Komunikat Prasowy
„Renaulution” oczami jej bohaterów
Serial dokumentalny „Anatomie d’un come-back” (Anatomia comebacku)(1), dostępny od 13 grudnia na platformie Prime Video, to opowieść o transformacji Grupy Renault po bezprecedensowym kryzysie branży, który nastąpił z początkiem 2020 roku. Firma wdrożyła wówczas „Renaulution” – unikalny w branży motoryzacyjnej plan transformacji. Serial jest dla Grupy okazją, by po raz pierwszy otworzyć swe podwoje dla publiczności i pokazać od kuchni projektowanie nowych modeli, takich jak Renault 5, oprowadzić widzów po stajni BWT Alpine Formula One Team, zdradzić sekrety produkcji i premierowo zaprezentować nowy model. To przygoda o prawdziwie ludzkim wymiarze, opowiedziana z perspektywy bohaterów mierzących się z ogromnymi wyzwaniami, stawiających czoła przeciwnościom i przeżywających porażki, lecz także odnoszących sukcesy.
Światowa premiera na planie serialu
To coś absolutnie niespotykanego: wykorzystanie serialu dokumentalnego do prezentacji nowego samochodu produkowanego seryjnie. Pod sam koniec czwartego odcinka serialu widzowie towarzyszą Luce de Meo, CEO Grupy Renault, Fabrice’owi Cambolive’owi, CEO marki Renault, i Gilles’owi Vidalowi, dyrektorowi designu marki Renault, podczas wizyty w Design Center, gdzie wspólnie odkrywają przyszły model Renault 5 Turbo 3E, który – jak potwierdza Luca de Meo – wkrótce wejdzie do produkcji. Czterdzieści cztery lata po premierze Renault 5 Turbo marka przywraca do życia tę doskonałą, sportową ikonę w nowej odsłonie, która zachwyci wszystkich entuzjastów. Ta nietypowa forma zapowiedzi z wykorzystaniem serialu dokumentalnego idealnie pasuje do modelu, który jest jedyny w swoim rodzaju. Kolejne informacje na temat Renault 5 Turbo 3E zostaną ujawnione w 2025 roku.
Bogata stylistyka, sportowe odniesienia i osiągi zapierające dech w piersiach
Dokument dostarcza nieco informacji na temat przyszłego modelu seryjnego. Renault 5 Turbo 3E, podobnie jak show car o tej samej nazwie, zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w 2022 roku, jest nowym spojrzeniem na modele Renault 5 Turbo i Turbo 2 – łączy pierwszorzędne osiągi z celowym bogactwem stylistycznym i wieloma odniesieniami do świata wyścigów samochodowych. Sylwetka typowa dla samochodu wyścigowego i kolory nadwozia przywodzą na myśl historyczne malowanie modelu, który brał udział w zawodach w latach 80. Retrofuturystyczny design elektrycznego Renault 5 Turbo 3E umożliwił ukrycie nowoczesnego elementu, jakim jest gniazdo ładowania w jednym z tylnych wlotów powietrza, nawiązujących do oryginalnego stylu „turbo”. Nadwozie z włókna węglowego zapewnia jednocześnie lekkość i maksymalną sztywność konstrukcji, co jest niezbędne, by ta „sportowa bomba” była godna tej nazwy i swojego pochodzenia.
Renault 5 Turbo 3E, podobnie jak jego legendarny poprzednik, będzie wyposażone w napęd na tylne koła. Dwa silniki elektryczne umiejscowione w tylnych kołach dostarczą napęd bezpośrednio do każdego z kół z osobna, a ich łączna moc wyniesie ponad 500 KM. Za kierownicą Renault 5 Turbo 3E mamy gwarancję nieziemskich wrażeń i zawrotnych przyspieszeń, gdyż rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3 sekundy – to czas godny super , a nawet hipersamochodów. W prace nad tą ikoną, będącą szczytowym osiągnięciem marki Renault, zaangażowane są obecnie wszystkie zasoby wiedzy i umiejętności technicznych Grupy Renault.
(1) Serial „Anatomia comebacku”, kręcony przez dwa lata i składający się z czterech 40 minutowych odcinków, został wyprodukowany przez studia Sans Borne i Breath Film (Elephant).
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.