Komunikat Prasowy
● W 2024 roku marka Renault odnotowała po raz drugi z rzędu wzrost sprzedaży o 1,8% i sprzedała 1 577 351 samochodów osobowych i dostawczych.
● Ten doskonały wynik był możliwy dzięki trwającej od czterech lat realizacji planu strategicznego Renaulution:
• Sprzedaż samochodów zelektryfikowanych w Europie zwiększyła się o 20%, co potwierdza słuszność przyjętych śmiałych założeń dotyczących produktów i technologii.
• Sprzedaż modeli full-hybrid wzrosła o 30%, co zapewniło Renault drugie miejsce na rynku europejskim, a sprzedaż samochodów elektrycznych (osobowych i dostawczych) w Europie – o 9%1.
• Renault 5 E-Tech electric, wybrane niedawno Samochodem Roku 2025, ma za sobą bardzo udany debiut handlowy w pierwszych krajach, gdzie już jest sprzedawane. Już teraz plasuje się na pierwszym miejscu we francuskim rankingu sprzedaży miejskich samochodów elektrycznych segmentu B na koniec listopada i grudnia 2024.
• Marka zwraca również dużą uwagę na jakość sprzedaży, a co drugi samochód Renault w Europie jest nabywany przez klientów indywidualnych.
• Dzięki sukcesowi handlowemu pierwszych samochodów opracowanych w ramach Renault International Game Plan – Kardiana i Koleosa – sprzedaż marki na rynkach pozaeuropejskich wzrosła o 10% w Brazylii, o 81% w Korei Południowej i o 7% w Maroku.
• Dzięki wyważonej strategii obejmującej samochody osobowe i dostawcze Renault umacnia swoją pozycję lidera na europejskim rynku samochodów dostawczych2 z udziałem 15,3% i 310 500 sprzedanymi samochodami (wzrost sprzedaży o 4,6%).
Boulogne-Billancourt – 16 stycznia 2025 roku
Wzrost sprzedaży Renault w 2024 roku to efekt odpowiedniej strategii produktowej i technologicznej przyjętej w planie Renaulution i realizowanej wytrwale przez wszystkich pracowników marki od czterech lat. Nasza ofensywa produktowa obejmująca najlepsze rozwiązania w zakresie napędów elektrycznych i hybrydowych odniosła sukces, a Renault 5 E-Tech electric zdobyło niedawno tytuł Samochodu Roku przyznawany przez jury konkursu Car of the Year. Nie poszliśmy też na kompromisy w realizacji strategii generowania wartości. W naszej polityce handlowej kluczowe znaczenie ma jakość sprzedaży, możliwa dzięki zaangażowaniu naszych dealerów, którym bardzo chciałem za to podziękować. Marka osiągnęła dziś właściwą równowagę między udziałem sprzedaży dla klientów indywidualnych i biznesowych oraz między napędami hybrydowym i elektrycznym. Ma również mocny plan rozwoju na rynkach pozaeuropejskich, który wspiera nasze światowe ambicje. To nam umożliwia zwinne reagowanie, pozwalające wykorzystywać otwierające się możliwości, a także zadbać o ceny i wysoką wartość rezydualną naszych produktów.
Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault
Dzięki niespotykanej ofensywie produktowej i wprowadzeniu w 2024 roku ośmiu nowych modeli (Scenic E-Tech electric, Rafale, Symbioz, Master, Renault 5 E-Tech electric, Renault Duster, Kardian i Grand Koleos), a także dzięki restylingowi Captura marka odnotowała wzrost ogólnoświatowej sprzedaży o 1,8%, przy średnim wzroście na rynku 1,4%. Sprzedała 1 577 351 samochodów, tj. o 28 tys. więcej niż w 2023 roku.
Renault zwiększyło sprzedaż w Europie1 o 3,3%, czyli dwukrotnie więcej niż wyniósł wzrost rynku (+1,7%) i sprzedało 1 009 000 samochodów, co pozwoliło zdobyć marce 6,7% udziału w rynku. Wzrost napędzały kluczowe dla marki kraje:
• Wielka Brytania (+21,4% sprzedanych samochodów na rynku zwyżkującym o 2,8%),
• Hiszpania (+10,8% przy średnim wzroście na rynku na poziomie 8%),
• Włochy (+6,7% na zniżkującym rynku -0,3%),
• Francja (+0,4% na zniżkującym rynku -2,5%).
Warto również zwrócić uwagę na doskonałe wyniki Clio, które jest numerem 2 na rynku samochodów osobowych i przesunęło się o dwa miejsca w górę w porównaniu z 2023 rokiem, dzięki wzrostowi sprzedaży o 7%.
Wzrost sprzedaży samochodów zelektryfikowanych w Europie o 20%
Aby odpowiedzieć na zróżnicowane potrzeby wszystkich klientów, Renault kontynuuje dwukierunkową strategię elektryfikacji i proponuje to, co najlepsze w każdej z technologii, zarówno hybrydowej, jak i elektrycznej. Sprzedaż samochodów zelektryfikowanych (elektrycznych i hybrydowych) w Europie w 2024 roku zwiększyła się o 20%.
• Oferta napędów full-hybrid jest dostępna w całej europejskiej gamie Renault (od Clio po Rafale). Oferta marki obejmuje siedem modeli full-hybrid od segmentu B po segment D.
W 2024 r. Renault odnotowało wzrost sprzedaży samochodów full-hybrid o 30%. Ich sprzedaż odpowiada 40% sprzedaży samochodów termicznych marki. Renault jest numerem 2 w Europie w segmencie napędów full-hybrid.
• W 2024 r. marka odnotowała wzrost sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych z napędem elektrycznym o 9% na rynku europejskim1. Ofertę uzupełni w 2025 roku Renault 4 E-Tech electric. Marka ambitnie postawiła na opracowanie specjalnych platform przeznaczonych dla samochodów elektrycznych: AmpR Small (segment B) i AmpR Medium (segment C). Jedyne tego typu w Europie platformy zapewniają klientom więcej zalet użytkowych: samochody są lżejsze, wydajne i nowocześniejsze. Gwarantują wysoką przyjemność jazdy, dostęp do ekosystemów elektrycznych, połączenie z siecią, maksymalnie przestronne wnętrze itd.
• Renault 5 E-Tech electric – udany debiut rynkowy
Renault 5 E-Tech electric rok po Scenicu otrzymało bardzo ceniony tytuł Samochodu Roku 2025, przyznawany przez jury konkursu Car of the Year, składające się z 60 dziennikarzy samochodowych reprezentujących 23 kraje Europy. Nagroda potwierdza słuszność strategii Renault w zakresie samochodów elektrycznych.
Renault 5 E-Tech electric zostało wprowadzone w październiku na rynek w pierwszym kraju – we Francji. Sprzedano tam blisko 10 tys. sztuk tego modelu, który już teraz plasuje się na pierwszym miejscu we francuskim rankingu sprzedaży miejskich samochodów elektrycznych segmentu B na koniec listopada i grudnia 2024.
Udany debiut pozwolił marce znacznie zwiększyć udział w rynku elektrycznych samochodów osobowych w tym kraju: z 15,5% na koniec października do 23% na koniec grudnia 2024 r.
W pierwszym kwartale 2025 r. Renault 5 E-Tech electric umocni swoją pozycję wraz z wprowadzeniem poszerzonej oferty cenowej. W sprzedaży pojawi się akumulator 40 KWh i wersja w cenie 25 tys. euro. Rozpocznie się również sprzedaż modelu w kolejnych krajach Europy (Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii i Polsce itd.).
Niecierpliwie oczekiwany debiut Renault 4 E-Tech electric dodatkowo wzmocni ofertę marki w 2025 r.
Marka stawia na najlepsze technologie
Opracowane przez markę technologie stanowią dziś ważny atut i zapewniają konkurencyjną przewagę. Zostały też ciepło przyjęte przez klientów.
• W 2024 r. system multimedialny openR link z wbudowanymi usługami Google znalazł się w 81% samochodów, w których ta opcja była dostępna.
• Panoramiczny, przyciemniany dach Solarbay – innowacyjne rozwiązanie wprowadzone w 2024 r. – znalazł się w wyposażeniu 42% samochodów, w których ta opcja była dostępna (Scenic E-Tech electric, Rafale i Symbioz).
• Marka oferuje również nową generację unikatowego systemu napędu na cztery koła 4CONTROL w wielu modelach z gamy. System zapewnia wyższe bezpieczeństwo, zwrotność i dynamikę w każdych warunkach (podczas jazdy po mieście lub z wysoką prędkością). W 2024 r. 29% samochodów gamy Renault, w których ta opcja była dostępna, było w nią wyposażonych.
Utrzymanie wysokiej jakości sprzedaży
Doskonałe wyniki marki są efektem strategii handlowej, wprowadzonej w ramach planu Renaulution, która kładzie nacisk na generowanie wartości.
• Dlatego też marka rozwija sprzedaż na rzecz klientów indywidualnych. Co drugi samochód w Europie trafił do tej grupy klientów. Na pięciu największych rynkach zbytu marki w Europie3 udział segmentu klientów indywidualnych w łącznej sprzedaży Renault wzrósł z 6,8%, tj. 264 300 samochodów w 2023 r., do 7,1%, tj. 271 900 samochodów.
• Innym wyznacznikiem jakości sprzedaży jest wartość rezydualna samochodów Renault, która wzrosła w porównaniu z 2023 r. i należy do najwyższych na rynku.
• Sprzedaż modeli SUV z segmentu C i D wzrosła o 23%. Obecnie stanowi 29% sprzedaży marki w Europie (+4,8 p. w porównaniu z 2023 r.). Odnowienie całej oferty marki w segmentach C i D, zakończone w 2024 r., i pojawienie się Scenica E- Tech electric, Symbioza i Rafale zapewni marce dalszy wzrost sprzedaży w 2025 r.
• Jeśli chodzi o poziom wyposażenia samochodów to udział najwyższych wersji Iconic i Esprit Alpine, który wynosił w 2023 r. w Europie 12%, obecnie jest dwukrotnie większy – stanowią one 24% sprzedaży.
Zrównoważony rozwój na całym świecie, który umożliwia marce szybkie reagowanie i wykorzystanie możliwości wzrostu
• Marka Renault jest najlepiej sprzedającą się francuską marką na świecie. Dzięki sukcesowi handlowemu pierwszych samochodów opracowanych w ramach Renault International Game Plan – Kardiana i Koleosa – sprzedaż marki na rynkach pozaeuropejskich wzrosła o 10% w Brazylii, o 81% w Korei Południowej i o 7% w Maroku. W 2025 r. Renault wprowadzi Koleosa do sprzedaży w kolejnych krajach. Na rynkach pozaeuropejskich pojawi się także nowy SUV z segmentu C.
• W Europie wyważona oferta obejmująca modele full-hybrid i w 100% elektryczne umożliwi marce szybkie dostosowanie się do specyfiki różnych krajów i spełnienie potrzeb klientów, którzy w zróżnicowanym tempie przechodzą na napęd elektryczny.
• Dopełnieniem doskonałych wyników sprzedaży samochodów osobowych w Europie jest wzrost sprzedaży samochodów dostawczych o 4,6%. Marka sprzedała 403 tys. samochodów dostawczych, w tym 310 500 w Europie. Odzyskała tym samym pozycję europejskiego lidera na rynku samochodów dostawczych4.
Na ten wynik złożył się sukces flagowych modeli marki: Kangoo (+30,5%) i Trafica (+14,8%). Jednocześnie był to rok przejściowy, w którym został wprowadzony nowy Master. Istotny też okazał się profesjonalizm sieci Pro+ wyspecjalizowanej w obsłudze klientów flotowych.
W 2024 roku marka Renault po raz kolejny pokazała swój potencjał innowacyjności i umiejętność spełniania oczekiwań klientów. Dzięki śmiałej i wyważonej strategii, łączącej elektryfikację, innowacje i jakość sprzedaży, umocniła swoją pozycję na rynku. W 2025 r. Renault będzie kontynuować dynamiczny rozwój wraz z wprowadzeniem nowych modeli w Europie, zaczynając od Renault 4 E-Tech electric, a także na rynkach pozaeuropejskich dzięki dalszemu wdrażaniu Renault International Game Plan.
1 Europa – dane ACEA.
2 Bez pick-upów.
3 Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania, Włochy.
4 Bez pick-upów.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
WYNIKI HANDLOWE MARKI RENAULT ZA 2024 ROK OGÓLNOŚWIATOWY WZROST SPR...
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.