Komunikat Prasowy

Udostępnij

NOWE RENAULT ESPACE: UNOWOCZEŚNIONY DESIGN NAJBARDZIEJ EFEKTYWNEJ ENERGETYCZNIE RODZINNEJ HYBRYDY NA RYNKU

• Nowe Renault Espace wraz z przyjęciem nowego języka stylistycznego marki unowocześnia swój styl i wzmacnia osobowość. Dzięki zmienionemu przodowi i tyłowi, nowym sygnaturom świetlnym i nowemu kolorowi nadwozia samochód już na pierwszy rzut oka zyskuje na osobowości i prezencji.


• Nowy Espace, wierny swym genom auta na dalekie trasy, oferuje jeszcze wyższy komfort pasażerom dzięki nowym przednim fotelom, nowej tapicerce i udoskonalonemu wyciszeniu.


• Dostępny w wersji 5- lub 7-miejscowej Nowy Espace pozostaje wciąż tak samo przestronny i modularny dzięki przesuwnej tylnej kanapie i ładowności, która jest jedną z największych w swojej klasie.


• Jak zawsze w awangardzie zaawansowanych technologii – samochód ma szklany dach Solarbay o regulowanej przezroczystości w największej wersji dostępnej w gamie Renault (o powierzchni niemal 2 m2), a także unikalny system rozpoznawania kierowcy do spersonalizowanych powitań.


• Jego zespół napędowy full hybrid E-Tech o mocy 200 KM w połączeniu z wielotrybową automatyczną skrzynią biegów oferuje najlepszy na rynku stosunek osiągów do efektywności energetycznej, ze zużyciem paliwa w cyklu WLTP na poziomie 4,8 l/100 km i emisją 108 gramów CO² na km* przy zasięgu do 1100 km bez doładowania.


• Zachowanie na drodze i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie dzięki systemowi 4Control advanced, zapewniającemu najlepszą w tej klasie zwrotność, i 32 systemom wspomagania prowadzenia.


* Dane w trakcie homologacji.

Oferowanie samochodów zapewniających pełnię życia jest zapisane w genach marki Renault. Ta dewiza marki wkracza obecnie do segmentu D w postaci dwóch uzupełniających się modeli skierowanych do dwóch różnych grup klientów. Wyróżniający się rasowym designem SUV coupe Renault Rafale dostępny z zespołem napędowym E-Tech 4x4 o mocy 300 KM jest wprost stworzony dla klientów poszukujących auta łączącego przyjemność jazdy z silnymi emocjami. Renault Espace, bardziej modularne i oferujące do 7 miejsc, wychodzi naprzeciw potrzebom rodzin dzięki dużemu bagażnikowi i bardziej zaawansowanej modularności.


Pionier w swojej klasie. Od 1984 roku Renault Espace stanowi jedyną w swoim rodzaju ofertę na rynku. Od tego czasu powstało pięć generacji tego modelu, z których każda była unowocześniana, udoskonalana i stawała się kultowym wzorcem w swojej klasie. Ten amator dalekich tras dostępny w wersji 5- lub 7-miejscowej jest prawdziwym zaproszeniem do podróży na najwyższym poziomie, podczas której przyjemność jazdy jest współdzielona przez wszystkich pasażerów.


Nowe Renault Espace wnosi powiew nowoczesności do segmentu samochodów rodzinnych dzięki gruntownie zmodernizowanej stylistyce i szeregowi unikalnych technologii. Samochód zachowuje swoją osobowość wraz z dwoma kluczowymi atutami jakimi są przestronność i modularność, a zarazem udoskonala się na polu zaawansowanych technologii i poziomu komfortu.


Wnętrze zyskuje szklany dach Solarbay o regulowanej przezroczystości w swej największej wersji w gamie Renault (niemal 2 m²), a także unikalny system rozpoznawania kierowcy. Samochód oferuje pasażerom jeszcze wyższy komfort dzięki nowym, bardziej ergonomicznym przednim fotelom, nowej tapicerce i udoskonalonemu wyciszeniu.


Pod maską króluje zespół napędowy full hybrid E-Tech 200 KM oferujący unikalny na rynku stosunek osiągów do efektywności energetycznej. Standardowe zużycie paliwa wynosi 4,8 l/100 km z emisją 108 gramów CO2 na kilometr, co zapewnia autu zasięg do 1100 kilometrów bez doładowania. Silnik spalinowy spełnia już obecnie wymogi przyszłej normy czystości spalin Euro 6 Bis.


Dynamiczną i bezpieczną jazdę zapewnia wciąż oferowana w Espace technologia 4Control advanced z 4 kołami skrętnymi w połączeniu z 32 systemami wspomagania prowadzenia najnowszej generacji.

Nowe Renault Espace, produkowane w zakładzie w Palencji (Hiszpania), będzie dostępne w trzech poziomach wyposażenia (Techno, Esprit Alpine i Iconic). Samochód trafi do sprzedaży w kilku krajach europejskich na początku tego lata.


Nowy Espace jest, obok Rafale, ucieleśnieniem naszego przyspieszenia w wyższych segmentach rynku, z ofertą modeli hybrydowych o uznanej wysokiej efektywności energetycznej. W efekcie wprowadzenia nowego designu marki Renault w naszym 5- lub 7-miejscowym rodzinnym SUV-ie styl nowego modelu został ujednolicony z pozostałymi modelami w gamie, zarazem Espace zachował swoje dotychczasowe cechy auta na dalekie trasy dzięki zespołowi napędowemu full hybrid E-Tech o mocy 200 KM.

Bruno Vanel, wiceprezes ds. produktów marki Renault



Wzmocniona osobowość dzięki unowocześnionej stylistyce, będącej połączeniem dynamiki i elegancji


Gruntownie unowocześniona stylistyka


Już na pierwszy rzut oka można dostrzec zmiany w wyglądzie przodu i tyłu auta. W Nowym Espace ponad jedna trzecia elementów nadwozia jest nowa: cały przód, maska, tylna klapa, tylne światła itd.


Dzięki wyrazistej stylistyce i silnej osobowości Nowe Renault Espace umacnia swoją pozycję auta prestiżowego. Każdy szczegół nowych elementów stylistycznych nadwozia, takich jak grill czy przednie i tylne światła, nawiązuje do elegancji wnętrza i zaawansowanych technologii pokładowych. Samochód zyskuje nowy lakier nadwozia w szaro-niebieskim kolorze Baltique, największy w gamie modeli Renault szklany dach Solarbay oraz wnętrze w unikalnym, jasnoszaro-piaskowym kolorze. To unikalne zaproszenie do podróży dla wszystkich jego pasażerów.

Agneta Dahlgren, dyrektor ds. projektów designu modeli Renault


Ten nowoczesny wygląd czerpie swoją siłę z designu wyróżniającego się grą kontrastów. Bardzo uporządkowane stylistycznie i technologicznie zaawansowane elementy, w szczególności w obrębie grilla i przedniego zderzaka, przeplatają się z krągłościami i łagodnymi kształtami błotników i drzwi. Doskonale zrównoważona ogólna linia nadwozia jest zarazem elegancka i dynamiczna.


Na listwach ochronnych drzwi pojawiają się unikalne wstawki wykończone w czarnym, błyszczącym kolorze. Ich głównym zadaniem jest ochrona tylnego błotnika przed rozpryskami żwiru. Wzmacniają one wizualnie sylwetkę Nowego Renault Espace i nadają mu bardziej sportowy wygląd.


Design tylnej części nadwozia stanowi połączenie elegancji i silnego charakteru z wbudowanym w tylną klapę logo marki i światłami o czystych kształtach. Poziome przetłoczenia tylnych błotników zachodzą na skrzynię bagażnika i tworzą eleganckie zwieńczenie tylnych świateł.


Oprócz nowego, szaroniebieskiego koloru nadwozia Baltique, specyficznymi kolorami zostały podkreślone także niektóre elementy stylistyczne. I tak na przykład grill w wersji Techno jest wykończony w szarym metalicznym kolorze Techno, a w wersjach Esprit Alpine i Iconic − w błyszczącym czarnym metalizowanym kolorze Ice Black. Nadkola i dolne pasy boków nadwozia są wykończone w czarnym, błyszczącym kolorze.

Pozostałe dostępne w ofercie kolory nadwozia to niebieski Nocturne, biały Perłowy i czarny Étoilé. Wersja wyposażeniowa Esprit Alpine zyskuje wykończenie w specyficznym matowoszarym kolorze Schiste.


Całkowicie nowa sygnatura świetlna


Światła do jazdy dziennej (DRL) podkreślone nową sygnaturą świetlną w kształcie połówki rombu, wbudowane w zderzak, są znakiem rozpoznawczym Nowego Renault Espace – unikalnym zarówno w dzień, jak i w nocy.


Nowe, bardzo wysmukłe trapezoidalne reflektory nadają autu specyficzne, ostre „spojrzenie”. Reflektory są w standardzie wyposażone w technologię LED Adaptative Vision, a w opcji – w technologię LED Matrix Vision, powodującą automatyczne inteligentne włączanie diod LED, co zapewnia lepszy komfort widzenia kierowcy bez oślepiania kierowców innych pojazdów w jego otoczeniu.


Podobnie jak w Renault Rafale, ich wewnętrzny rysunek jest inspirowany chińską grą planszową Tangram (kwadrat pocięty na 7 różnych kształtów geometrycznych). W przeważającej części czerwone, gdy są włączone, po wyłączeniu zmieniają kolor na szary, wtedy też powstaje efekt pływających kostek lodu.



Więcej komfortu i zaawansowanych technologii z korzyścią dla podróżnych


Największy szklany dach Solarbay w gamie modeli Renault


Szklany dach Solarbay o regulowanej przezroczystości jest od teraz dostępny również w Espace. Aby zachować unikalne doznania z jazdy, jakie oferuje kabina Espace, nie zmieniono wymiarów panoramicznego dachu względem poprzedniej generacji. Dzięki brakowi belki poprzecznej jest to największy taki dach w gamie modeli Renault: 1,70 m długości i 1,13 m szerokości (co daje prawie 2 m² całkowitej powierzchni).


Technologia zastosowana w dachu Solarbay pozwala podzielić go na dziewięć pól z możliwością oddzielnego regulowania ich przezroczystości. Zapewnia on maksymalną, bezzwłoczną ochronę przed słońcem. Nie wymaga obecności żaluzji, co pozwala zachować komfortową, wynoszącą 919 mm odległość od siedziska do dachu dla pasażerów w 2 rzędzie siedzeń.

Zmianą przezroczystości można sterować głosowo za pośrednictwem Asystenta Google lub przy użyciu przycisku umieszczonego przy lampce sufitowej. Kierowca i pasażerowie mogą wybrać jedno z czterech ustawień: dach całkowicie przezroczysty, dach całkowicie nieprzezroczysty, dach przezroczysty w przedniej części i nieprzezroczysty w tylnej lub odwrotnie.


Dach Solarbay, dzięki zastosowaniu w nim szkła wielowarstwowego, zapewnia lepszą izolację cieplną w porównaniu ze zwykłym szklanym dachem i ogranicza do minimum efekt cieplarniany oraz „efekt zmrożenia” we wnętrzu pojazdu. Tryb nieprzezroczysty uruchamia się po opuszczeniu pojazdu i pozostaje aktywny do następnego uruchomienia pojazdu, gdy przywracana jest pozycja początkowa.


Spersonalizowane powitanie dzięki unikalnemu systemowi rozpoznawania kierowcy


Nowy Espace zapoczątkowuje absolutną nowość w gamie modeli Renault, jaką jest system rozpoznawania kierowcy. Wbudowana w lewy przedni słupek (słupek A) kamera rozpoznaje kierowcę i w takim przypadku aktywuje odpowiadający mu profil użytkownika. Użytkownik ma możliwość zapisania, za pośrednictwem systemu openR link, następujących spersonalizowanych ustawień: ulubione stacje radiowe i multimedia, ustawienia pozycji za kierowcą (elektryczna regulacja ustawień fotela kierowcy i bocznych lusterek) oraz aplikacji Google.


System rozpoznawania kierowcy jest aktywowany przy każdym uruchomieniu samochodu. Do jego aktywacji niezbędne jest uprzednie utworzenie profilu użytkownika za pośrednictwem ekranu multimedialnego i zarejestrowanie obrazu twarzy za pomocą kamery pokładowej. Żadne dane nie są przesyłane do serwera i pozostają zapisane wyłącznie w pamięci komputera pokładowego.


Więcej komfortu w wyrafinowanym wnętrzu


Kabina oferuje pasażerom wyższy komfort podróżowania we wszystkich wersjach Espace dzięki skuteczniejszemu wyciszeniu, jakie zapewniają szyby klejone, oraz udoskonalonym uszczelkom drzwi.

Szklany dach Solarbay, sterowany głosowo za pośrednictwem Asystenta Google, jest niezwykle prosty w obsłudze. Co się tyczy komfortu cieplnego, zwiększono szybkość reagowania klimatyzacji dzięki bardziej wydajnemu czujnikowi temperatury.


Estetyka nowej tapicerki (w tym pochodzącej w 98% z recyklingu tapicerki „Egée” w wersji wyposażeniowej Techno) łączy się z widoczną już na pierwszy rzut jakością wykończenia, atrakcyjnym wyglądem wnętrza i bogatym pakietem wyposażenia. Deska rozdzielcza zachowuje swój elegancki, kaskadowy kształt, ze wstawkami tkaninowymi w wersji Techno, z Alkantary w wersji Esprit Alpine oraz jesionowymi w wersji Iconic (prawdziwe drewno).


W najwyższym poziomie wyposażenia Iconic dostępne są obecnie dwa kolory tapicerki z ulepszonej tkaniny: nowy kolor czarny Titanium i jasnoszary piaskowy Light Sand Grey. Nowe przednie fotele lepiej obejmujące ciało człowieka zapewniają lepsze podparcie boczne i barków.


Oferowany jest także szereg innych elementów wyposażenia, takich jak podgrzewana przednia szyba, otwieranie bagażnika bez użycia rąk dzięki czujnikowi pod zderzakiem i system audio Harman Kardon.


Nadal wzorcowo przestronne i modularne wnętrze


Nowy Espace, zbudowany na modułowej platformie CMF-CD, przeznaczonej do modeli premium w gamie Renault, dysponuje maksymalnie przestronnym wnętrzem: przy długości zewnętrznej 4,74 m, długość wnętrza do trzeciego rzędu siedzeń wynosi aż 2,78 m.

Przesuwna na długości 22 cm kanapa w drugim rzędzie daje się odchylać do czterech położeń: 25°, 27°, 29° i 31°. Zapewnia ona pasażerom do 321 mm wolnej przestrzeni na wysokości kolan i wygodną pozycję ciała, sprzyjającą podróżowaniu na długich trasach.

Kanapa w trzecim rzędzie (w wersji 7-miejscowej) oferuje oddzielne siedzenia, chowane w podłodze bagażnika. Zapewnia ona pasażerom 128 mm wolnego miejsca na wysokości kolan, a funkcja „Easy Access” ułatwia wsiadanie i wysiadanie poprzez przesunięcie drugiego rzędu siedzeń o 260 mm i zmianę kąta odchylenia oparcia. Wszystkie miejsca są wyposażone w pas bezpieczeństwa z napinaczem, dotykową lampkę sufitową oraz gniazdo ładowania USB-C.


Bardzo obszerny bagażnik Renault Espace jest łatwo dostępny dzięki montowanej w standardzie automatycznie otwieranej klapie. W wersji 5-miejscowej pojemność bagażnika może wynosić do 2224 litrów (od 692 do 2224 litrów w zależności od konfiguracji siedzeń).

W wersji 7-miejscowej pojemność bagażnika wynosi od 520 do 2054 litrów (212 litrów w przypadku rozłożonych siedzeń w trzecim rzędzie).


Specyficzne atrybuty wyróżniające poszczególne poziomy wyposażenia


Poziom wyposażenia Iconic obejmuje elektryczną regulację przednich foteli (wzdłużną, pionową, odchylenia oparcia) wraz z funkcją podgrzewania oraz podgrzewaną kierownicę. Fotel kierowcy posiada dodatkowo funkcję masażu lędźwiowego.


Nadwozie Renault Espace w wersji Esprit Alpine wyróżnia się czarnymi relingami dachowymi, czarnymi obramowaniami szyb i nowymi 20-calowymi felgami „Altitude” o rysunku wzorowanym na płatkach śniegu.

Siedzenia we wnętrzu są obite tkaniną Twill z motywem włókna węglowego, podkreśloną niebieskimi przeszyciami, i opatrzone haftowanym na oparciu logo Alpine. Nastrój wnętrza jest nawiązaniem do sportów motorowych, z obiciami z Alkantary w górnej części siedzeń, dolnej części kierownicy, na desce rozdzielczej, na płatach drzwi, na progach drzwi z logo Alpine oraz aluminiowymi sportowymi pedałami.


Co się tyczy układu jezdnego, wersje Esprit Alpine i Iconic są w standardzie wyposażone w system 4Control advanced.


openR link: zaawansowane usługi mobilne i nowe aplikacje


Podwójny 24-calowy ekran openR może być połączony w opcji z 9,3-calowym wyświetlaczem head-up, co daje łączną powierzchnię wyświetlania wynoszącą niemal 1000 cm², czyli prawie tyle, co 3 tablety dotykowe. Nowe Renault Espace wzorem Rafale zyskuje powitalną sekwencję dźwiękową opracowaną we współpracy z Jeanem-Michelem Jarre'em oraz nową grafikę systemu multimedialnego.

Całość wyposażenia uzupełnia umieszczona przy przednich siedzeniach ładowarka indukcyjna w połączeniu z dwoma gniazdami USB-C i gniazdem 12V. Nie zapomniano także o pasażerach z tyłu, do dyspozycji których są dwa gniazda USB-C. Dodatkowe gniazdo 12V znajduje się również w bagażniku.


System multimedialny openR link z wbudowanymi usługami Google oferuje gamę najwyższej jakości usług i aplikacji Google, takich jak nawigacja Google Maps, asystent głosowy Google Assistant i sklep Google Play z ponad 50 aplikacjami, w tym Nextory do odsłuchiwania aktualności (Francja, Niemcy, Hiszpania, Szwecja, Dania, Finlandia, Holandia, Norwegia, Szwajcaria i Austria), Canal+ do treści wideo (Francja, Polska, Szwajcaria), Podium do słuchania muzyki i podcastów oraz AS do wiadomości sportowych (Hiszpania).


Renault systematycznie wprowadza nowe, unikalne funkcje, takie jak Google send to car, która umożliwia wysyłanie przyszłego celu podróży ze smartfona do samochodu. Nowy Espace inauguruje również aplikację opracowaną specjalnie przez Renault:


• Take a break!: kamera wbudowana w lewy słupek wykrywa, czy kierowca nie zaczyna zamykać oczu, często mrugać lub ziewać. W takich przypadkach generowany jest alarm zachęcający kierowcę do zatrzymania się i zrobienia sobie przerwy (aplikacja dostępna tylko z opcją funkcji rozpoznawania twarzy)*.


* Opcja dostępna w terminie późniejszym.


Dla większej wygody Nowe Renault Espace jest wyposażone w udoskonalony system łączności poprzez Wi-Fi i Bluetooth na potrzeby bezprzewodowego korzystania z Apple Carplay i Android Auto.



Zespół napędowy i systemy wspomagania prowadzenia: efektywność i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie


Wysoki komfort jazdy


Izolacja dźwiękowa komory silnika została udoskonalona dzięki zastosowaniu skuteczniejszego materiału wygłuszającego i dzięki nowym mocowaniom silnika.


Opony całoroczne o dużej uniwersalności są teraz dostępne w rozmiarach 20 cali w wersjach wyposażeniowych Esprit Alpine i Iconic (Michelin Cross Climate 2 w rozmiarze 235/40 R20).


Zespół napędowy full hybrid E-Tech 200 KM i zoptymalizowana wielotrybowa skrzynia biegów


Nowy Espace jest wyposażony w zespół napędowy Full hybrid E-Tech 200 KM współpracujący z inteligentną wielotrybową automatyczną skrzynią biegów ze sprzęgłem kłowym (bez standardowego sprzęgła). Dzięki nowemu oprogramowaniu skrzynia ta oferuje krótsze czasy reakcji, płynniejszą zmianę przełożeń i eliminuje wszelkie wrażenie bezwładności, w szczególności w razie wymuszonej redukcji biegów (kickdown pedału przyspieszenia) lub przy przyspieszaniu na wyższych biegach.


Zespół napędowy full hybrid E-Tech 200 KM składa się ze spalinowego, trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego 1,2 l o mocy 130 KM (96 kW) i momencie obrotowym 205 Nm oraz dwóch silników elektrycznych:


• głównego silnika elektrycznego o mocy 50 kW (70 KM) i momencie obrotowym 205 Nm, zasilanego z akumulatora litowo-jonowego 2 kWh/400 V. Zapewnia on napęd podczas jazdy w trybie elektrycznym;

• dodatkowego silnika elektrycznego pełniącego też rolę rozrusznika wysokonapięciowego (zwanego HSG, od „High-voltage Starter Generator”) o mocy 25 KM i momencie obrotowym 50 Nm, który odpowiada za rozruch silnika spalinowego i zmianę biegów.


Zespół napędowy full hybrid E-Tech 200 KM, już obecnie spełniający wymogi przyszłej normy czystości spalin Euro 6 Bis, zużywa w standardowych warunkach 4,8 l/100 km (z emisją 108 g CO² na km – homologacja w toku) i zapewnia autu zasięg do 1100 km na pełnym baku, bez konieczności doładowywania akumulatora trakcyjnego.


Inteligentna, automatyczna skrzynia biegów automatycznie wybiera jeden z poniższych trybów pracy zespołu napędowego E-Tech full hybrid:


• w 100% elektryczny (koła napędza wyłącznie silnik elektryczny);

• dynamiczny hybrydowy (koła są napędzane wspólnie przez silniki spalinowy i elektryczny);

• e-drive (silnik elektryczny napędza koła, silnik spalinowy doładowuje akumulator trakcyjny)

• spalinowy (pracuje wyłącznie silnik benzynowy, który napędza koła i/lub doładowuje akumulator trakcyjny),

• rekuperacyjny (koła napędzają silnik elektryczny, który doładowuje akumulator trakcyjny).


Dzięki skróconym czasom zmiany przełożeń i inteligentnemu sterowaniu, automatyczna skrzynia biegów zapewnia bardzo dynamiczne przyspieszanie przy ruszaniu z miejsca (od 0 do 100 km/h w 8,8 sekundy) i na wyższych biegach (6 sekund od 80 do 120 km/h). Osiągi te nie mają ujemnego wpływu na komfort jazdy dzięki zoptymalizowanej zmianie biegów.


Systemy 4 Control advanced i MULTI-SENSE potęgujące doznania z jazdy


Przy pokonywaniu zakrętów i zmianach kierunku jazdy układ 4Control advanced z 4 kołami skrętnymi wykonuje mikroskręty tylnych kół w tym samym kierunku co przednie (o maksymalnie 1 stopień). Przy małych prędkościach tylne koła są skręcane w kierunku przeciwnym do kół przednich o kąt do 5 stopni, to zapewnia autu niezrównaną zwrotność, zwłaszcza podczas jazdy po mieście.

Dzięki zwiększonemu kątowi skrętu, średnica zawracania kół Nowego Espace z systemem 4Control advanced wynosi jedynie 10,4 m, podczas gdy bez tego systemu 11,6 m (z 2 kołami skrętnymi).


Dostępne z poziomu ekranu multimedialnego ustawienia MULTI-SENSE pozwalają spersonalizować doznania z jazdy (siła oporu kierownicy, szybkość reakcji silnika, zwrotność układu jezdnego), zmienić kolor oświetlenia w kabinie i podświetlenie zespołu zegarów zgodnie z jednym z 4 trybów: Eco, Sport, Confort i Perso.


Optymalizacja przeglądów dzięki zdalnej obsłudze technicznej


Dzięki działającemu w chmurze systemowi openR link nie ma już potrzeby wizyt w warsztacie czy w punkcie dealerskim, aby być na bieżąco z serwisowaniem samochodu. System bazujący na technologii FOTA (firmware over the air) umożliwia dokonywanie automatycznych aktualizacji i przeprowadzanie przeglądów zapobiegawczych.


Podobnie jak w przypadku innych modeli z gamy Renault użytkownicy Espace mogą korzystać z funkcji zdalnej obsługi technicznej samochodu. Nie ma już potrzeby martwić się o termin kolejnego przeglądu lub zastanawiać się, czy nadszedł czas na wymianę klocków hamulcowych.


• Obsługa techniczna samochodu: klienci mają możliwość przygotowania się do przeglądów samochodu dzięki kalendarzowi nadchodzących przeglądów i historii tych, które już zostały przeprowadzone. Można również w łatwy sposób umówić się na przegląd w dogodnym terminie przez aplikację My Renault*.

• Spersonalizowane powiadomienia: klienci zostają poinformowani mailem, SMS em i w aplikacji My Renault o zdarzeniach dotyczących samochodu, które wymagają ich uwagi. Wówczas mogą skontaktować się z serwisem assistance lub zajrzeć do instrukcji obsługi, aby dowiedzieć się więcej. Możliwe jest również monitorowanie stanu technicznego samochodu w czasie rzeczywistym w aplikacji My Renault.

• Przewidywanie zużycia części: Renault wprowadziło mechanizmy przewidywania zużycia części, które dostarczają klientowi informacji o stanie hamulców czy akumulatora i w razie potrzeby proponują ich wymianę.


* Funkcje My Renault są dostępne w trzech krajach (Francja, Włochy, Holandia) od 18 lutego 2025 roku i będą stopniowo wdrażane w kolejnych krajach.



Trzydzieści dwa systemy wspomagania prowadzenia zapewniające najwyższy poziom bezpieczeństwa


My Safety Switch – przycisk do personalizacji 5 systemów wspomagania prowadzenia


Europejskie przepisy GSR2 (General Safety Regulation II) wymagają domyślnego aktywowania określonych systemów wspomagania prowadzenia (ADAS) przy każdym uruchamianiu samochodu.


Służy do tego nowo wprowadzony przycisk My Safety Switch, umieszczony po lewej stronie kierownicy, za pomocą którego kierowca może w prosty sposób aktywować preferowane ustawienia pięciu systemów ADAS jednocześnie. Te spersonalizowane ustawienia (aktywacja bądź jej brak, poziom wspomagania, obecność alertów dźwiękowych itp.) można wprowadzić w menu na ekranie multimedialnym.


Active Driver Assist – usługa jazdy autonomicznej poziomu 2


Active Driver Assist wykorzystuje system łączący aktywny regulator prędkości z funkcją utrzymywania samochodu w osi pasa ruchu oraz dane geolokalizacyjne powiązane z określoną mapą do dostosowywania z wyprzedzeniem toru jazdy Nowego Renault Espace do przebiegu pokonywanej drogi.

Funkcja rozpoznawania znaków drogowych z ostrzeganiem o nadmiernej prędkości (OSP – Over Speed Prevention), wchodząca w skład systemu Active Driver Assist, może być wykorzystywana oddzielnie bądź w połączeniu z ogranicznikiem/regulatorem prędkości oraz realistycznym wyświetlaniem sytuacji na ekranie zespołu zegarów.


Safety Score i Safety Coach – narzędzia służące promowaniu bardziej odpowiedzialnej jazdy


Safety Score umożliwia analizę danych dotyczących prędkości, toru jazdy i zachowywania bezpiecznych odległości na trasie. Po zakończeniu każdej podróży Safety Score przedstawia wynik w skali od 0 do 100 i udziela kierowcy spersonalizowanych porad służących osiągnięciu w pełni bezpiecznej jazdy.


Safety Coach wykorzystuje dane z czujników pojazdu do oceny w czasie rzeczywistym ryzyka napotkanego przez kierowcę na trasie związanego z nadmierną prędkością, bezpiecznymi odległościami, zarządzaniem torem jazdy i zmianami pasa ruchu. To innowacyjne rozwiązanie uhonorowane nagrodą innowacyjności w zakresie bezpieczeństwa drogowego 2024 skupia się na eliminowaniu głównych przyczyn wypadków drogowych, takich jak nadmierna lub niedostosowana prędkość czy rozproszenie uwagi.


Pozostałe systemy wspomagania prowadzenia


• Systemy zwiększające bezpieczeństwo: system wspomagania nagłego hamowania podczas jazdy do przodu, do tyłu oraz na skrzyżowaniu (Active Emergency Braking System czyli AEBS i Rear AEB) / system monitorowania martwego pola (Blind Spot Warning – BSW) / asystent utrzymania samochodu na pasie ruchu (Lane Keeping Assist – LKA) / system kontroli pasa ruchu (Lane Departure Warning – LDW) / przednie i tylne czujniki wykrywania ryzyka kolizji z automatyczną korektą toru jazdy (forward and rear detection with emergency lane keeping assist) / system kontroli uwagi kierowcy (Driver Attention Alert – DAA) / system stabilizacji przyczepy (Trailer stability assist – TSA)


• Systemy poprawiające komfort jazdy: regulator i ogranicznik prędkości / aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go (Adaptative Cruise Control – ACC) / system monitorowania odległości od pojazdu jadącego z przodu (Distance Warning – DW) / wyświetlacz Head-Up 9,3" (9,3" head-up display) / wspomaganie ruszania pod górę (Hill Start Assist – HSA).


• Systemy wspomagające parkowanie: przednie, tylne i boczne czujniki parkowania / kamera cofania / kamera 3D vision 360° / system automatycznego parkowania (hands-free parking) / system ostrzegania o przeszkodach przy wyjeździe z miejsca postojowego na wstecznym biegu (Rear Cross Traffic Alert – RCTA) / układ zapewniający pasażerom bezpieczne wysiadanie (Occupant Safe Exit – OSE).


Kompletna gama akcesoriów do personalizacji


Dynamikę i wyrafinowanie nadwozia Nowego Renault Espace podkreślają dwa elementy wyposażenia: pakiety personalizacji w kolorze szarym lub z efektem karbonowym (na przód auta, dolny pas tylnego zderzaka i obudowy bocznych lusterek) oraz stopnie Premium.

Wszechstronność Nowego Espace w codziennym użytkowaniu pozwala zwiększyć także szereg innych akcesoriów, takich jak chowany automatyczny hak holowniczy czy relingi dachowe „Quickfix”.


Do personalizacji wnętrza zgodnie z upodobaniami i potrzebami kierowcy dostępna jest następująca gama wyposażenia: wyjmowany, wielofunkcyjny podłokietnik dający się przekształcić w plecak, wielofunkcyjny organizer z szeregiem przegród i uchwytem na cyfrowy tablet, pokrowiec ochronny na tylne siedzenia, zestaw sportowych nakładek na pedały, dywaniki podłogowe, wkładka ochronna z wysokimi brzegami na podłogę bagażnika (do wersji 5-miejscowej) lub wykładzina bagażnika (do wersji 7-miejscowej), nakładka progu bagażnika, wyjmowana podłoga bagażnika z wbudowanym schowkiem (do wersji 5-miejscowej), chlapacze dopasowane do designu auta, owiewki, łańcuchy śniegowe, autoalarm itp.



Galeria

Filmy

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies