Komunikat Prasowy

Udostępnij

W 2024 ROKU WSZYSTKIE MARKI GRUPY ODNOTOWAŁY WZROST DZIĘKI WPROWADZENIU 10 NOWYCH MODELI

● W 2024 r. Grupa Renault sprzedała na całym świecie 2 264 815 samochodów (+1,3% w porównaniu z 2023 r.)

• Renault: 1 577 351 sprzedanych samochodów (+1,8% w porównaniu z 2023 r.)

• Dacia: 676 340 sprzedanych samochodów (+2,7% w porównaniu z 2023 r.)

• Alpine: 4 585 sprzedanych samochodów (+5,9% w porównaniu z 2023 r.)


● Dynamika wzrostu Grupy w Europie1 jest dwukrotnie większa niż średnia na rynku (wzrost o 3,5%). Dzięki sprzedaży 1 599 051 sztuk Grupa Renault uplasowała się w pierwszej trójce producentów samochodów, a Sandero okazało się najlepiej sprzedającym się samochodem we wszystkich kanałach sprzedaży.


● Na rynkach pozaeuropejskich Renault wdraża International Game Plan, który pozwolił na wzrost sprzedaży marki w Brazylii (+10,3%) dzięki modelowi Kardian oraz w Korei Południowej (+80,6%) dzięki wprowadzeniu Grand Koleosa, pierwszego samochodu nowej spółki Renault Korea.


● Grupa kontynuuje politykę handlową skoncentrowaną na generowaniu wartości:

• Sprzedaż dla klientów indywidualnych stanowi w Europie ponad 63% sprzedaży Grupy (tj. o 21 punktów więcej niż wynosi średnia na rynku), a cztery modele Grupy2 uplasowały się w pierwszej dziesiątce w tej kategorii.

• Sprzedaż w segmentach C i wyższych w Europie stanowi 30% sprzedaży Grupy. Marka Renault wprowadziła w ubiegłym roku modele Scenic E-Tech electric, Symbioz i Rafale, a Dacia zaprezentowała Bigstera, który już wkrótce zadebiutuje na rynku.


● Grupa Renault kontynuuje ofensywę w zakresie elektryfikacji. Samochody zelektryfikowane stanowią już 34,7%3 sprzedaży Grupy w Europie (+4,3 p. w porównaniu z 2023 r.).

• Sprzedaż samochodów hybrydowych wzrosła o 45% i stanowi 25,5% sprzedaży Grupy (+7,5 p. w porównaniu z 2023 r.). Napędy hybrydowe plasują się na poziomie 40% sprzedaży napędów termicznych i tym samym zapewniają marce Renault mocne drugie miejsce w Europie.

• Samochody elektryczne to 9,0% sprzedaży Grupy Renault. Obecny rok był rokiem wymiany modeli na nowe. Efekt nowej gamy był już widoczny w czwartym kwartale ub. roku z wynikiem ponad 12%, o 5 punktów wyższym niż w pierwszych trzech kwartałach. W przypadku marki Renault samochody elektryczne stanowią 13,0% sprzedaży. Renault 5 E-Tech electric, które w październiku zadebiutowało na francuskim rynku, w listopadzie i grudniu okazało się najlepiej sprzedającym się modelem elektrycznym.


● Na koniec grudnia 2024 roku portfel zamówień Grupy w Europie odpowiadał ok. 2-miesięcznej prognozowanej sprzedaży.


● W 2025 r. Grupa wprowadzi 7 nowych modeli4:

• Elektryczną ofensywę w Europie wesprą między innymi modele: Renault 4 E-Tech electric, Dacia Bigster, Alpine A390 i Mobilize Duo & Bento.

• W ramach dalszej realizacji strategii określonej w International Game Plan, która ma na celu zwiększenie udziałów Grupy w strategicznych regionach świata.

Boulogne-Billancourt, 16 stycznia 2025 r.


Marka Renault

Najlepiej sprzedająca się na świecie francuska marka. W 2024 r. Renault sprzedało 1 577 351 samochodów osobowych i dostawczych i tym samym kontynuuje swój wzrost (+1,8% w porównaniu z 2023 r.). W Europie Renault odnotowało wzrost o 3,3%, wyższy niż średni wzrost na rynku (+1,7%), i sprzedało 1 009 672 samochody. Głównie dzięki Francji (+0,4%), Hiszpanii (+10,8%), Wielkiej Brytanii (+21,4%) i Włochom (+6,7%). Marka kontynuuje realizację swojej strategii, opartej z jednej strony na ofercie hybrydowych modeli, cieszących się uznaniem klientów (40% sprzedaży samochodów termicznych), a z drugiej strony na gamie modeli w 100% elektrycznych, które zdobyły w dwóch kolejnych latach tytuł Samochodu Roku (Scenic E-Tech electric w 2024 r. i Renault 5 E-Tech electric w 2025). Jednocześnie ten ostatni model okazał się najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym we Francji w dwóch ostatnich miesiącach 2024 roku. Marka jest także liderem na europejskim rynku samochodów dostawczych5, gdzie sprzedała 310 458 samochodów (+4,6% w porównaniu z 2023 r.). Na rynkach pozaeuropejskich Renault odnotowało wzrost na rynkach, na których już wprowadzono nowe modele. Dzięki Kardianowi sprzedaż marki wzrosła o 10,3% w Brazylii i o 7,2% w Maroku. Grand Koleos, pierwszy model nowej spółki Renault Korea, zapewnił marce wzrost sprzedaży o 80,6% na południowokoreańskim rynku.


Zgodnie z przyjętą strategią generowania wartości, marka Renault kontynuowała ofensywę w segmentach C i wyższych wraz z debiutem modeli Scenic E-Tech electric, Symbioz i Rafale. Marka rozwija też sprzedaż dla klientów indywidualnych. Co drugi samochód w Europie trafił do tej grupy klientów.


W 2025 r. Renault będzie kontynuować proces elektryfikacji wraz z debiutem rynkowym Renault 4 E-Tech electric i z wprowadzaniem Renault 5 E-Tech electric na kolejne rynki, poszerzy także ofertę tego ostatniego modelu o wersję z akumulatorem 40 KWh.


Marka Dacia

W 2024 r. Dacia sprzedała na świecie 676 340 samochodów (+2,7% w porównaniu z 2023 r.), i zdobyła rekordowy udział w rynku, zwłaszcza we Włoszech (+13,1%), Maroku (+16,3%), Hiszpanii (+12,4%) oraz Belgii i Luksemburgu (+15,4%). Do tego wyniku przyczyniła się mocna oferta nowych produktów obejmująca cztery kluczowe modele: Sandero, Duster, Jogger i Spring. Dynamika zostanie utrzymana w 2025 r. wraz z pojawieniem się Bigstera, którego można zamawiać od początku stycznia. Nowy model zobaczymy w salonach wiosną 2025. Dacia umocniła również swoje miejsce na podium najlepiej sprzedających się marek w segmencie klientów indywidualnych, którzy stanowią najważniejszą grupę nabywców samochodów tej marki. Dacia Sandero jest od 2017 r. najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku klienta indywidualnego w Europie oraz najczęściej kupowanym w 2024 r. samochodem we wszystkich kanałach sprzedaży.

W 2025 r. marka będzie kontynuować strategię oferowania samochodów, które mają wszystko, co niezbędne, i poszerzy ją na segment C (dzięki Bigsterowi). Kładzie również nacisk na elektryfikację – już trzy modele marki są dostępne z napędami hybrydowymi (Jogger, Duster i Bigster).


Marka Alpine

Już czwarty rok z rzędu Alpine zwiększa sprzedaż (+5,9% w porównaniu z 2023 r.) z 4 585 zarejestrowanymi samochodami. Najsilniej do wzrostu wyników marki w ubiegłym roku przyczyniły się Włochy (+37,5%), Wielka Brytania (+24,9%), Hiszpania (+19,3%) i Niemcy (+10,6%). Rok 2024 był przełomowy – marka rozpoczęła ofensywę na rynku samochodów elektrycznych wraz A290, pierwszym sportowym samochodem miejskim z napędem elektrycznym, który również zdobył tytuł samochodu roku 2025.

W 2025 r. w Dream Garage marki pojawi się A390, elektryczny sportowy fastback. Marka będzie również kontynuowała swoją ekspansję na rynkach zagranicznych, a w szczególności w Irlandii i w krajach nordyckich (Norwegia, Finlandia i Dania).


Marka Mobilize

W październiku 2024 r. marka Mobilize rozpoczęła przyjmowanie zamówień na Duo, zarówno w wersji dla posiadaczy prawa jazdy, jak i przystosowanej do prowadzenia przez osoby, które nie mają prawa jazdy. Mobilize działa również aktywnie w zakresie rozwijania prostych i przystępnych rozwiązań umożliwiających ładowanie samochodów elektrycznych. Marka poszerzyła ofertę o Mobilize Power, usługę ładowania dwukierunkowego w domu, dostępną dziś dla modeli Renault 5 E-Tech electric i Alpine A290. Mobilize rozbudowuje również sieć ultraszybkich ładowarek Mobilize Fast Charge we Francji i we Włoszech, dzięki umowie z Autostrade per l’Italia.


ŚWIATOWA SPRZEDAŻ POSZCZEGÓLNYCH MAREK GRUPY RENAULT



1 Dane dla krajów Europy objętych raportami stowarzyszenia ACEA.

2 Sandero, Duster, Clio i Captur.

3 Dane szacunkowe na koniec grudnia 2024, na podstawie danych z części rynków europejskich: Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Luksemburga, Holandii, Norwegii, Rumunii, Słowenii i Szwajcarii.

4 Oprócz dwóch modeli po restylingu.

5 Bez pick-upów.


Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies