Komunikat Prasowy

Udostępnij

DACIA SANDRIDERS RUSZA PEŁNIĄ SIŁ NA DRUGĄ CZĘŚĆ RAJDU DAKAR 2025

Zespół Dacia Sandriders jest gotowy na drugą część Rajdu Dakar 2025, pełen determinacji do pokonania pozostałych 2464 km rywalizacji. Dla zespołu jest to debiut w Mistrzostwach Świata FIA Rally-Raid, a mimo licznych wyzwań, zespół zachwycił w Arabii Saudyjskiej tempem i potencjałem.

Szef zespołu, Tiphanie Isnard, powiedziała: Spodziewaliśmy się trudnego początku naszego pierwszego Dakaru i rzeczywiście tak było. Jako młody zespół z nowym samochodem, z każdym pokonanym kilometrem mogliśmy poprawiać nasze zrozumienie wyzwań, które stawiał przed nami ten rajd. To była ogromnie frustrujące dla całego zespołu, który włożył tak wiele pracy, kiedy straciliśmy #219 Dacia Sandrider. Szczególnie dla Sébastiena i Fabiana, którzy wykonali fantastyczną pracę. Ale duch zespołowy był imponujący, a pomoc, jaką wszyscy sobie nawzajem okazali, była naprawdę wspaniała, szczególnie Cristina i Pablo, którzy wytyczają drogę dla Dacia Sandriders. Każdy członek zespołu czuje tego ducha, a teraz mamy w plecaku dużo doświadczenia, więc zobaczymy, co przyniesie kolejny tydzień.


Te słowa doskonale oddają ducha zespołu, który szczególnie zaprezentował się w trudnych warunkach podczas 4. etapu w środę. Po tym, jak zawieszenie w Dacia Sandrider Al-Attiyaha i Boulangera uległo uszkodzeniu w wyniku wymagającego terenu, Cristina Gutiérrez i Pablo Moreno ponownie ruszyli na pomoc, zapewniając niezbędną pomoc.


Po pięciu etapach, Al-Attiyah i Boulanger znajdują się na 4. miejscu w klasyfikacji generalnej, tracąc 35 minut do liderów. Gutiérrez i Moreno są na 45. pozycji, głównie z powodu nieukończenia 2. etapu.


DACIA SANDRIDERS: NAJWAŻNIEJSZE MOMENTY RAJDU DAKAR


Etap 1 (sobota, 4 stycznia): Gutiérrez/Moreno są na piątym miejscu. Loeb/Lurquin przyjmują strategiczne podejście, aby zapewnić sobie korzystną pozycję na starcie do drugiego etapu i zajmują 22. miejsce. Al-Attiyah/Boulanger z opóźnieniem zmieniają uszkodzoną oponę i mają awarię tabletu używanego do nawigacji oraz systemu bezpieczeństwa Sentinel.


Etap 2 (niedziela, 5 stycznia - poniedziałek, 6 stycznia): Al-Attiyah/Boulanger kończą 48-godzinny etap Chrono na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej. Loeb/Lurquin zajmują drugie miejsce po przejechaniu 409 kilometrów, ale zatrzymują się na 40 minut w celu usunięcia usterki elektronicznej. Gutiérrez/Moreno nie są w stanie przekroczyć granicy 729 kilometrów z powodu awarii wspomagania kierownicy.


Etap 3 (wtorek, 7 stycznia): Loeb/Lurquin dachował po 12 kilometrach, docierają do mety etapu, ale uszkodzenie klatki bezpieczeństwa w ich Dacii Sandrider uniemożliwia im dalszą jazdę. Al-Attiyiah/Boulanger awansują na drugie miejsce z szóstym czasem. Gutiérrez/Moreno są 14. po restarcie, zatrzymując się na etapie, by pomóc Loebowi/Lurquinowi.


Etap 4 (środa, 8 stycznia): Rozpoczynając etap 4, pierwszy etap maratoński, na drugiej pozycji, Al-Attiyah/Boulanger są zmuszeni zatrzymać się po 97 kilometrach, aby zmienić uszkodzoną lewą tylną oponę. Kolejny postój po 118 kilometrach trudnego terenu okazał się bardziej rozległy - para zatrzymała się na 26 minut z powodu usterki zawieszenia. Gutiérrez i Moreno mogli kontynuować jazdę, ale spadli na siódme miejsce w klasyfikacji generalnej, tracąc 35 m53s do lidera. Gutiérrez/Moreno ustanowili 13. najszybszy czas.


Etap 5 (czwartek, 9 stycznia): Al-Attyiah/Boulanger pokonali 428-kilometrowy etap z najszybszym czasem. Jednak brak koła zapasowego w Dacii Sandrider #200 po awarii ramy nośnej spowodował nałożenie 10-minutowej kary i przegrali etap o jedną sekundę. Niemniej jednak do dnia odpoczynku dojeżdżają na czwartym miejscu w klasyfikacji generalnej. Gutiérrez/Moreno nadal pełnią wzorową rolę wspierającą. Ustanowili 15. najszybszy czas.


UWAGA LOEBA SKUPIA SIĘ NA ABU DHABI


Sébastien Loeb skupił się już na Abu Dhabi Desert Challenge, drugiej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA 2025, która odbędzie się w dniach 21-27 lutego. Jest to następstwem wczesnego wycofania się Francuza z Rajdu Dakar po szybkiej rolce na etapie 3. Pomimo niesamowitej determinacji i ogromnego wysiłku zespołu po wypadku 12 kilometrów od startu etapu, decyzja ZSS w odpowiedzi na deformację klatki bezpieczeństwa poniesioną w wypadku uniemożliwiła Loebowi i belgijskiemu pilotowi Fabianowi Lurquinowi kontynuowanie jazdy. Loeb, który był w trybie walki po 40-minutowym opóźnieniu z powodu usterki, gdy w niedzielę zajął drugie miejsce na etapie 48H Chrono, powiedział: To naprawdę frustrujące udać się z powrotem do Jeddah, aby polecieć do domu, zamiast być w samochodzie, walcząc na kolejnych etapach. Jeśli chodzi o nasze dachowanie, to szczerze mówiąc, brakuje mi słów. Nie było to spowodowane zbyt mocną jazdą. W tym momencie niewiele mogliśmy zrobić. Takie rzeczy się zdarzają, ale to nie sprawia, że jest to mniej frustrujące. Mimo to duchem jestem z Cristiną, Pablo, Nasserem, Édouardem i całym zespołem i życzę im wszystkiego najlepszego w drugim tygodniu. Nie mam wątpliwości, że będą z siebie dumni.


RAJD DAKAR PROWIZORYCZNE WYNIKI PO 5. ETAPIE (NIEOFICJALNE)


4: Nasser Al-Attiyah (QAT)/Édouard Boulanger (FRA), +35m00s

48: Cristina Gutiérrez (ESP)/Pablo Moreno (ESP), +37h34m39s


RAJD DAKAR: LICZBY


4245: Do mety Rajdu Dakar 2025 w Shubaytah we wschodniej Arabii Saudyjskiej w piątek 17 stycznia pozostało jeszcze 4245 kilometrów, w tym 2464 z czasem.


NADCHODZĄCY DZIEŃ: ETAP 6, HA'IL-AL-DUWADIMI, 11 STYCZNIA


Ha'il-Al Duwadimi to dwa etapy po obu stronach 172-kilometrowego odcinka transferowego. Etap przebiega początkowo po szybkim terenie, a następnie przechodzi w wolniejszą, piaszczystą trasę, naznaczoną wzgórzami i niewielkimi wydmami. Dystans etapu: 606 km. Dystans odcinka łącznikowego: 223 km. Dystans całkowity: 829 km.

Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies