Komunikat Prasowy
• Na wymagającym rynku samochodów elektrycznych, który będzie się rozwijał w nadchodzących latach, Ampere rozwija się, aby objąć prowadzenie w procesie przejścia na napęd elektryczny w Europie.
• W trakcie ostatnich dwunastu miesięcy marka Ampere przyspieszyła prace rozwojowe i produkcyjne: Model Twingo, którego cena wyniesie poniżej 20 000 euro, zostanie stworzony w mniej niż dwa lata. Natomiast Renault 5 będzie montowane w mniej niż
10 godzin w zakładach Ampere ElectriCity.
• Po sukcesie pierwszego projektu dotyczącego kompaktowego samochodu elektrycznego Nissan zlecił Ampere prace nad opracowaniem swojego kolejnego modelu elektrycznego z segmentu A z wykorzystaniem procesów wdrożonych w ostatnim czasie.
• Ten nowy projekt do realizacji świadczy o rosnącej atrakcyjności Ampere jako platformy technologicznej dla znanych marek: Alpine z modelami A290 i A390, Nissan z Compact EV oraz opracowywanym pojazdem elektrycznym z segmentu A oraz Mitsubishi z nowym elektrycznym samochodem C-SUV.
• Aby przyspieszyć prace nad pojazdami oraz oferować najlepsze technologie i zapewnić klientom doświadczenie na najwyższym poziomie, Ampere korzysta ze wsparcia zespołu pracowników w Chinach, który działa w ścisłej współpracy z lokalnymi partnerami w celu poprawy procesów rozwojowych oraz podnoszenia kompetencji.
• Dowodząc swojej sprawności w niestabilnych czasach oraz zdolności do znacznego obniżania kosztów, firma Ampere jest gotowa do wprowadzenia akumulatorów LFP (litowo-żelazowo-fosforanowych) do swoich samochodów na początku 2026 roku, a ponadto opracuje zaawansowaną technologię akumulatorową bez użycia kobaltu do 2028 roku.
• Ampere zaoferuje klientom w 2026 roku pierwszy europejski pojazd SDV (Software-Defined Vehicle). Będzie to możliwe dzięki interdyscyplinarnemu podejściu stosowanemu przez firmę w szczególności w dziedzinie oprogramowania, co pozwala ograniczyć koszty przy zachowaniu własności intelektualnej strategicznych elementów.
• Ampere jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu, jakim jest obniżenie kosztów o 40% do 2028 roku, czyli między pierwszą i drugą generacją pojazdów elektrycznych z segmentu C, poprzez wykorzystanie akumulatorów LFP i nowych technologii takich jak call-to-pack od 2026 roku.
• Przyszła generacja pojazdów elektrycznych Ampere z segmentu C, oczekiwana na rynku w 2028 roku, będzie bazować na innowacyjnych rozwiązaniach, reprezentujących najwyższy poziom w porównaniu z konkurencją, których ambicją będzie przeskoczenie od razu o dwie generacje do przodu.
• Poza pojazdami elektrycznymi Ampere prezentuje także technologie pozwalające na osiągnięcie zerowego poziomu emisji netto jak te użyte w samochodzie demonstracyjnym Renault Embleme, pokazanym podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu.
Po roku od rozpoczęcia działalności Ampere, marka wyspecjalizowana w inteligentnych pojazdach elektrycznych, przedstawia osiągnięcia z ostatnich dwunastu miesięcy.
Mimo ostatniego spowolnienia na rynku samochodów elektrycznych, Ampere przyspiesza, aby dogonić światowych liderów rynku i zwiększyć przewagę nad konkurencją w Europie. Ampere chce wykorzystać spodziewany wzrost na rynku aut elektrycznych, który w ciągu najbliższych pięciu lat powinien wynieść około 25% rocznie.
Firma Ampere, głęboko zakorzeniona we Francji i obsługująca rynki europejskie i nie tylko, opiera swoją działalność na ElectriCity, kompleksie przemysłowym wyspecjalizowanym w samochodach elektrycznych, zlokalizowanym na północy Francji, oraz na związanym z nim kompletnym ekosystemie, aby w sposób konkurencyjny produkować pojazdy elektryczne: Megane E-Tech Electric, Scenic E-Tech Electric, Renault 5 E-Tech Electric oraz Renault 4 E-Tech Electric. ElectriCity – kompleks składający się z fabryk w Douai, Maubeuge i Ruitz, ściśle współpracujący z zakładem w Cléon w zakresie silników elektrycznych – znacznie skraca czas produkcji: jego celem jest wytworzenie modelu Renault 5 w mniej niż 10 godzin.
Zapowiedziane rok temu Twingo, dzięki skróceniu prac projektowych do mniej niż dwóch lat, pojawi się na rynku już w 2026 roku i będzie kosztowało poniżej 20 000 euro. Aby to osiągnąć, marka Ampere wykorzystała liczne innowacje technologiczne oraz postępy w dziedzinie doświadczenia klientów.
Po pierwszej udanej współpracy technologicznej przy Compact EV, który niedługo pojawi się w sprzedaży, Nissan zlecił Ampere prace nad stworzeniem swojego kolejnego modelu elektrycznego z segmentu A. W pojeździe zostaną wykorzystane innowacje Ampere, a także rozwiązania mające na celu ograniczenie kosztów i czasu wytwarzania samochodów.
Nowy projekt do realizacji świadczy o atrakcyjności Ampere jako platformy technologicznej dla znanych marek: Alpine z modelem A390 opracowanym na platformie AmpR Medium oraz model A290 wyprodukowany w Douai na platformie AmpR Small, Nissan i jego Compact EV, opracowany i wyprodukowany przez Ampere, oraz nowy samochód elektryczny z segmentu A tej marki; a także Mitsubishi z elektrycznym pojazdem z segmentu C-SUV, opracowanym na platformie AmpR Medium i produkowanym w Douai od 2025 roku.
Aby przyspieszyć prace nad pojazdami elektrycznymi, marka Ampere korzysta ze wsparcia wyspecjalizowanego ośrodka Advanced China Development Center, stworzonego do ścisłej współpracy z chińskimi partnerami. Dzięki zespołowi w Chinach Ampere zamierza pozyskać z tamtejszego ekosystemu wiedzę na temat procesów opracowywania pojazdów i wyciągnąć odpowiednie wnioski, przydatne pracownikom Ampere i Renault Group.
W ciągu 18 miesięcy Ampere z powodzeniem wprowadził w swoich samochodach technologię ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych LFP, która jest stosowana obok technologii NMC (litowo-jonowo-kobaltowych), czym marka udowadnia swoją sprawność w niestabilnych czasach oraz zdolność do przeprowadzania zmian w rekordowym czasie, aby znacznie ograniczyć koszty. Dzięki technologii cell-to-pack, a niedługo także cell-to-chassis, Ampere zaoferuje klientom najlepszy zasięg w najlepszej cenie, w zależności od sposobu użytkowania.
Do 2028 roku marka Ampere będzie gotowa do kolejnego skoku technologicznego dzięki akumulatorom bez kobaltu, łączącym w sobie gęstość energii typową dla akumulatorów NMC, koszt i bezpieczeństwo technologii LFP oraz czas ładowania poniżej 15 minut. To zwiastuje cel marki, jakim jest podwojenie do 2030 roku gęstości energii w NMC poprzez wykorzystanie katody bez kobaltu i anody litowo-metalowej w akumulatorze Solid-State.
Ampere zaprezentuje w 2026 roku pierwszy europejski SDV (Software Defined Vehicle) – model FlexEVan. Udowodni tym samym słuszność swojego interdyscyplinarnego podejścia, które pozwala na ograniczenie kosztów przy zachowaniu własności intelektualnej strategicznych innowacji. Takie podejście jest kluczowe w dziedzinie oprogramowania, w przypadku Google i Qualcomm, w zakresie akumulatorów, w przypadku naszych czterech europejskich partnerów, a także w kwestii elektroniki mocy, która jest strategicznym obszarem stanowiącym znaczną część kosztów elektrycznego układu napędowego.
Dzięki postępom dokonanym w ciągu zeszłego roku Ampere jest na najlepszej drodze do osiągnięcia celu ograniczenia kosztów o 40% do 2028 roku, czyli między pierwszą i drugą generacją pojazdów elektrycznych z segmentu C, w szczególności dzięki LFP i nowym technologiom, jak na przykład Cell-to-Pack, która będzie wprowadzana od 2026 roku.
Przyszła generacja samochodów elektrycznych Ampere z segmentu C zapewni w 2028 roku najlepszą wydajność energetyczną dzięki innowacjom w zakresie silników, akumulatorówi zarządzania ciepłem. Zostaną w niej wykorzystane nowe technologie, takie jak trzecia generacja silników bez metali ziem rzadkich. Poprzez wprowadzenie tych samochodów Ampere zamierza osiągnąć najwyższy poziom w porównaniu z konkurencją, a także przy okazji przeskoczyć od razu dwie generacje do przodu.
Oprócz samochodów elektrycznych Ampere prezentuje także efekt swoich prac związanych z dążeniem do stworzenia mobilności o zerowym poziomie emisji netto, co stanowi ważne wyzwanie w zakresie inżynierii i innowacji, z którego zrodził się samochód koncepcyjny Renault Embleme. Marka Ampere, przekonana, że dekarbonizację można osiągnąć tylko poprzez pracę zespołową, zgromadziła najbardziej zaawansowane technologie z kluczowych dziedzin, aby przekształcić swoje ambicje w pojazd w pełni funkcjonalny.
Stworzyliśmy Ampere, aby rozwijać unikalne technologie i ulepszać doświadczenie klientów oraz dogonić w rekordowym czasie najlepszych graczy w branży. Istotne postępy osiągnięte przez Ampere w ciągu roku dowodzą, że przedsiębiorstwo jest najwłaściwszą reakcją europejskiego przemysłu motoryzacyjnego na konkurencję ze wschodu i z zachodu. Wyróżniamy się w sposób znaczący, a naszym celem jest zajęcie pozycji lidera w Europie i poza nią – zaznaczył Luca De Meo, dyrektor generalny Grupy Renault i Ampere.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.