Komunikat Prasowy
RAPORT Z ETAPU - RAJD DAKAR 2025 - ETAP 5 (ETAP MARATOŃSKI)
Al-Attiyah i Boulanger przejechali 428-kilometrowy piąty etap z AlUla do Ha'il w 4h22m54s. Chociaż był to najszybszy czas dnia, to ponieważ #200 Dacia Sandrider ukończył etap z brakującym kołem zapasowym to po awarii ramy nośnej została nałożona 10-minutowa kara.
To sprawiło, że Al-Attiyah i Boulanger spadli na drugie miejsce w klasyfikacji etapowej o zaledwie jedną sekundę, pomimo ich dominacji w tym trudnym terenie. Startując z siódmego miejsca w klasyfikacji generalnej, Al-Attiyah i Boulanger wspięli się na czwarte miejsce przed piątkowym dniem odpoczynku w Ha'il.
Gdyby pierwotny czas został utrzymany, byłoby to pierwsze zwycięstwo etapowe w Rajdzie Dakar dla zespołu Dacia Sandriders, który po raz pierwszy bierze udział w niezwykle wymagającej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA w Arabii Saudyjskiej po swoim debiucie w Rallye du Maroc w październiku ubiegłego roku.
Dzisiejszy występ Dacia Sandriders był następstwem trudnego czwartego etapu, który odbył się w środę – pierwszego etapu maratonu, kiedy Al-Attiyah i Boulanger spadli z drugiego na siódme miejsce w klasyfikacji generalnej, podczas którego ich koledzy z zespołu, Cristina Gutiérrez i Pablo Moreno, pomogli wymienić uszkodzony element zawieszenia.
Ich własne szanse na sukces w Rajdzie Dakar zostały zaprzepaszczone po tym, gdy nie byli w stanie ukończyć drugiego etapu z powodu awarii układu wspomagania kierownicy. Gutiérrez i Moreno finalnie wspierali swoich kolegów z zespołu, także na dzisiejszym 5. etapie.
Hiszpanie, którzy wystartowali sześć pozycji przed Al-Attiyahem i Boulangerem zgodnie z kolejnością startową, ukończyli 5. etap w czasie 4h53m27s, czekając na swoich kolegów z zespołu, co było kolejnym przykładem ich doskonałej pracy zespołowej.
Al-Attiyah i Boulanger byli 19. załogą, która wystartowała do 5. etapu, opuszczając miejsce nocnego postoju o godz. 10:20 czasu lokalnego. Objęli prowadzenie po przejechaniu 173 kilometrów i mieli ponad pięć minut przewagi po 226 kilometrach rywalizacji. Przewaga ta wzrosła do 6m16s po 260 kilometrach i 7m43s po 359 kilometrach. Nie jest jasne, kiedy i dlaczego rama podtrzymująca koło zapasowe uległa awarii, ale pełne dochodzenie zostanie przeprowadzone przez zespół Dacia Sandriders przed 6. etapem w sobotę.
NAJWAŻNIEJSZE CYTATY
NASSER AL-ATTIYAH (KATAR), KIEROWCA DACIA SANDRIDERS
Dzisiaj był tylko jeden sposób, by naciskać i wygrać etap. Mamy teraz dzień odpoczynku i chcieliśmy zmniejszyć dystans. Jestem naprawdę zadowolony. Zobaczymy w przyszłym tygodniu, ponieważ dzisiejszy dzień był bardzo ważny dla naszego tempa i naszego samochodu.
CRISTINA GUTIÉRREZ (HISZPANIA), KIEROWCA, DACIA SANDRIDERS
Etap był fajny, dla mnie wczorajszy był trudniejszy. Dzisiaj jedziemy spokojnie, ponieważ wiem, że jeśli dojedziemy do Nasser’a bez opon lub części zamiennych, to będzie problem. Więc jedziemy spokojnie i przejeżdżamy etap bez problemów. Czekaliśmy na nich na początku, a potem jechaliśmy, jechaliśmy i jechaliśmy. Jestem rozczarowana sytuacją Nasser’a z oponami, ale pokazał, że potrafi wygrywać, kiedy chce, a to jest najważniejsze.
RAJD DAKAR – PROWIZORYCZNE WYNIKI ETAPU 5 (NIEOFICJALNE)
AlUla-Ha’il
Dystans: 428 km. Liaison distance: 63 km. Total distance: 491 km
2nd: Nasser Al-Attiyah (QAT)/Édouard Boulanger (FRA), +0.1s
14: Cristina Gutiérrez (ESP)/Pablo Moreno (ESP), +20m34s
RAJD DAKAR PROWIZORYCZNE WYNIKI PO 5. ETAPIE (NIEOFICJALNE)
4: Nasser Al-Attiyah (QAT)/Édouard Boulanger (FRA), +35m53s
45: Cristina Gutiérrez (ESP)/Pablo Moreno (ESP), +37h34m39s
RAJD DAKAR: LICZBY
4h22m54s: Nasser Al-Attiyah i Édouard Boulanger ukończyli 5. etap Rajdu Dakar w rekordowym czasie 4h22m54s. Stracili jednak szansę na pierwsze zwycięstwo etapowe w Rajdzie Dakar Dacią Sandriders o jedną sekundę po nałożeniu kary czasowej.
DZIEŃ PRZED NAMI: DZIEŃ ODPOCZYNKU, HA'IL
Piątek, 10 stycznia, to dzień odpoczynku dla załóg przed rozpoczynającym się w sobotę drugim tygodniem Rajdu Dakar 2025. Przed nami jeszcze 4245 kilometrów, w tym 2464 pod prąd, przed metą w Shubaytah w piątek, 17 stycznia.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.