Komunikat Prasowy
Z prologiem pierwszej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata FIA 2025 jako pierwszy zmierzył się Nasser al Attiyah, który w październiku ubiegłego roku zdobył debiutanckie zwycięstwo dla Dacia Sandriders w Rajdzie Maroka.
Katarczyk, który startuje w Rajdzie Dakar po raz 21. i walczy o szóste zwycięstwo, w parze z francuskim pilotem Édouardem Boulangerem ustanowił trzeci najszybszy czas w Prologu.
Francuski kierowca Sébastien Loeb i belgijski pilot Fabian Lurquin uzyskali szósty czas, podczas gdy hiszpański duet, z Cristiną Gutiérrez za kierownicą i Pablem Moreną na fotelu pilota, przybył na metę z 16. czasem.
Wszystkie samochody Dacia Sandrider klasy Ultimate wyposażone w opony BFGoodrich i napędzane ekologicznym paliwem Aramco, przejechały Prolog bez problemów.
Choć Prolog nie wlicza się do klasyfikacji generalnej, jego wyniki posłużą do ustalenia kolejności startu w pierwszym etapie, który odbędzie się jutro (4 stycznia). Dziesięciu najszybszych kierowców będzie bowiem miało prawo wyboru pozycji startowej w tej pierwszej rywalizacji.
Piątkowe popołudnie zespół Dacia Sandriders poświęci na przygotowania do pierwszego etapu Rajdu Dakar (Bisha – Bisha) obejmującego trasę o długości 500 kilometrów, w tym 412 kilometrów odcinka specjalnego. Rajd zakończy się w miejscowości Shubaytah na wschodzie Arabii Saudyjskiej 17 stycznia.
NAJWAŻNIEJSZE WYPOWIEDZI
NASSER AL ATTIYAH (KATAR), KIEROWCA, DACIA SANDRIDERS
„Ogromnie się cieszę, że przetarłem szlak i dotarłem na metę w pierwszej trójce. Miałem dobrą prędkość dzięki Édouardowi, który doskonale nas prowadził. Dzisiejsza próba była naprawdę niełatwa, wymagająca. Ale cieszę się, że zacząłem – teraz czuję się silny i pewny siebie.
Jutro zaczynamy właściwy etap, liczący ponad 400 kilometrów. Obmyślimy strategię na następne dwa dni i mam nadzieję, że uda mi się ją zrealizować”.
CRISTINA GUTIÉRREZ (HISZPANIA), KIEROWCA, DACIA SANDRIDERS
„Po raz pierwszy od miesięcy usiedliśmy razem w samochodzie i jeśli chodzi o sposób, w jaki chcieliśmy zacząć Dakar, to udało się doskonale. Podchodzimy do rajdu z pokorą i w Prologu byliśmy ostrożni, bo można tu więcej stracić niż zyskać. Bierzemy udział w rajdzie, jesteśmy nastawieni na rywalizację i to będzie najważniejsze w trakcie reszty rajdu. Jutro będziemy się trzymać strategii małych kroków, ponieważ przed nami wiele nauki od teraz do końca Rajdu Dakar. Na pewno nauczymy się wielu rzeczy, bo w tej chwili również się uczymy, ale chcemy rywalizować najskuteczniej, jak to możliwe”.
SÉBASTIEN LOEB (FRANCJA), KIEROWCA, DACIA SANDRIDERS
„Szóste miejsce w Prologu to nie jest zły wynik, ponieważ zależało nam na tym, by być w pierwszej dziesiątce i móc wybrać pozycję startową na jutro. Przejechaliśmy odcinek czysto, bez błędów i widzieliśmy, że niektóre zespoły już teraz dość mocno rywalizowały. Ale dla mnie jest OK – to dopiero początek rajdu, nasza pozycja była w porządku i samochód poradził sobie dobrze, więc nie ma problemu”.
WYNIKI PROLOGU RAJDU DAKAR (NIEOFICJALNE)
Bisha – Bisha
Odcinek specjalny: 29 km / Dojazdówka: 50 km / Całkowity dystans: 79 km
3. miejsce: Nasser al Attiyah (QAT) / Édouard Boulanger (FRA), 15 min 28,6 sek.
6. miejsce: Sébastien Loeb (FRA) / Fabian Lurquin (BEL), 16 min 1,5 sek.
16. miejsce: Cristina Gutiérrez (ESP) / Pablo Moreno (ESP), 16 min 20,8 sek.
RAJD DAKAR: WAŻNA LICZBA
2: Zespół Dacia Sandriders rozpoczął swój pierwszy Rajd Dakar z dwoma kierowcami w pierwszej dziesiątce Prologu, Nasserem al Attiyą i Sébastienem Loebem.
PRZED NAMI: ETAP 1, 4 STYCZNIA
Pierwszy właściwy etap Rajdu Dakar będzie sprawdzianem wytrzymałości dla samochodów i załóg, które zmierzą się z trasą zróżnicowaną terenowo i trudną z punktu widzenia nawigacji. Kierowcy będą musieli być czujni, aby uniknąć uszkodzenia samochodu przez latające kamienie i odłamki, a orientacja w terenie pilotów będzie miała kluczowe znaczenie w otoczeniu, w którym łatwo zgubić drogę.
Odcinek specjalny: 412 km / Dojazdówka: 88 km / Całkowity dystans: 500 km
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.