Komunikat Prasowy
• W 2024 roku marka Alpine już czwarty rok z rzędu osiągnęła wzrost w segmencie samochodów premium. Liczba nowo zarejestrowanych samochodów marki na świecie wzrosła o 5,9% do 4585 sztuk.
• Duży wzrost w Europie (o 7,1%), zwłaszcza na kluczowych dla Alpine rynkach: we Włoszech (+37,5%), Wielkiej Brytanii (+24,9%), Hiszpanii (+19,3%) i Niemczech (+10,6%).
• Alpine A110 utrzymało pozycję europejskiego lidera wśród sportowych, dwumiejscowych coupe i zdobyło 44,7% udziałów w rynku. Do tego sukcesu przyczyniły się wersje premium A110 R i A110 R Turini.
• Marka rozpoczęła ofensywę na rynku samochodów elektrycznych wraz z wprowadzeniem A290, pierwszego sportowego samochodu miejskiego z napędem elektrycznym, który zdobył tytuł Car of the Year 2025.
• Na model A290, wprowadzony pod koniec roku, zebrano do końca ubiegłego roku 2303 zamówienia.
BARDZO DOBRE WYNIKI HANDLOWE I CORAZ WIĘKSZY UDZIAŁ NAJWYŻSZYCH WERSJI W 2024 ROKU
Zgodnie ze strategią pozyskiwania nowych klientów ukierunkowaną na rynki zagraniczne marka Alpine osiąga od 2020 r. obiecujący wzrost na świecie. W 2024 r. jej sprzedaż wzrosła o 5,9% (4585 samochodów) w porównaniu z 2023 r. (4328 samochodów).
Marka sprzedała 4408 sztuk A110 (+1,8% w porównaniu z 2023 r.), z czego ponad 85% stanowią najwyższe wersje modelu. A110 R i A110 R Turini stanowiły w ubiegłym roku 35% sprzedaży A110. Za niemal 80% sprzedaży modelu odpowiadają trzy kluczowe rynki: Francja, Niemcy i Wielka Brytania. Na czwartym miejscu uplasowała się Japonia z 230 samochodami Alpine A110 sprzedanymi w ubiegłym roku.
MARKA ALPINE UTRZYMAŁA POZYCJĘ LIDERA NA EUROPEJSKIM RYNKU SPORTOWYCH DWUMIEJSCOWYCH COUPE
Marka umocniła swoją pozycję w segmencie premium. Jej sprzedaż w Europie wzrosła o 7,1% (4304 nowo zarejestrowane samochody). Najsilniej do wzrostu wyników marki w ubiegłym roku przyczyniły się Włochy (+37,5% sprzedaży), Wielka Brytania (+24,9%), Hiszpania (+19,3%) i Niemcy (+10,6%).
Alpine ponownie umocniło się na pozycji lidera na rynku sportowych, dwumiejscowych coupe w Europie z udziałem 44,7% w rynku.
2024: OFENSYWA ALPINE NA RYNKU SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH Z MODELEM A290
Ofensywa marki na rynku samochodów elektrycznych rozpoczęła się wraz z wprowadzeniem A290, pierwszego sportowego samochodu miejskiego z napędem elektrycznym, który zdobył tytuł Car of the Year 2025. 30 lipca rozpoczęto przyjmowanie zamówień, a sprzedaż wystartowała pod koniec ubiegłego roku: zarejestrowano 177 nowych samochodów. Łącznie w ubiegłym roku klienci zamówili 2303 samochody.
2025: UMOCNIENIE POZYCJI MARKI NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH, ZWŁASZCZA EUROPEJSKICH I DEBIUT A390
W 2024 r. marka przyspieszyła wchodzenie na rynki zagraniczne i otworzyła 18 nowych punktów sprzedaży, w tym 12 w Europie, co zwiększyło łączną liczbę salonów Alpine na całym świecie do 163.
W 2025 planowane jest otwarcie ponad 40 Alpine Stores. Na koniec roku liczba salonów marki ma wzrosnąć do 200. Po Barcelonie w 2024 r. podwoje otworzą dwa kolejne Ateliers Alpine w 2025 w Paryżu i w Londynie.
Alpine planuje uruchomienie sprzedaży w nowych krajach takich jak Irlandia oraz w krajach nordyckich: Norwegii, Finlandii i Danii.
Alpine wprowadzi także do sprzedaży A390, sportowy fastback, który będzie drugim modelem w Dream Garage marki – gamie w 100% elektrycznych samochodów. Do 2030 r. Alpine chce rozszerzyć gamę do siedmiu modeli elektrycznych.
W 2024 roku marka Alpine umocniła pozycję lidera w Europie i rozwijała ofensywę produktową zarówno w segmencie elektrycznym, jak i segmencie B wraz z wprowadzeniem A290. To prawdziwie przełomowy rok dla marki, która podbija serca klientów kultowym modelem A110. Tegoroczne wyniki są potwierdzeniem słuszności strategii marki, która otwiera się na rynki zagraniczne, a jednocześnie rozwija gamę produktów i kładzie nacisk na rozwój na rynku samochodów elektrycznych wraz z wprowadzeniem w 2025 r. modelu A390 – podsumował Philippe Krief, CEO marki Alpine.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.