był kolosalny wysiłek bardzo wielu ludzi. Mało kto zdaje sobie sprawę z nieustających starań, koniecznych, żeby móc wystawić trzy samochody na linii startu Rajdu Maroka. Zajęcie pierwszej i drugiej pozycji przez Nassera i Seba, a także piękny występ Cristiny, to niewiarygodny sukces. Ale to dopiero nasz pierwszy rajd, próba generalna przed Dakarem. Teraz najważniejsze jest, żeby stąpać twardo po ziemi, bo dopiero zaczynamy naszą przygodę. Za cztery tygodnie samochody wyruszą do Arabii Saudyjskiej, a my mamy jeszcze dużo do poprawy przed Dakarem, który jest ekstremalnie trudnym rajdem. Jednak ten wynik stanowi dodatkowy napęd dla całej ekipy i jesteśmy bardziej niż kiedykolwiek zmotywowani do kolejnych wyzwań.
Nasser al-Attiyah (Katar), kierowca, Dacia Sandriders:
Zwyciężyć w Rajdzie Maroka po raz siódmy i zostać trzykrotnym mistrzem świata to niesamowite uczucie. Wygranie pierwszy raz z Dacią także dodaje temu zwycięstwu wyjątkowości. Wynik rajdu uzyskany z nowym samochodem jest bardzo budujący dla ekipy, a do tego zdobyliśmy cenne informacje, które pozwolą nam poprawić nasze wyniki przed Dakarem. Dziękuję Édouardowi za pierwszy rok współpracy, było fantastycznie.
Cristina Gutiérrez (Hiszpania), kierowca, Dacia Sandriders:
Jesteśmy zachwyceni. Potrzebowaliśmy tak dobrego etapu jak ten. Cała ekipa zapracowała na taki wynik. Byłam niesłychanie dumna, widząc, jak Dacia kończy rajd na pierwszym i drugim miejscu. To także świetne przygotowanie do Dakaru.
Sébastien Loeb (Francja), kierowca, Dacia Sandriders:
Zajęcie pierwszego i drugiego miejsca to wspaniały wynik dla zespołu. Początek rajdu był dla nas trudny, z problemami od samego początku, następnie z małą stłuczką na pierwszym etapie, przez którą straciliśmy czas. Ale mieliśmy cztery dobre odcinki specjalne i wszystko działało idealnie. Samochód jest konkurencyjny, a my gotowi do podjęcia wyzwania Dakaru.
KLASYFIKACJA GENERALNA PO PIĄTYM ETAPIE (NIEOFICJALNA)
1. Nasser al-Attiyah (QAT) / Édouard Boulanger (FRA), 14 h 26 min 34 s
2. Sébastien Loeb (FRA) / Fabian Lurquin (BEL), 14 h 31 min 44 s
79. Cristina Gutiérrez (ESP) / Pablo Moreno (ESP), 35 h 48 min 40 s
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.