Komunikat Prasowy

Udostępnij

Grupa Renault i Karidea łączą siły, aby sprostać wyzwaniom związanym z dystrybucją w branży motoryzacyjnej

• Think tank Karidea po raz pierwszy zaprosił 37 europejskich wielomarkowych grup dealerskich do udziału w sesji wymiany doświadczeń w ośrodku designu Renault (w kompleksie Technocentre w Guyancourt). Tego typu spotkanie z producentem to zupełna nowość w branży.


• Poprzez otwarcie się na dealerów, zarówno tych autoryzowanych, jak i niezależnych, Grupa Renault potwierdza, że dostrzega kluczową rolę sieci dealerskiej w kontekście nowych wyzwań stojących przed branżą motoryzacyjną. W ten sposób wyraża także chęć włączenia tych podmiotów w nowe łańcuchy wartości, aby razem osiągać obopólne korzyści.

Na zaproszenie think tanku Karidea, zajmującego się zagadnieniami związanymi z dystrybucją samochodów, 37 wielomarkowych grup dealerskich wzięło udział 23 stycznia w wyjątkowej sesji wymiany doświadczeń z dyrektorem generalnym Grupy Renault Luką de Meo oraz innymi członkami kierownictwa. Z tej okazji Grupa otworzyła podwoje ośrodka designu wchodzącego w skład kompleksu Technocentre, gdzie odbyła się prezentacja czterech marek Grupy: Renault, Dacia, Alpine i Mobilize. Szczególną uwagę poświęcono modelom wyposażonym w innowacyjne rozwiązania, które są odpowiedzią na rosnące potrzeby związane z bezemisyjną i wydajną mobilnością.


Tym samym eksperci think tanku po raz pierwszy zebrali się w siedzibie producenta samochodów w celu omówienia istotnych zagadnień związanych z dystrybucją i niezbędną transformacją sieci w kontekście nowych wyzwań stojących przed branżą motoryzacyjną.


Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault, podkreślił: Branża motoryzacyjna zmaga się z niespotykaną dotychczas transformacją. W obliczu tego wyzwania w jeszcze większym stopniu postrzegamy naszą sieć dealerską i naszych partnerów jako strategiczną wartość dla Grupy i klucz do sukcesu naszych marek. Nic nie jest w stanie zastąpić fizycznej obecności w terenie, wśród naszych klientów. Na początku 2024 roku ponownie wyraziliśmy chęć ścisłej współpracy partnerskiej z siecią, w duchu dążenia do obopólnych korzyści, a jednocześnie pokazaliśmy pełny potencjał strategii Renaulution dla naszych dealerów. Wydarzenie współorganizowane z Karidea było okazją, by podkreślić naszą wolę pełnego współdziałania z partnerami w celu wykorzystania możliwości, jakie otwierają się dzięki zmianom w łańcuchu wartości branży motoryzacyjnej.


Dziękujemy Luce de Meo za zaproszenie do ośrodka designu, a przede wszystkim za to bezprecedensowe wydarzenie, w czasie którego 37 europejskich grup dealerskich zgromadzonych przez think tank Karidea mogło wymieniać się doświadczeniami w związku z wielkimi wyzwaniami stojącymi przed siecią dealerską. Prowadzone rozmowy były niezwykle intensywne i wartościowe, co potwierdzają jednomyślnie pozytywne reakcje grup dealerskich po zakończeniu sesji. Dokonaliśmy analizy kierunków transformacji dystrybucji, przeszliśmy od ogólnych trendów do konkretnych tematów, określiliśmy wyzwania, lecz także szanse dla salonów w perspektywie średnioterminowej – to było naprawdę ciekawe zadanie – powiedział Jean Triomphe, założyciel think tanku Karidea.


Produkt jako kluczowy element strategii


Strategia Renaulution przyczyniła się do znacznego zwiększenia przychodów i rentowności naszej sieci dealerskiej. Grupa Renault ponownie stawia produkt w centrum swojej strategii i pracuje nad zwiększaniem komplementarności wszystkich czterech marek zgodnie z polityką handlową skoncentrowaną na generowaniu wartości. W tym kontekście Grupa wprowadziła na rynek więcej samochodów niż w całej 125 letniej historii przedsiębiorstwa: 22 modele na przestrzeni 3 lat. Ta nowa, awangardowa gama zajmuje kluczowe miejsce na rynku europejskim – reprezentuje ponad połowę wszystkich nowości w segmentach C i wyższym.


Przekrojowe podejście przyjęte przez Grupę umożliwia wykorzystanie tradycyjnych atutów producenta samochodów przy jednoczesnym poszukiwaniu innowacji, aby wraz z najlepszymi partnerami w branży lepiej spełniać nowe potrzeby klientów. Poza produktami, których premiera została zaplanowana na 2025 rok, Grupa przedstawiła swoje przyszłe projekty. Wśród nich była gama w 100% elektrycznych samochodów dostawczych zbudowanych na zupełnie nowej platformie, bardziej modułowej i silniej połączonej z siecią niż kiedykolwiek, które lepiej zaspokoją potrzeby dostaw ostatniego kilometra, czy Renault Embleme, rodzinny showcar zaprojektowany w sposób przyjazny dla środowiska. Oba projekty stanowią odpowiedź na wyzwania związane z dekarbonizacją transportu.


Sieć dealerska włączona w nowe łańcuchy wartości


Grupa Renault posiada wieloletnią tradycję współpracy z siecią dealerską i regularnie dzieli się z nią założeniami strategicznymi, również w zakresie dystrybucji, aby w pełni włączać sieć dealerską w swoje działania.


Innowacje technologiczne i sztuczna inteligencja: AI na dobre zadomowiła się w Grupie, gdzie jest wykorzystywana w ponad 20 zastosowaniach zapewniających szybkość i elastyczność działania w kontekście transformacji branży. Sztuczna inteligencja jest także obecna w samochodach, przede wszystkim w systemach wspomagania prowadzenia. Również sieć dealerska korzysta z AI (relacje z klientami, narzędzia sprzedażowe i obsługa posprzedażna) w celu zwiększania satysfakcji klientów i prowadzenia działań sprzedażowych.

Przejście na elektromobilność: Ampere, pure player z branży samochodów elektrycznych i oprogramowania, przeobraża markę Renault i umieszcza ją w awangardzie nowej ery mobilności zeroemisyjnej. Mobilize oferuje sieci dealerskiej nieocenione wsparcie w transformacji w kierunku mobilności elektrycznej poprzez ułatwianie ładowania akumulatorów (sprzedaż terminali ładowania, dystrybucja kart Charge Pass, montaż stacji szybkiego ładowania).

Gospodarka o obiegu zamkniętym: części używane i pochodzące z recyklingu dają wyjątkową szansę, by sprostać rosnącym oczekiwaniom społecznym. The Future Is NEUTRAL to idealna platforma wsparcia sieci dealerskiej w przeprowadzaniu tych zmian.

Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies