Komunikat Prasowy
•Grupa osiągnęła rekordową rentowność, a wygenerowane środki pieniężne przekroczyły prognozy finansowe na 2024 r.:
•Przychody Grupy Renault: 56,2 mld euro, wzrost o 7,4% w porównaniu z 2023 r. i o 9,0%1 bez uwzględnienia różnic kursowych. Te doskonałe wyniki są zasługą naszych trzech uzupełniających się marek, które odnotowują stały wzrost.
•Marża operacyjna Grupy była rekordowa i wyniosła 4,3 mld euro w wartościach bezwzględnych (o 146 mln euro więcej w porównaniu z 2023 r., co stanowi wzrost o 15%, bez uwzględnienia wyniku Horse2 ), to jest 7,6% przychodów.
•Wynik netto przypadający jednostce dominującej (Grupie Renault):
•2,8 mld euro (z wyłączeniem straty 2,0 mld euro odpowiadającej wynikowi Nissana, na który składają: się strata na zbyciu udziałów Nissana, udział Nissana w wyniku Grupy oraz strata na udziałach w Nissanie)3, o 21% więcej w porównaniu z rokiem 2023.
•Opublikowany wynik netto przypadający jednostce dominującej (Grupie Renault): 0,8 mld euro
•Bardzo dobry poziom free cash flow4 : 2,9 mld euro, wobec prognozy finansowej wynoszącej 2,5 mld euro lub więcej, dzięki bardzo dobrym wynikom operacyjnym.
•Rekordowa pozycja finansowa netto sektora samochodowego, praktycznie podwojona w ciągu roku: 7,1 mld euro na dzień 31 grudnia 2024 r. (wzrost o 3,4 mld euro w porównaniu z 31 grudnia 2023 r.).
•Bardzo dobry portfel zamówień Grupy w Europie odpowiadający około 2 miesięcznej przewidywanej sprzedaży
•Na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy 30 kwietnia 2025 r. zostanie zaproponowana do zatwierdzenia wypłata dywidendy w wysokości 2,20 euro na akcję (o 19% więcej w stosunku do roku poprzedniego) wobec 1,85 na akcję za rok 2023.
W 2025 r., z uwagi na niepewną sytuację rynkową, w szczególności z powodu wpływu regulacji dotyczących emisji CO₂ w Europie (CAFE), Grupa Renault planuje osiągnąć:
•Marżę operacyjną Grupy ≥7% (po uwzględnieniu szacowanej straty na poziomie ok. 1 pp. związanej z CAFE)
•Free cash flow ≥2 mld euro, w tym 150 mln euro dywidendy z Mobilize Financial Services (MFS), wobec 600 mln euro w 2024 r.‚ z uwagi na minimalny poziom własnego kapitału MFS niezbędny do zapewnienia zgodności ze wskaźnikami wypłacalności określonymi przez Europejski Bank Centralny i agencje ratingowe. Od przyszłego roku dywidenda wypłacana przez MFS wróci do poziomu zgodnego z jej historyczną średnią (pod warunkiem zatwierdzenia przez organy regulacyjne i Zarząd MFS)
„Grupa Renault stale poprawia swoje wyniki operacyjne, realizuje swoją strategię i w pełni osiąga założone cele. Rok 2024 był rokiem ważnym ze względu na pierwsze zyski związane z naszą bezprecedensową ofensywą produktową. Ten wynik jest owocem szeroko zakrojonej transformacji Grupy, przeprowadzonej dzięki ogromowi wspólnych wysiłków. Przekształciliśmy Grupę Renault w przedsiębiorstwo o wiele bardziej elastyczne, efektywne i osiągające dobre wyniki. Ale na tym nie koniec! Dzięki solidnym fundamentom, zbudowanym w ciągu ostatnich czterech lat, i elastycznemu, innowacyjnemu podejściu rozpoczęliśmy już kolejny etap prac. Będzie się on wiązał z rentownym wzrostem i inwestycjami zorientowanymi na innowację. Pragnę podziękować za ten sukces naszym pracownikom – takie wyniki nie byłyby możliwe bez ich pasji, zaangażowania i pracy zespołowej” – powiedział Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault.
Boulogne-Billancourt, 20 lutego 2025 r.
Wyniki handlowe
Uzupełniające się marki samochodowe, które odnotowują wzrost:
•Całkowite odnowienie naszej gamy samochodów, w tym 10 premier i 2 modele po restylingu wprowadzone na rynek w 2024 r. oraz 7 premier i 2 modele po restylingu zaplanowane na 2025 r.
•W Europie Grupa Renault uplasowała się w pierwszej trójce producentów samochodowych:
•Marka Renault zajmuje trzecie miejsce na połączonym rynku SO i LSD5, pierwsze miejsce na rynku SO6 w Europie i pierwsze miejsce na rynkach SO, samochodów elektrycznych i LSD we Francji6.
•Dacia jest w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się marek w Europie i w pierwszej trójce pod względem sprzedaży do klientów indywidualnych. Sandero jest najlepiej sprzedającym się samochodem we wszystkich kanałach dystrybucji.
•Sprzedaż Alpine wzrosła w 2024 r. o 5,9% i wyniosła 4585 samochodów, jeszcze przed rozpoczęciem ofensywy produktowej marki.
Ofensywa elektryfikacyjna7:
•Grupa Renault kontynuuje ofensywę związaną z elektryfikacją gamy. Samochody zelektryfikowane7 stanowiły 33% sprzedaży w Europie (o 4,1 pp. więcej niż w 2023 r.), w tym 24% sprzedaży przypadało na samochody hybrydowe, a niecałe 9% na samochody elektryczne w roku, w którym gama samochodów elektrycznych Grupy przechodziła transformację. Ofensywa samochodów elektrycznych zaczyna być widoczna w miksie sprzedażowym w czwartym kwartale, w którym udział samochodów elektrycznych w miksie osiągnął 12%, czyli o 5 pp. więcej niż w pozostałym okresie roku. Zelektryfikowane samochody marki Renault stanowią 49% jej sprzedaży w Europie – Renault jest drugą marką na rynku samochodów hybrydowych (HEV) w Europie dzięki stale rosnącej sprzedaży wynoszącej 30%, co odpowiada 36% całej sprzedaży marki. Udział samochodów elektrycznych marki Renault w miksie wyniósł 13% w ujęciu rocznym, a w czwartym kwartale przekroczył 16%.
•W 2024 r. Grupa Renault osiągnęła zakładane cele CAFE (w odniesieniu do samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych) w Europie.
Strategia handlowa skoncentrowana na generowaniu wartości:
•Sprzedaż dla klientów indywidualnych w Europie8 stanowi 63% całkowitej sprzedaży Grupy (o 21 pp. więcej niż wynosi średnia rynkowa). Cztery9 modele Grupy uplasowały się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów w segmencie klientów indywidualnych w Europie.
•Segment C i wyższe odpowiadają za 41,3% sprzedaży marki Renault w Europie (wzrost o 15 pp. w ciągu 4 lat).
•Wartość rezydualna Renault i Dacii10 wzrosła w ujęciu rocznym, a w ciągu czterech lat zwiększyła się odpowiednio o 9,1 pp. i 9,5 pp. i należy do najwyższych na rynku.
Wyniki finansowe
Skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy Renault i sprawozdanie Renault SA na dzień 31 grudnia 2024 r. zostało przyjęte przez Zarząd na posiedzeniu w dniu 19 lutego 2025 r., któremu przewodniczył Jean-Dominique Senard.
Przychody Grupy Renault wyniosły 56,232 mld euro, czyli o 7,4% więcej w porównaniu z 2023 r.11 Bez uwzględnienia różnic kursowych wzrost wyniósł 9,0%.
Przychody sektora samochodowego wyniosły 50,519 mld euro, czyli o 4,9% więcej w porównaniu z 2023 r. W tym uwzględnione są straty kursowe w wysokości 1,4 pp., związane głównie z dewaluacją argentyńskiego peso, tureckiej liry, a także w mniejszym stopniu brazylijskiego reala. Bez uwzględnienia różnic kursowych4 wzrost wyniósł 6,3% i wynikał głównie z następujących elementów:
•Wolumenu sprzedaży – wzrost o 1,3 pp. w związku ze zwiększeniem liczby nowo rejestrowanych samochodów naszych marek wynikającym z rosnącego wpływu premier, a także z większej w porównaniu z 2023 r. wyprzedaży samochodów pozostających na stanie sieci dealerskiej w celu wprowadzenia nowej ofensywy produktowej.
Na dzień 31 grudnia 2024 r. łączny poziom zapasów wyniósł 540 tys. samochodów, w tym 437 tys. w sieci niezależnych dealerów i 103 tys. w jednostkach należących do Grupy.
•Miksu produktowego – wzrost o 2,7 pp. i stała poprawa na przestrzeni roku dzięki ostatnim premierom Grupy (Scenic, Rafale, Duster, Symbioz, Renault 5, Koleos, Espace itd.). Premiery umożliwiły również zrekompensowanie z nadwyżką niekorzystnego wpływu ostatniej fazy cyklu życia modelu Zoe, niesłabnącego sukcesu Sandero i przejścia na nowego Mastera.
•Cen – wzrost o 0,6 pp., co odzwierciedla zgodne z oczekiwaniami wejście w fazę stabilizacji cen. Grupa Renault dąży do zrekompensowania strat na różnicach kursowych poprzez działania cenowe, a jednocześnie stara się zwracać swoim klientom część oszczędności uzyskanych dzięki redukcji kosztów, głównie poprzez bogatsze wyposażenie samochodów. Takie podejście zwiększa konkurencyjność samochodów Grupy przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniej marży.
•Miksu geograficznego – wzrost o 0,4 pp.
•Sprzedaży dla partnerów – spadek o 0,9 pp. związany ze zmniejszeniem liczby sprzedanych samochodów nowych do partnerów w przejściowym roku przed planowanymi premierami nowych modeli. Spadek został jednak zrekompensowany refakturowaniem kosztów prac badawczo-rozwojowych na partnerów w związku z rozwojem wspólnych projektów.
•Innych czynników – wzrost o 2,2 pp. związany głównie z doskonałymi wynikami w obsłudze posprzedażnej.
Grupa osiągnęła rekordową marżę operacyjną 4,263 mld euro w wartościach bezwzględnych, co oznacza wzrost o 146 mln euro w stosunku do 2023 r. Marża stanowi 7,6% przychodów Grupy.
Po uwzględnieniu wyniku operacyjnego Horse12 marża operacyjna wzrosła o 15% w wartościach bezwzględnych i o 0,5 pp. na przestrzeni roku, to jest z 6,9% w 2023 r. do 7,4% w 2024 r.
Marża operacyjna sektora samochodowego odpowiadała 5,9% przychodów sektora i wyniosła 2,996 mld euro wobec 3,051 mld euro w 2023 r. Na te zmiany złożyły się w głównej mierze następujące czynniki:
•Zyski różnić kursowych w wysokości 143 mln euro, związane głównie ze spadkiem wartości liry tureckiej, co miało wpływ na koszty produkcji w Turcji.
•Stabilny efekt wolumenu w wysokości 4 mln euro, przy czym zysk związany ze zwiększeniem sprzedaży Grupy został zniwelowany przez mniejszy udział sprzedaży do partnerów.
•Efekt miksu sprzedaży, ceny i doposażenia oraz efekt kosztów przełożyły się na wygenerowanie 325 mln euro. Połączony efekt miksu, ceny i wyposażenia modeli przyniósł stratę na poziomie 467 mln euro. Koszty spadły o 792 mln euro dzięki wysokiej efektywności zakupów, a także, w mniejszym stopniu, dzięki spadkowi cen surowców.
Grupa kontynuuje proces redukcji kosztów, na czym również korzystają klienci. Dzięki temu może zwiększać swoją konkurencyjność i oferować samochody atrakcyjne zarówno cenowo, jak i pod względem wyposażenia, a jednocześnie kompensuje koszt zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami, zwłaszcza w przypadku nowych modeli i restylingu. Strategia Grupy Renault zakłada wykorzystanie obu tych czynników w celu poprawy marży.
•Straty na pracach badawczo-rozwojowych na poziomie 115 mln euro – zmniejszenie wzrostu nakładów brutto na prace badawczo-rozwojowe w 2024 r. w porównaniu z 2023 r. (o 7,4 pp.) zostało częściowo zniwelowane poprzez refakturowanie kosztów prac badawczo-rozwojowych na partnerów, a także poprzez niższe odpisy amortyzacyjne od kapitalizowanych wydatków.
•Wzrost kosztów ogólnozakładowych o 177 mln euro, wynikający głównie ze zwiększonych nakładów na ofensywę marketingową marek Grupy, a także na działalność w obszarze sportów samochodowych.
•Zysk w pozycji „Inne” na poziomie 157 mln euro dzięki doskonałym wynikom w obsłudze posprzedażnej.
•Przed wyłączeniem jednostki Horse z konsolidacji aktywa przeznaczone do sprzedaży zostały ujęte zgodnie z MSSF 5, a ich amortyzacja została zakończona. Po wyłączeniu Horse z konsolidacji 31 maja 2024 r. faktury opłacane przez Grupę Renault na rzecz Horse obejmują koszty amortyzacji oraz marżę na sprzedaży uzyskaną przez Horse. Połączony efekt tych dwóch czynników przełożył się w analizie wyników na stratę w wysokości 55 mln euro w czerwcu i 330 mln euro w drugim półroczu, to jest 385 mln euro na przestrzeni roku.
Udział Mobilize Financial Services (finansowanie sprzedaży) w marży operacyjnej Grupy osiągnął 1,295 mld euro wobec 1,101 mld euro w 2023 r. Wzrost wynika głównie z dalszego silnego rozwoju finansowania dla klientów. W 2023 r. marża operacyjna MFS obejmowała jednorazową stratę na wycenie swapów w wysokości 84 mln euro.
Udział sektora usług związanych z mobilnością w marży operacyjnej Grupy odpowiadał stracie w wysokości 28 mln euro w 2024 r., co oznacza poprawę o 7 mln euro względem 2023 r.
Pozostałe przychody i koszty działalności operacyjnej wykazują stratę na poziomie 1,687 mld euro wobec straty 1,632 mld euro w 2023 r. Ta kwota obejmuje stratę 1,5 mld euro na zbyciu udziałów Nissana przeprowadzonym w okresie marzec – wrzesień 2024 r., zysk 0,5 mld euro związany z wyłączeniem Horse z konsolidacji, stratę 0,3 mld euro na pracach rozwojowych nad nowymi modelami oraz na specyficznych aktywach produkcyjnych, a także koszty restrukturyzacji na poziomie 0,3 mld euro.
Po uwzględnieniu pozostałych przychodów i kosztów wynik na działalności operacyjnej Grupy wyniósł 2,576 mld euro wobec 2,485 mld euro w 2023 r. (o 91 mln euro więcej).
Wynik finansowy zamknął się stratą 517 mln euro wobec straty w wysokości 527 mln euro w 2023 r. Zmiana wynika głównie z obniżenia kosztów zadłużenia netto zniwelowanego częściowo przez straty związane z hiperinflacją w Argentynie.
Udział spółek stowarzyszonych w wyniku zamknął się stratą na poziomie 521 mln euro wobec zysku w wysokości 880 mln euro w 2023 r. Obejmuje zysk w wysokości 211 mln euro z tytułu udziału Nissana w wyniku Grupy oraz stratę w wysokości 694 mln euro na udziałach w Nissanie po przeprowadzeniu testu na utratę wartości 31 grudnia 2024 r. wynikającego z najnowszych założeń Nissana.
Udział w wyniku Grupy spółek objętych konsolidacją obejmuje również zysk w wysokości 64 mln euro związany z udziałem Horse przed wyłączeniem z konsolidacji.
Podatki bieżące i odroczone stanowią koszt w wysokości 647 mln euro wobec 523 mln euro w 2023 r. Wzrost jest związany z poprawą wyników. Efektywna stawka podatkowa wyniosła 18%, bez zmian w stosunku do 2023 r.
Wynik netto wyniósł 891 mln euro, a wynik netto przypadający jednostce dominującej (Grupie Renault) był równy 752 mln euro (to jest 2,76 euro na akcję). Przed uwzględnieniem straty na zbyciu udziałów Nissana (1,5 mld euro), zysku z tytułu udziału Nissana w wyniku Grupy (0,2 mld euro) oraz straty na udziałach w Nissanie (0,7 mld euro) wynik netto wyniósł 2,8 mld euro wobec 2,3 mld euro w 2023 r.
Zdolność do samofinansowania sektora samochodowego w 2024 r. wyniosła 5,239 mld euro. Wymieniona kwota obejmuje 600 mln euro dywidendy z Mobilize Financial Services. Inwestycje w środki trwałe i wartości niematerialne i prawne przed uwzględnieniem zbycia aktywów wyniosły 2,915 mld euro (2,821 mld euro po uwzględnieniu zbycia aktywów), a koszty restrukturyzacji wyniosły 379 mln euro.
Wzrost zapotrzebowania na kapitał obrotowy w wysokości 844 mln euro wynikający z wysokiej aktywności w czwartym kwartale 2024 r.
Przed uwzględnieniem zbycia aktywów wskaźnik CAPEX i R&D netto Grupy w 2024 r. wyniósł 4,066 mld euro, tj. 7,2% przychodów, wobec 7,3% w 2023 r. Po uwzględnieniu zbycia aktywów jego wartość wynosi 7,1%.
Free cash flow13 wyniósł 2,883 mld euro, w tym 600 mln euro dywidendy od Mobilize Financial Services.
Pozycja finansowa netto sektora samochodowego osiągnęła rekordowy poziom 7,096 mld euro wobec 3,724 mld euro na dzień 31 grudnia 2023 r., co oznacza wzrost o 3,372 mld euro. Jest to efekt bardzo dobrego free cash flow, zysku z działalności związanej z Horse (1,058 mld euro, w tym 324 mln euro związane ze zbyciem 10% kapitału Horse na rzecz Aramco), środków pieniężnych otrzymanych po zbyciu udziałów Nissana (852 mln euro), a także dywidendy otrzymanej od Nissana (142 mln euro). Wzrost free cash flow został częściowo zniwelowany wypłatą 631 mln euro dywidendy na rzecz akcjonariuszy (w tym 540 mln euro wypłaconych akcjonariuszom Renault SA), inwestycjami finansowymi w kwocie 478 mln euro, w tym 260 mln euro na rzecz Flexis SAS, i stratą w wysokości 454 mln euro z innych tytułów, głównie związanych z posiadanymi akcjami własnymi i wpływem MSSF 16.
Rezerwa płynności sektora samochodowego na koniec grudnia 2024 r. Utrzymuje się na wysokim poziomie 18,5 mld euro wobec 17,8 mld euro 31 grudnia 2023 r.
Dywidenda
Za rok 2024 została zaproponowana dywidenda w wysokości 2,20 euro na akcję, o 19% wyższa w porównaniu z poprzednim rokiem (o 0,35 euro więcej na akcję). Wskaźnik stopy wypłat dywidendy wyniósł 21, to jest 5% wyniku netto przypadającego Grupie14. Dywidenda ma zostać wypłacona w gotówce po zatwierdzeniu na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy 30 maja 2025 r. Dniem ustalenia praw do dywidendy będzie 8 maja 2025 r., a dniem wypłaty – 12 maja 2025 r.
Prognozy finansowe na rok 2025
Pomimo utrzymującej się na rynku niepewności dotyczącej popytu i ograniczeń regulacyjnych w 2025 r. Grupa Renault odniesie korzyści wynikające z wpływu, jaki miały premiery z 2024 r., a także z ofensywy produktowej w 2025 r. I z przyspieszonego cięcia kosztów. Te czynniki będą zapewniać dobre wyniki operacyjne i generować środki pieniężne na dobrym poziomie.
W 2025 r., z uwagi na niepewną sytuację rynkową, w szczególności z powodu wpływu regulacji dotyczących emisji CO₂ w Europie (CAFE), Grupa Renault planuje osiągnąć:
•Marżę operacyjną Grupy ≥7% (po uwzględnieniu szacowanej straty na poziomie ok. 1 pp. Związanej z CAFE)
•Free cash flow ≥2 mld euro, w tym 150 mln euro dywidendy z Mobilize Financial Services (MFS), która w 2024 r. Wynosiła 600 mln euro.
Polityka MFS w zakresie wypłacania dywidendy zależy od minimalnego poziomu własnego kapitału niezbędnego do zapewnienia zgodności ze wskaźnikami wypłacalności określonymi przez Europejski Bank Centralny i agencje ratingowe. Wskaźnik stopy wypłat dywidendy MFS zależy więc od wartości produktów finansowych i poziomu kapitału własnego. Znaczny wzrost wartości produktów finansowych w 2024 r., wynikający z rozwoju działalności i wyraźnego wzrostu średniej ceny samochodów, skłonił MFS do wypłaty dywidendy w wysokości 150 mln euro. Od przyszłego roku dywidenda wypłacana przez MFS wróci do poziomu zgodnego z jej historyczną średnią (pod warunkiem jej zatwierdzenia przez organy regulacyjne i Zarząd MFS).
(1) W celu analizy zmian skonsolidowanych obrotów bez uwzględnienia różnic kursowych Grupa Renault dokonuje odpowiednich korekt danych za bieżący okres obrachunkowy poprzez zastosowanie średniego rocznego kursu walut z poprzedniego okresu.
(2) Korekta związana z wynikiem operacyjnym Horse obejmuje zakończenie amortyzacji jej aktywów w 2023 r. (12 miesięcy) i 2024 r. (5 miesięcy), a następnie wyłączeniem Horse z konsolidacji 31 maja 2024 r. oraz marżę na sprzedaży zafakturowaną przez Horse od momentu wyłączenia z konsolidacji (7 miesięcy w 2024 r.).
(3) Z wyłączeniem straty na zbyciu udziałów Nissana w wysokości 1527 mln euro, udziału Nissana w wyniku Grupy w wysokości 211 mln euro i straty na udziałach w Nissanie w wysokości 694 mln euro.
(4) Free cash flow w sektorze samochodowym: wolne przepływy pieniężne po uwzględnieniu odsetek i podatków (bez dywidendy od spółek stowarzyszonych notowanych na giełdzie) pomniejszone o wartość inwestycji w środki trwałe, a także w wartości niematerialne i prawne bez przychodów ze zbycia składników majątku trwałego, powiększone lub pomniejszone o zapotrzebowanie na środki obrotowe.
(5) SO i LSD – samochody osobowe i lekkie samochody dostawcze
(6) Bez pickupów.
(7) Obejmuje samochody osobowe elektryczne, hybrydowe (HEV) i plug in hybrid (PHEV), z wyłączeniem mild hybrid (MHEV).
(8) Francja, Niemcy, Hiszpania, Włochy i Wielka Brytania.
(9) Sandero, Duster, Clio i Captur
(10) W odniesieniu do marek Renault i Dacia na rynku samochodów dla klientów indywidualnych we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech i Wielkiej Brytanii.
(11) W celu analizy zmian skonsolidowanych obrotów bez uwzględnienia różnic kursowych Grupa Renault dokonuje odpowiednich korekt danych za bieżący okres obrachunkowy poprzez zastosowanie średniego rocznego kursu walut z poprzedniego okresu.
(12) Korekta związana z wynikiem operacyjnym Horse obejmuje zakończenie amortyzacji jej aktywów w 2023 r. (12 miesięcy) i 2024 r. (5 miesięcy), a następnie wyłączeniem Horse z konsolidacji 31 maja 2024 r. oraz marżę na sprzedaży zafakturowaną przez Horse od momentu wyłączenia z konsolidacji (7 miesięcy w 2024 r.).
(13) Free cash flow w sektorze samochodowym: wolne przepływy pieniężne po uwzględnieniu odsetek i podatków (bez dywidendy od spółek stowarzyszonych notowanych na giełdzie) pomniejszone o wartość inwestycji w środki trwałe, a także w wartości niematerialne i prawne bez przychodów ze zbycia składników majątku trwałego, powiększone lub pomniejszone o zapotrzebowanie na środki obrotowe.
(14) Z wyłączeniem straty na zbyciu udziałów Nissana w wysokości 1,527 mld euro i straty na udziałach w Nissanie w wysokości 694 mln euro.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.