Komunikat Prasowy

Udostępnij

WYNIKI 2024: DACIA ZE WZROSTEM W POLSCE

• W 2024 roku Dacia sprzedała w Polsce 20 005 samochodów, co stanowi wzrost o 12% w porównaniu do roku 2023.


• Dacia była szóstą najchętniej wybieraną marką przez klienta indywidualnego, co dało wzrost o 34,5% vs. 2023 r.


• 62% sprzedaży Dacii stanowiły samochody z fabryczną instalacją LPG. Dacia jest jedyną marką oferującą silniki dwupaliwowe LPG-benzyna we wszystkich modelach spalinowych.


• Duster w TOP2 w segmencie SUV B+ w Polsce. Wersje hybrydowe HEV stanowiły aż 20% sprzedaży modelu.


• Sandero w TOP3 w segmencie B-Hatch w Polsce.


• Dacia Duster zdobyła tytuł Car of the Year Polska 2025.


• W 2024 roku Dacia wprowadziła gwarancję Dacia ZEN.


• W roku 2024 zespół The Dacia Sandriders odniósł zwycięstwo podczas debiutu w Rajdzie Maroka, a w 2025 roku wystartował w Rajdzie Dakar. Dacia zaangażowała się w rajdy, co rozpoczęło rywalizację marki w Mistrzostwach Świata FIA w Rajdach Terenowych w sezonie 2025.


• W 2025 roku Dacia wprowadza do sprzedaży Bigstera, auto pojawi się w salonach wiosną tego roku.

WYNIKI DACII W POLSCE ZA 2024 ROK


Dacia zakończyła kolejny rok sukcesów na polskim rynku motoryzacyjnym, zwiększając sprzedaż i umacniając swoją pozycję w kluczowych segmentach. W 2024 roku Dacia sprzedała 20 005 samochodów, co oznacza wzrost o 12% w porównaniu z rokiem poprzednim. Dacia była szóstą najchętniej wybieraną marką przez klienta indywidualnego, co dało wzrost o 34,5% vs. 2023 r.


Duster w TOP2 na rynku B+SUV: 10393 zarejestrowanych modeli. Co piąty sprzedany Duster był wersją hybrydową.


Sandero znalazło się w TOP3 w segmencie B-Hatch z wynikiem 5538 zarejestrowanych modeli.


SUKCESY 2024 W SEGMENTACH POSZCZEGÓLNYCH MODELI


• Duster: #2 w segmencie B+SUV, #2 w sprzedaży do klienta indywidualnego SUV oraz #8 wśród najlepiej sprzedających się samochodów osobowych w Polsce. Piąte miejsce w segmencie ogólnym SUV i jest czwartym wyborem klientów indywidualnych tego segmentu.


• Sandero: #3 w segmencie B-Hatch i #2 w sprzedaży do klienta indywidualnego w tym segmencie, a także #11 wśród najlepiej sprzedających się samochodów osobowych w Polsce.


• Jogger: #9 w segmencie C-NON SUV i #3 w sprzedaży do klienta indywidualnego tego segmentu.


• Spring: #5 w sprzedaży do klientów indywidualnych samochodów elektrycznych


DYNAMICZNY WZROST SPRZEDAŻY DO KLIENTA INDYWIDUALNEGO


Dacia zanotowała wyraźny wzrost sprzedaży do klientów indywidualnych, osiągając szóste miejsce wśród marek samochodów osobowych w tym segmencie w Polsce. W 2024 roku klienci indywidualni zakupili 10 919 samochodów Dacia, co oznacza wzrost o 34,5% w porównaniu z 2023 rokiem.


DEBIUTUJĄCE MODELE I WERSJE Z FABRYCZNYM LPG


Modele z fabryczną instalacją LPG cieszą się dużą popularnością wśród klientów, stanowiąc aż 62% całkowitej sprzedaży marki. Dodatkowo wprowadzono wersje hybrydowe (HEV), które zadebiutowały w modelach Duster i Jogger.


W 2024 roku na rynku pojawił się nowy Duster, z czego:

• 82% sprzedanych egzemplarzy to były najwyższe wersje Journey & Extreme,

• 20% to były wersje hybrydowe,

• 18% to warianty z napędem 4x4.


NOWY SPRING


W minionym roku Dacia otworzyła zamówienia na Nowego Springa, oferowanego w cenie od 76 900 zł. Flotę 50 sztuk elektrycznych Dacii Spring zamówiła firma Eternis (w trakcie realizacji), która będzie wykorzystywała pojazdy w ramach współpracy z Glovo. Model ten kwalifikuje się do programu dopłat i stanowi atrakcyjną ofertę na rynku miejskich samochodów elektrycznych w Polsce.


Miniony rok był udany dla marki Dacia. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży, a nowy Duster został doskonale przyjęty przez rynek, zdobywając również prestiżowy tytuł Car of the Year Polska. Wersje hybrydowe modelu Duster i Jogger cieszą się rosnącym zainteresowaniem klientów, co potwierdza kierunek naszych działań. Dacia pozostaje jedną z najchętniej wybieranych marek przez klientów indywidualnych. W tym roku z niecierpliwością oczekujemy wprowadzenia do sprzedaży modelu Bigster, w tym także jego wersji z nowym napędem hybrydowym Hybrid 155 – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.


DACIA PAMIĘTA O OBECNYCH UŻYTKOWNIKACH – GWARANCJA DACIA ZEN


Dacia nie zapomina o swoich obecnych użytkownikach. W pierwszej połowie 2024 roku marka wprowadziła nową gwarancję Dacia ZEN, skierowaną do klientów, którzy po zakończeniu standardowej gwarancji fabrycznej chcieliby kontynuować ochronę swojego pojazdu. Warunkiem jest regularne wykonywanie przeglądów serwisowych w autoryzowanych punktach Dacii. Gwarancja Dacia ZEN umożliwia coroczne jej przedłużenie o 12 miesięcy lub 30 000 km (w zależności od tego, co nastąpi pierwsze). Ochrona gwarancyjna może być odnawiana co roku po przeprowadzeniu przeglądu w autoryzowanym serwisie, aż do momentu, gdy pojazd osiągnie 7 lat lub 150 000 km przebiegu.


MODERNIZACJA SIECI


W 2024 roku Dacia zakończyła rebranding swojej sieci dealerskiej, wdrażając nową identyfikację marki, która podkreśla jej nowoczesność i funkcjonalność.


NAGRODY


Dacia Duster zdobyła tytuł Car of the Year Polska 2025; Duster zajął pierwsze miejsce w kategorii średnich SUV-ów w prestiżowym rankingu Mistrz Wartości Auto Świata. Nowa Dacia Duster zwyciężyła w plebiscycie Auto Świat Moto Awards 2023 w kategorii miejskie SUV-y i crossovery. W czerwcu 2024 roku Dacia Sandero Stepway została nagrodzona w 22. edycji plebiscytu Auto Lider organizowanego przez tygodnik „Motor”, w kategorii miejski crossover/SUV. Dacia Duster zwyciężyła w plebiscycie Fleet Derby 2024 w kategorii Samochód typu SUV/crossover z silnikiem spalinowym. Dacia Duster była najlepszą premierą motoryzacyjną 2024 roku według TVN Turbo. Sieć autoryzowanych salonów Dacia została doceniona w zeszłorocznej edycji Wielkiego Testu Salonów Auto Świata.


PRZYGODA Z RAJDAMI


Dacia ogłosiła rozpoczęcie rywalizacji w rajdach terenowych z zespołem The Dacia Sandriders. W 2024 roku zespół odniósł spektakularne zwycięstwo podczas debiutu w Rajdzie Maroka, a już w 2025 roku wystartował w prestiżowym Rajdzie Dakar. Udział w rajdach terenowych pozwala marce testować swoje innowacyjne podejście do kluczowych wyzwań rozwoju motoryzacji w ekstremalnych warunkach. Szczególną uwagę Dacia poświęca działaniom na rzecz dekarbonizacji przy zachowaniu przystępnych cen. W modelu Dacia Sandrider konstruktorzy skupili się na zmniejszeniu masy pojazdu o 15 kg, stosując lżejsze materiały, takie jak włókno węglowe, oraz usuwając zbędne elementy. Zoptymalizowano również aerodynamikę, a pojazd Dacia Sandrider jest napędzany ekologicznym paliwem. Zaangażowanie Dacii w rajdy otwiera nowy rozdział w historii marki, w tym rywalizację w Mistrzostwach Świata FIA w Rajdach Terenowych w sezonie 2025.


PODSUMOWANIE


Dacia udowadnia, że potrafi łączyć przystępność cenową z nowoczesnością i szeroką ofertą dostosowaną do różnych potrzeb klientów. Rok 2024 był dla Dacii czasem realizowania ambitnych planów. Przede wszystkim wprowadzenia na rynek nowej odsłony Dustera trzeciej generacji, wprowadzenia do sprzedaży hybrydowej Dacii Jogger Hybrid 140, a także wprowadzenia nowej elektrycznej Dacii Spring. Odbyła się również międzynarodowa premiera Dacii Bigster, pierwszego samochodu marki w segmencie C-SUV, który w salonach pojawi się w tym roku.


W ROKU 2025


Rok 2025 to kolejny krok w realizacji ambitnej strategii Dacii, która kontynuuje elektryfikację swojej oferty, wprowadzając nowe, przystępne cenowo rozwiązania. Jednym z nich jest nowy układ napędowy Hybrid 155, dostępny w modelu Bigster, który zadebiutuje na rynku jako flagowy SUV marki w segmencie C.

Bigster łączy przestronność, funkcjonalność i nowoczesny design z ceną zaczynającą się od 99 900 zł, pozostając wiernym filozofii „Best value for money”. Model można zamawiać od 9 stycznia, a w salonach pojawi się na przełomie kwietnia i maja.

Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies