Komunikat Prasowy
● W 2024 roku marka Renault odnotowała po raz drugi z rzędu wzrost sprzedaży o 1,8% i sprzedała 1 577 351 samochodów osobowych i dostawczych.
● Ten doskonały wynik był możliwy dzięki trwającej od czterech lat realizacji planu strategicznego Renaulution:
• Sprzedaż samochodów zelektryfikowanych w Europie zwiększyła się o 20%, co potwierdza słuszność przyjętych śmiałych założeń dotyczących produktów i technologii.
• Sprzedaż modeli full-hybrid wzrosła o 30%, co zapewniło Renault drugie miejsce na rynku europejskim, a sprzedaż samochodów elektrycznych (osobowych i dostawczych) w Europie – o 9%1.
• Renault 5 E-Tech electric, wybrane niedawno Samochodem Roku 2025, ma za sobą bardzo udany debiut handlowy w pierwszych krajach, gdzie już jest sprzedawane. Już teraz plasuje się na pierwszym miejscu we francuskim rankingu sprzedaży miejskich samochodów elektrycznych segmentu B na koniec listopada i grudnia 2024.
• Marka zwraca również dużą uwagę na jakość sprzedaży, a co drugi samochód Renault w Europie jest nabywany przez klientów indywidualnych.
• Dzięki sukcesowi handlowemu pierwszych samochodów opracowanych w ramach Renault International Game Plan – Kardiana i Koleosa – sprzedaż marki na rynkach pozaeuropejskich wzrosła o 10% w Brazylii, o 81% w Korei Południowej i o 7% w Maroku.
• Dzięki wyważonej strategii obejmującej samochody osobowe i dostawcze Renault umacnia swoją pozycję lidera na europejskim rynku samochodów dostawczych2 z udziałem 15,3% i 310 500 sprzedanymi samochodami (wzrost sprzedaży o 4,6%).
Boulogne-Billancourt – 16 stycznia 2025 roku
Wzrost sprzedaży Renault w 2024 roku to efekt odpowiedniej strategii produktowej i technologicznej przyjętej w planie Renaulution i realizowanej wytrwale przez wszystkich pracowników marki od czterech lat. Nasza ofensywa produktowa obejmująca najlepsze rozwiązania w zakresie napędów elektrycznych i hybrydowych odniosła sukces, a Renault 5 E-Tech electric zdobyło niedawno tytuł Samochodu Roku przyznawany przez jury konkursu Car of the Year. Nie poszliśmy też na kompromisy w realizacji strategii generowania wartości. W naszej polityce handlowej kluczowe znaczenie ma jakość sprzedaży, możliwa dzięki zaangażowaniu naszych dealerów, którym bardzo chciałem za to podziękować. Marka osiągnęła dziś właściwą równowagę między udziałem sprzedaży dla klientów indywidualnych i biznesowych oraz między napędami hybrydowym i elektrycznym. Ma również mocny plan rozwoju na rynkach pozaeuropejskich, który wspiera nasze światowe ambicje. To nam umożliwia zwinne reagowanie, pozwalające wykorzystywać otwierające się możliwości, a także zadbać o ceny i wysoką wartość rezydualną naszych produktów.
Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault
Dzięki niespotykanej ofensywie produktowej i wprowadzeniu w 2024 roku ośmiu nowych modeli (Scenic E-Tech electric, Rafale, Symbioz, Master, Renault 5 E-Tech electric, Renault Duster, Kardian i Grand Koleos), a także dzięki restylingowi Captura marka odnotowała wzrost ogólnoświatowej sprzedaży o 1,8%, przy średnim wzroście na rynku 1,4%. Sprzedała 1 577 351 samochodów, tj. o 28 tys. więcej niż w 2023 roku.
Renault zwiększyło sprzedaż w Europie1 o 3,3%, czyli dwukrotnie więcej niż wyniósł wzrost rynku (+1,7%) i sprzedało 1 009 000 samochodów, co pozwoliło zdobyć marce 6,7% udziału w rynku. Wzrost napędzały kluczowe dla marki kraje:
• Wielka Brytania (+21,4% sprzedanych samochodów na rynku zwyżkującym o 2,8%),
• Hiszpania (+10,8% przy średnim wzroście na rynku na poziomie 8%),
• Włochy (+6,7% na zniżkującym rynku -0,3%),
• Francja (+0,4% na zniżkującym rynku -2,5%).
Warto również zwrócić uwagę na doskonałe wyniki Clio, które jest numerem 2 na rynku samochodów osobowych i przesunęło się o dwa miejsca w górę w porównaniu z 2023 rokiem, dzięki wzrostowi sprzedaży o 7%.
Wzrost sprzedaży samochodów zelektryfikowanych w Europie o 20%
Aby odpowiedzieć na zróżnicowane potrzeby wszystkich klientów, Renault kontynuuje dwukierunkową strategię elektryfikacji i proponuje to, co najlepsze w każdej z technologii, zarówno hybrydowej, jak i elektrycznej. Sprzedaż samochodów zelektryfikowanych (elektrycznych i hybrydowych) w Europie w 2024 roku zwiększyła się o 20%.
• Oferta napędów full-hybrid jest dostępna w całej europejskiej gamie Renault (od Clio po Rafale). Oferta marki obejmuje siedem modeli full-hybrid od segmentu B po segment D.
W 2024 r. Renault odnotowało wzrost sprzedaży samochodów full-hybrid o 30%. Ich sprzedaż odpowiada 40% sprzedaży samochodów termicznych marki. Renault jest numerem 2 w Europie w segmencie napędów full-hybrid.
• W 2024 r. marka odnotowała wzrost sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych z napędem elektrycznym o 9% na rynku europejskim1. Ofertę uzupełni w 2025 roku Renault 4 E-Tech electric. Marka ambitnie postawiła na opracowanie specjalnych platform przeznaczonych dla samochodów elektrycznych: AmpR Small (segment B) i AmpR Medium (segment C). Jedyne tego typu w Europie platformy zapewniają klientom więcej zalet użytkowych: samochody są lżejsze, wydajne i nowocześniejsze. Gwarantują wysoką przyjemność jazdy, dostęp do ekosystemów elektrycznych, połączenie z siecią, maksymalnie przestronne wnętrze itd.
• Renault 5 E-Tech electric – udany debiut rynkowy
Renault 5 E-Tech electric rok po Scenicu otrzymało bardzo ceniony tytuł Samochodu Roku 2025, przyznawany przez jury konkursu Car of the Year, składające się z 60 dziennikarzy samochodowych reprezentujących 23 kraje Europy. Nagroda potwierdza słuszność strategii Renault w zakresie samochodów elektrycznych.
Renault 5 E-Tech electric zostało wprowadzone w październiku na rynek w pierwszym kraju – we Francji. Sprzedano tam blisko 10 tys. sztuk tego modelu, który już teraz plasuje się na pierwszym miejscu we francuskim rankingu sprzedaży miejskich samochodów elektrycznych segmentu B na koniec listopada i grudnia 2024.
Udany debiut pozwolił marce znacznie zwiększyć udział w rynku elektrycznych samochodów osobowych w tym kraju: z 15,5% na koniec października do 23% na koniec grudnia 2024 r.
W pierwszym kwartale 2025 r. Renault 5 E-Tech electric umocni swoją pozycję wraz z wprowadzeniem poszerzonej oferty cenowej. W sprzedaży pojawi się akumulator 40 KWh i wersja w cenie 25 tys. euro. Rozpocznie się również sprzedaż modelu w kolejnych krajach Europy (Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii i Polsce itd.).
Niecierpliwie oczekiwany debiut Renault 4 E-Tech electric dodatkowo wzmocni ofertę marki w 2025 r.
Marka stawia na najlepsze technologie
Opracowane przez markę technologie stanowią dziś ważny atut i zapewniają konkurencyjną przewagę. Zostały też ciepło przyjęte przez klientów.
• W 2024 r. system multimedialny openR link z wbudowanymi usługami Google znalazł się w 81% samochodów, w których ta opcja była dostępna.
• Panoramiczny, przyciemniany dach Solarbay – innowacyjne rozwiązanie wprowadzone w 2024 r. – znalazł się w wyposażeniu 42% samochodów, w których ta opcja była dostępna (Scenic E-Tech electric, Rafale i Symbioz).
• Marka oferuje również nową generację unikatowego systemu napędu na cztery koła 4CONTROL w wielu modelach z gamy. System zapewnia wyższe bezpieczeństwo, zwrotność i dynamikę w każdych warunkach (podczas jazdy po mieście lub z wysoką prędkością). W 2024 r. 29% samochodów gamy Renault, w których ta opcja była dostępna, było w nią wyposażonych.
Utrzymanie wysokiej jakości sprzedaży
Doskonałe wyniki marki są efektem strategii handlowej, wprowadzonej w ramach planu Renaulution, która kładzie nacisk na generowanie wartości.
• Dlatego też marka rozwija sprzedaż na rzecz klientów indywidualnych. Co drugi samochód w Europie trafił do tej grupy klientów. Na pięciu największych rynkach zbytu marki w Europie3 udział segmentu klientów indywidualnych w łącznej sprzedaży Renault wzrósł z 6,8%, tj. 264 300 samochodów w 2023 r., do 7,1%, tj. 271 900 samochodów.
• Innym wyznacznikiem jakości sprzedaży jest wartość rezydualna samochodów Renault, która wzrosła w porównaniu z 2023 r. i należy do najwyższych na rynku.
• Sprzedaż modeli SUV z segmentu C i D wzrosła o 23%. Obecnie stanowi 29% sprzedaży marki w Europie (+4,8 p. w porównaniu z 2023 r.). Odnowienie całej oferty marki w segmentach C i D, zakończone w 2024 r., i pojawienie się Scenica E- Tech electric, Symbioza i Rafale zapewni marce dalszy wzrost sprzedaży w 2025 r.
• Jeśli chodzi o poziom wyposażenia samochodów to udział najwyższych wersji Iconic i Esprit Alpine, który wynosił w 2023 r. w Europie 12%, obecnie jest dwukrotnie większy – stanowią one 24% sprzedaży.
Zrównoważony rozwój na całym świecie, który umożliwia marce szybkie reagowanie i wykorzystanie możliwości wzrostu
• Marka Renault jest najlepiej sprzedającą się francuską marką na świecie. Dzięki sukcesowi handlowemu pierwszych samochodów opracowanych w ramach Renault International Game Plan – Kardiana i Koleosa – sprzedaż marki na rynkach pozaeuropejskich wzrosła o 10% w Brazylii, o 81% w Korei Południowej i o 7% w Maroku. W 2025 r. Renault wprowadzi Koleosa do sprzedaży w kolejnych krajach. Na rynkach pozaeuropejskich pojawi się także nowy SUV z segmentu C.
• W Europie wyważona oferta obejmująca modele full-hybrid i w 100% elektryczne umożliwi marce szybkie dostosowanie się do specyfiki różnych krajów i spełnienie potrzeb klientów, którzy w zróżnicowanym tempie przechodzą na napęd elektryczny.
• Dopełnieniem doskonałych wyników sprzedaży samochodów osobowych w Europie jest wzrost sprzedaży samochodów dostawczych o 4,6%. Marka sprzedała 403 tys. samochodów dostawczych, w tym 310 500 w Europie. Odzyskała tym samym pozycję europejskiego lidera na rynku samochodów dostawczych4.
Na ten wynik złożył się sukces flagowych modeli marki: Kangoo (+30,5%) i Trafica (+14,8%). Jednocześnie był to rok przejściowy, w którym został wprowadzony nowy Master. Istotny też okazał się profesjonalizm sieci Pro+ wyspecjalizowanej w obsłudze klientów flotowych.
W 2024 roku marka Renault po raz kolejny pokazała swój potencjał innowacyjności i umiejętność spełniania oczekiwań klientów. Dzięki śmiałej i wyważonej strategii, łączącej elektryfikację, innowacje i jakość sprzedaży, umocniła swoją pozycję na rynku. W 2025 r. Renault będzie kontynuować dynamiczny rozwój wraz z wprowadzeniem nowych modeli w Europie, zaczynając od Renault 4 E-Tech electric, a także na rynkach pozaeuropejskich dzięki dalszemu wdrażaniu Renault International Game Plan.
1 Europa – dane ACEA.
2 Bez pick-upów.
3 Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania, Włochy.
4 Bez pick-upów.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.