Komunikat Prasowy

Udostępnij

DACIA Z REKORDOWYM UDZIAŁEM W RYNKU I NA TRZECIM MIEJSCU W EUROPIE W SPRZEDAŻY SAMOCHODÓW DLA KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH W 2024 ROKU

● W 2024 r. Dacia sprzedała 676 340 samochodów, co stanowi wzrost o 2,7% w stosunku do roku 2023 r. Marka przekroczyła symboliczny próg 9 milionów samochodów sprzedanych od 2004 r.


● Te wyniki pozwoliły Dacii osiągnąć rekordowy udział w rynku:

• samochody osobowe i dostawcze*: 3,9% (+0,1 p. w porównaniu z 2023 r.),

• samochody osobowe**: 4,5% (+0,1 p. w porównaniu z 2023 r.).

Tym samym marka utrzymała trzecie miejsce w Europie w sprzedaży samochodów dla klientów indywidualnych i osiągnęła 8,2% udziału w rynku (-0,1 p. w porównaniu z 2023 r.) – Dane szacunkowe


● Do tego wyniku przyczyniła się mocna oferta nowych produktów obejmująca cztery kluczowe modele:

• Sandero: 309 392 sztuki, czyli +14,5% w porównaniu z 2023 r. – najczęściej kupowany samochód przez klientów indywidualnych w Europie od 2017 r.

• Duster (generacje 2 i 3): 215 024 sztuki, czyli +7,3% w porównaniu z 2023 r., najczęściej kupowany SUV przez klientów indywidualnych w Europie od 2018 r. i drugi po Sandero samochód najczęściej kupowany przez klientów indywidualnych.

• Jogger: 96 440 sztuk, czyli +2,4% w porównaniu z 2023 r. Jest drugim najczęściej kupowanym samochodem w segmencie C (bez SUV-ów) przez klientów indywidualnych w Europie.

• Spring: 22 884 sztuki, co daje spadek o 63% w porównaniu z 2023 r. Sprzedaż tego modelu znacznie spadła w 2024 r. ze względu na zmniejszenie dopłat rządowych. Pojawienie się nowej wersji w salonach we wrześniu ub.r. przyczyniło się do wzrostu zamówień w ostatnich trzech miesiącach roku.


● Strategia Dacii zapewnia utrzymanie najlepszych na rynku wskaźników pozyskiwania nowych klientów i budowania lojalności już istniejących.


● Marka kładzie nacisk na elektryfikację gamy i poszerza swoją ofertę napędów hybrydowych: HYBRID 140 w Joggerze i Dusterze oraz HYBRID 155 w Bigsterze, który tym samym jest pierwszym modelem Grupy Renault wyposażonym w nowy zespół napędowy.


● Ta dynamika zostanie utrzymana w 2025 roku dzięki:

• wprowadzeniu na rynek Bigstera, na który już teraz można składać zamówienia. Auto pojawi się w salonach na wiosnę;

• zaangażowaniu marki w rajdy terenowe i rajd Dakar.

REKORDOWY UDZIAŁ W RYNKU EUROPEJSKIM


W 2024 r. Dacia sprzedała 676 340 samochodów, co stanowi wzrost o 2,7% w stosunku do roku 2023. Rok 2024 wyznacza również kolejny etap w historii Dacii – marka przekroczyła symboliczny próg 9 milionów samochodów sprzedanych od 2004 r.


Marka w krajach, w których jest obecna, uzyskała w 2024 r. znacznie wyższy wzrost niż średnia rynkowa wynosząca +1,6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Doskonałe wyniki handlowe Dacii potwierdzają słuszność wybranego pozycjonowania, które zakłada najlepszy stosunek zalet użytkowych do ceny. W Europie Dacia może poszczycić się:

- rekordowym udziałem w rynku samochodów osobowych i dostawczych*: 3,9% (o 0,1 p. więcej w stosunku do 2023 r.). Marka przeskoczyła o jedno miejsce wyżej w klasyfikacji w porównaniu z 2023 r. i znalazła się w pierwszej dziesiątce modeli w Europie*;

- rekordowym udziałem w rynku samochodów osobowych*: 4,5% (o 0,1 p. więcej w stosunku do 2023 r.). W ten sposób przesunęła się o jedno miejsce wyżej w porównaniu z 2023 r. na dziewiątą pozycję.


W 2024 r. Dacia osiągnęła rekordowy udział 8,2% w sprzedaży samochodów osobowych do klientów indywidualnych w Europie (8,3% w 2023 r.) i umocniła trzecie miejsce wśród najlepiej sprzedających się samochodów w tym segmencie na naszym kontynencie, które zajmuje już czwarty rok z rzędu.


Te doskonałe wyniki zawdzięcza między innymi wysokiej sprzedaży w niektórych krajach europejskich, które odnotowały rekordowy udział w rynku samochodów osobowych: 2,5% w Niemczech (+0,1 p. w porównaniu z 2023 r.), 4,2% w Austrii (+0,2 p. w porównaniu z 2023 r.), 5,2% w Belgii i Luksemburgu (+1 p. w porównaniu z 2023 r.), 6,2% we Włoszech (+0,8 p. w porównaniu z 2023 r.) i 7,7% w Portugalii (+0,3 p. w porównaniu z 2023 r.).

W niektórych krajach wzrost sprzedaży jest bardzo duży i przekracza 10%: + 13,2% w Austrii, + 15,4% w Belgii i Luksemburgu, + 12,4% w Hiszpanii, + 13,1% we Włoszech, + 16,3% w Maroku, + 11,9% w Polsce, 10,7% w Portugalii i + 20,2% w Czechach.



MOCNA OFERTA NOWYCH PRODUKTÓW OBEJMUJĄCA CZTERY KLUCZOWE MODELE


Sandero ze sprzedanymi 309 392 samochodami (+14,5% w porównaniu z 2023 r.) jest od 2017 r. najczęściej kupowanym samochodem we wszystkich kanałach sprzedaży oraz najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku klienta indywidualnego w Europie. To również pierwszy samochód Dacii, który przekroczył pułap 300 tys. sztuk w ciągu roku.


Duster (generacje 2 i 3) utrzymał pozycję najlepiej sprzedającego się SUV-a w Europie w segmencie klientów indywidualnych od 2018 r. Jest drugim najczęściej kupowanym samochodem przez klientów indywidualnych w Europie. Ze sprzedażą 215 024 sztuk w 2024 r. (o 7,3% więcej w porównaniu z 2023 r.) we wszystkich krajach łącznie Duster przekroczył próg 2,5 miliona aut jeżdżących po drogach od rynkowego debiutu w 2010 r. Nowa generacja modelu wprowadzona w maju 2024 r. osiągnęła wskaźnik 29% sprzedanych wersji hybrydowych.


Sprzedaż Springa spadła w 2024 r. ze względu na znaczne zmniejszenie dopłat rządowych (-63% w stosunku do 2023 r.). Pojawienie się nowej wersji w salonach we wrześniu ub.r. przyczyniło się do wzrostu zamówień w ostatnich trzech miesiącach roku.


Jogger sprzedał się w liczbie 96 440 sztuk, czyli o 2,4% więcej w porównaniu z 2023 r. Jest drugim najczęściej kupowanym samochodem w segmencie C (bez SUV-ów) przez klientów indywidualnych w Europie. 29% sprzedaży modelu stanowią wersje hybrydowe.


O atrakcyjności gamy Dacii świadczy również łatwość pozyskiwania nowych nabywców i wskaźnik lojalności obecnych klientów. W tzw. grupie G5 (Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Włochy i Hiszpania) ponad 60% klientów marki nie miało wcześniej samochodu Grupy Renault (62,3%). W momencie zakupu kolejnego samochodu ośmiu klientów na dziesięciu decyduje się na samochód Grupy Renault (81,1%).


Dowodem dynamicznego rozwoju gamy Dacii jest również fakt, że w przypadku modeli wprowadzonych w 2024 r. 78% klientów wybiera najwyższy poziom wyposażenia (80% nabywców Dustera i 67% kupujących Springa).


Aby jeszcze mocniej związać klientów z marką wprowadzono roczną gwarancję Dacia Zen (z limitem przebiegu 30 tys. km), która jest aktywowana po przeprowadzeniu przeglądu w wariancie Original lub Smart. Dacia ZEN obejmuje wszystkie samochody gamy z możliwością jej aktywacji nawet do 7 lat lub do przebiegu 150 tys. km w zależności od tego co nastąpi pierwsze. Dacia Zen jest obecnie oferowana w Hiszpanii, Włoszech, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Czechach i w Polsce. Już wkrótce zostanie wprowadzona w innych krajach.



PROGNOZY NA ROK 2025


W 2025 roku Dacia wchodzi w fazę realizacji ambitnej strategii obejmującej kilka wielkich wyzwań.

Wprowadza na rynek Bigstera i pozostaje wierna swoim wartościom – oferuje najlepszy na rynku stosunek parametrów użytkowych do ceny w segmencie C-SUV. Bigster stanowi jedyną w swoim rodzaju ofertę na rynku i zapewnia użytkownikom aut z segmentu C-SUV wszystko, czego oczekują w cenie właściwej dla Dacii, zgodnie z pozycjonowaniem marki „Best value for money” (od 24 990 EUR za wersje benzynowe i 29 700 EUR za hybrydowe***). Bigster jest sprzedawany od 9 stycznia tego roku, a w salonach marki pojawi się na wiosnę.

Dacia będzie również kontynuowała elektryfikację swojej gamy. Wprowadzi do oferty więcej napędów hybrydowych, lecz pozostanie przy tym wierna swojej strategii oferowania prostych i przystępnych cenowo samochodów.

Start w rajdzie Dakar i udział w Mistrzostwach Świata w Rajdach Terenowych pozwoli marce wyeksponować solidną konstrukcję i outdoorowe zalety swoich modeli w najbardziej ekstremalnych warunkach.


W 2024 roku Dacia po raz kolejny udowodniła, że potrafi łączyć osiągi, solidną konstrukcję i przystępną cenę. Wyniki marki świadczą o rosnącym zaufaniu klientów do naszych modeli i motywują nas do kontynuowania obranej strategii.

Denis Le Vot, dyrektor generalny Dacii



* Sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych oraz sprzedaż samochodów osobowych w Europie – dane ACEA.

** Sprzedaż samochodów osobowych do klientów indywidualnych obejmuje następujące kraje: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

*** Ceny dla Francji.


Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies