Komunikat Prasowy

Udostępnij

ZESPÓŁ DACIA SANDRIDERS ROZPOCZYNA SWOJĄ PRZYGODĘ Z RAJDEM DAKAR UDANYM STARTEM W PROLOGU

Zespół Dacia Sandriders rozpoczął dziś (piątek) swoje zmagania o zwycięstwo w Rajdzie Dakar bezproblemowym udziałem w 29-kilometrowym prologu wokół obozu pustynnego w miejscowości Bisha w Arabii Saudyjskiej.

Z prologiem pierwszej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata FIA 2025 jako pierwszy zmierzył się Nasser al Attiyah, który w październiku ubiegłego roku zdobył debiutanckie zwycięstwo dla Dacia Sandriders w Rajdzie Maroka.

Katarczyk, który startuje w Rajdzie Dakar po raz 21. i walczy o szóste zwycięstwo, w parze z francuskim pilotem Édouardem Boulangerem ustanowił trzeci najszybszy czas w Prologu.

Francuski kierowca Sébastien Loeb i belgijski pilot Fabian Lurquin uzyskali szósty czas, podczas gdy hiszpański duet, z Cristiną Gutiérrez za kierownicą i Pablem Moreną na fotelu pilota, przybył na metę z 16. czasem.

Wszystkie samochody Dacia Sandrider klasy Ultimate wyposażone w opony BFGoodrich i napędzane ekologicznym paliwem Aramco, przejechały Prolog bez problemów.

Choć Prolog nie wlicza się do klasyfikacji generalnej, jego wyniki posłużą do ustalenia kolejności startu w pierwszym etapie, który odbędzie się jutro (4 stycznia). Dziesięciu najszybszych kierowców będzie bowiem miało prawo wyboru pozycji startowej w tej pierwszej rywalizacji.

Piątkowe popołudnie zespół Dacia Sandriders poświęci na przygotowania do pierwszego etapu Rajdu Dakar (Bisha – Bisha) obejmującego trasę o długości 500 kilometrów, w tym 412 kilometrów odcinka specjalnego. Rajd zakończy się w miejscowości Shubaytah na wschodzie Arabii Saudyjskiej 17 stycznia.

NAJWAŻNIEJSZE WYPOWIEDZI


NASSER AL ATTIYAH (KATAR), KIEROWCA, DACIA SANDRIDERS

„Ogromnie się cieszę, że przetarłem szlak i dotarłem na metę w pierwszej trójce. Miałem dobrą prędkość dzięki Édouardowi, który doskonale nas prowadził. Dzisiejsza próba była naprawdę niełatwa, wymagająca. Ale cieszę się, że zacząłem – teraz czuję się silny i pewny siebie.

Jutro zaczynamy właściwy etap, liczący ponad 400 kilometrów. Obmyślimy strategię na następne dwa dni i mam nadzieję, że uda mi się ją zrealizować”.

CRISTINA GUTIÉRREZ (HISZPANIA), KIEROWCA, DACIA SANDRIDERS

„Po raz pierwszy od miesięcy usiedliśmy razem w samochodzie i jeśli chodzi o sposób, w jaki chcieliśmy zacząć Dakar, to udało się doskonale. Podchodzimy do rajdu z pokorą i w Prologu byliśmy ostrożni, bo można tu więcej stracić niż zyskać. Bierzemy udział w rajdzie, jesteśmy nastawieni na rywalizację i to będzie najważniejsze w trakcie reszty rajdu. Jutro będziemy się trzymać strategii małych kroków, ponieważ przed nami wiele nauki od teraz do końca Rajdu Dakar. Na pewno nauczymy się wielu rzeczy, bo w tej chwili również się uczymy, ale chcemy rywalizować najskuteczniej, jak to możliwe”.

SÉBASTIEN LOEB (FRANCJA), KIEROWCA, DACIA SANDRIDERS

„Szóste miejsce w Prologu to nie jest zły wynik, ponieważ zależało nam na tym, by być w pierwszej dziesiątce i móc wybrać pozycję startową na jutro. Przejechaliśmy odcinek czysto, bez błędów i widzieliśmy, że niektóre zespoły już teraz dość mocno rywalizowały. Ale dla mnie jest OK – to dopiero początek rajdu, nasza pozycja była w porządku i samochód poradził sobie dobrze, więc nie ma problemu”.

WYNIKI PROLOGU RAJDU DAKAR (NIEOFICJALNE)

Bisha – Bisha

Odcinek specjalny: 29 km / Dojazdówka: 50 km / Całkowity dystans: 79 km

3. miejsce: Nasser al Attiyah (QAT) / Édouard Boulanger (FRA), 15 min 28,6 sek.

6. miejsce: Sébastien Loeb (FRA) / Fabian Lurquin (BEL), 16 min 1,5 sek.

16. miejsce: Cristina Gutiérrez (ESP) / Pablo Moreno (ESP), 16 min 20,8 sek.

RAJD DAKAR: WAŻNA LICZBA

2: Zespół Dacia Sandriders rozpoczął swój pierwszy Rajd Dakar z dwoma kierowcami w pierwszej dziesiątce Prologu, Nasserem al Attiyą i Sébastienem Loebem.

PRZED NAMI: ETAP 1, 4 STYCZNIA

Pierwszy właściwy etap Rajdu Dakar będzie sprawdzianem wytrzymałości dla samochodów i załóg, które zmierzą się z trasą zróżnicowaną terenowo i trudną z punktu widzenia nawigacji. Kierowcy będą musieli być czujni, aby uniknąć uszkodzenia samochodu przez latające kamienie i odłamki, a orientacja w terenie pilotów będzie miała kluczowe znaczenie w otoczeniu, w którym łatwo zgubić drogę.

Odcinek specjalny: 412 km / Dojazdówka: 88 km / Całkowity dystans: 500 km

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies