Komunikat Prasowy
• Podczas Salonu Samochodowego w Brukseli marka Renault prezentuje wnętrze prototypowego Twingo E-Tech electric, samochodu pokazowego zapowiadającego nowe Renault Twingo, które trafi do sprzedaży w 2026 roku.
• Wnętrze kabiny, pełne nawiązań do oryginalnego Twingo, zostało zaprojektowane tak, aby w intuicyjny sposób zaspokajać wszystkie codzienne potrzeby i sprawiać, by użytkowanie samochodu było coraz bardziej praktyczne i przyjemne.
• Ampere przyspiesza projektowanie i produkcję samochodów, aby elektromobilność była dostępna dla wszystkich: Twingo, opracowane w ciągu zaledwie dwóch lat, zostanie wprowadzone do sprzedaży w 2026 roku z ceną poniżej 20 tys. euro.
Przeprojektowane wnętrze prototypowego Twingo E-Tech electric
Podczas Salonu Samochodowego w Brukseli marka Renault zaprezentowała wnętrze kabiny prototypowego Twingo E-Tech electric, show caru zapowiadającego rozwiązania stylistyczne przyszłego modelu seryjnego, którego wprowadzenie na rynek zostało zaplanowane na 2026 rok. Wnętrze, wierne duchowi pierwszej generacji i wciąż tak samo przestronne i funkcjonalne, nawiązuje do charakterystycznych elementów pierwszej wersji Twingo.
Nowoczesność i praktyczność na wszystkich poziomach
Deska rozdzielcza prototypowego Twingo E-Tech electric, lekka, podwieszana, o walcowatym kształcie, harmonijnie łączy estetykę z funkcjonalnością. Na wskroś nowoczesna deska rozdzielcza mieści cyfrowy zespół zegarów o przekątnej 7 cali i ekran multimedialny o przekątnej 10,1 cala. Nie tylko zapewniają one dostęp do usług mobilnych, lecz także wzbogacają wrażenia z jazdy o odrobinę świeżości i energii za sprawą unikalnych motywów graficznych. Obok trzech pokręteł sterowania klimatyzacją w oczy rzuca się czerwony przycisk świateł awaryjnych zamknięty w przezroczystej kapsule, który przywodzi na myśl pierwszą wersję Twingo.
Wszystko zostało tak pomyślane, by ułatwiać codzienne życie – uporządkowany układ elementów zapewnia łatwy dostęp do schowków, takich jak miejsce na torby i przedmioty osobiste pod deską rozdzielczą i pomiędzy przednimi fotelami czy płaska przestrzeń pod podłużnym walcem, gdzie pasażer może trzymać w zasięgu ręki książkę, telefon lub okulary przeciwsłoneczne.
Nowe założenia stylistyczne w zakresie tapicerki i materiałów
Unikalna tapicerka prototypowego Twingo E-Tech electric czerpie inspirację z kolorowych motywów znanych z pierwszej generacji i subtelnie nawiązuje do koloru nadwozia, przywoływanego w formie akcentów stylistycznych na panelach drzwi i desce rozdzielczej od strony pasażera. Wykorzystano możliwość testowania nowych założeń stylistycznych, jaką dają prototypy, a podłogę samochodu wyłożono barwionym korkiem, który jest materiałem jednocześnie odpornym i trwałym.
Komfort i możliwości zmiany konfiguracji wnętrza
Możliwość łatwej adaptacji samochodu do codziennych potrzeb to cecha wpisana w DNA Twingo. Na przykład tylna kanapa prototypowego Twingo E-Tech electric jest przesuwana i składana na dwie części w układzie 50/50. Bez względu na to, czy chodzi o zwiększenie miejsca na nogi, przewóz dużych przedmiotów czy powiększenie przestrzeni ładunkowej bagażnika, przesuwana i składana kanapa gwarantuje intuicyjne wykorzystanie wnętrza i jego optymalną elastyczność w połączeniu z łatwym dostępem zapewnianym przez pięciodrzwiowe nadwozie.
Prototypowe Twingo E-Tech electric jest wyposażone w duży zaokrąglony szklany dach, dzięki czemu wnętrze kabiny jest skąpane w naturalnym świetle, które nadaje wrażenie przestronności.
Funkcjonalne i kreatywne detale
Każdy element ma być estetyczny, praktyczny i inteligentny, aby wnętrze w harmonijny i sprytny sposób spełniało potrzeby wszystkich pasażerów. Przykładem jest chociażby powierzchnia magnetyczna na przednim zagłówku, która umożliwia pasażerowi z tyłu przymocowanie przed sobą telefonu, czy elastyczna taśma pełniąca rolę kieszeni w oparciu fotela, w której można umieścić butelkę z wodą. Pokrętło do regulacji oparcia fotela, inspirowane kółkami deskorolki, nawiązuje do kultury miejskiej, z której wywodzi się Twingo.
Ciekawostką są wiadomości umieszczone w różnych miejscach kabiny, pozostawione przez projektantów dla przyszłych pasażerów samochodu. Pełne humoru i pomysłowe napisy wprawią wszystkich w dobry nastrój.
Tradycja wymyślona na nowo
Prototypowe Twingo E-Tech electric, zaprezentowane publiczności po raz pierwszy na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu, to kompaktowy samochód miejski inspirowany pierwszą generacją Twingo. Zaokrąglone kształty nadwozia i nowoczesne detale podkreślają jego figlarny charakter. Trójwymiarowe światła w technologii LED zdają się rzucać żywe i radosne spojrzenie, a napis „Twingo” na środku klapy bagażnika jest dodatkową ozdobą. Wszystkie te elementy nawiązują do charakteru oryginalnego Twingo i odkrywają je na nowo na progu nowej, bezkompromisowej ery miejskiej.
Show car ze zoptymalizowanym designem nadwozia
Show cary umożliwiają marce Renault zaprezentowanie publiczności założeń stylistycznych przyszłych modeli. Służą również jako konkretne wsparcie pozwalające zespołom skuteczne testowanie i optymalizację różnych elementów. Również w Twingo E-Tech electric wprowadzono kilka zmian funkcjonalnych i estetycznych od czasu prezentacji na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w 2024 roku – w dolnej części przodu ukryto wlot powietrza, zmniejszono nakładki na nadkola, a czarne zderzaki przeprojektowano i nadano im strukturę plastra miodu drukowaną w 3D. W celu poprawy wyglądu samochodu usunięto podświetlane obramowanie klamek przednich drzwi, w pobliżu lusterek dodano szybę karoseryjną i zmieniono kształt tylnych świateł. Modyfikacje te świadczą o tym, że Renault stale dopracowuje stylistykę i funkcjonalność wyposażenia swoich samochodów w całym procesie ich projektowania.
Prototypowy show car Twingo E-Tech electric, zbudowany na platformie AmpR Small, otwiera nową kartę w ponad 30 letniej historii modelu i jest zapowiedzią przyszłego samochodu seryjnego, którego sprzedaż rozpocznie się w 2026 roku. Samochód opracowany został przez firmę Ampere w ciągu zaledwie dwóch lat, a podstawowa wersja ma być produkowana w Europie i dostępna w cenie poniżej 20 tys. euro. Twingo E-Tech electric jest potwierdzeniem ambicji Renault, by elektryczna mobilność stała się przystępna dla jak największej liczby użytkowników, i stanowi uzupełnienie gamy pozostałych modeli samochodów elektrycznych: Renault 5, Renault 4, Megane i Scenic.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.