Komunikat Prasowy
Josep Maria Recasens zastąpił na tym stanowisku Lucę de Meo, pełniącego tę funkcję od momentu utworzenia firmy w dniu 1 listopada 2023 roku.
Bardzo cieszę się z możliwości przekazania steru Josepowi Marii na stanowisku dyrektora generalnego jako kontynuacji roli dyrektora operacyjnego Ampere, aby podtrzymywał dogłębną i szybką transformację, którą prowadzimy w Ampere od momentu powstania marki. Pracowaliśmy wspólnie nad tym projektem od 2022 roku, przekonani, że Grupa Renault wspólnie z Ampere zdołają radykalnie wyróżnić się w sferze rewolucji elektrycznej i produkcji oprogramowania. Ampere już dowiodła trafności swojego modelu – osiągnęła przekonujące wyniki w tej radykalnej transformacji, którą przechodzi obecnie nasza branża. Wiem, że Ampere pod kierownictwem Josepa Marii będzie z powodzeniem kontynuować i umacniać swoją rolę lidera Grupy i europejskiego przemysłu motoryzacyjnego – powiedział Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault.
Oprócz Josepa Marii Recasensa miało miejsce także kilka innych nominacji:
- Marie Ollier została dyrektorem ds. zasobów ludzkich Ampere i dołączyła do Leadership Team podlegającego Josepowi Marii Recasensowi;
- Sandra Gomez, odpowiedzialna za plan wprowadzania na rynek samochodów elektrycznych, ich komponentów oraz oprogramowania, przejmuje również odpowiedzialność za strategię Ampere i dołącza do Leadership Team;
- Vittorio d'Arienzo, już obecnie wchodzący w skład Leadership Team, rozszerza zakres swoich kompetencji i obejmuje stanowisko Product Global Leadera na wszystkie modele Ampere.
Przez ostatnie 18 miesięcy wspólnie z pracownikami Ampere prowadziliśmy szybką transformację, której celem było dogonienie w maksymalnie krótkim czasie najlepszych firm w tej branży. Ogromnie się cieszę z możliwości kontynuowania tej przygody w roli dyrektora generalnego i udowodnienia wspólnie z całym personelem potencjału drzemiącego w Ampere. Pragnę powitać Sandrę i Marie w łonie Leadership Team: w kontekście wielu stojących przed nami projektów ich role będą tutaj kluczowe. Wprowadzenie na rynek Twingo i pierwszego europejskiego SDV (Software-Defined Vehicle) w 2026 roku oraz kolejnej gamy samochodów elektrycznych z segmentu C w 2028 roku, w połączeniu z wysiłkami na rzecz obniżenia kosztów o 40%, stanowią wspólnie plan działania na miarę naszych ambicji: stać się wzorcową marką w naszej branży w Europie – powiedział Josep Maria Recasens.
Josep Maria Recasens rozpoczął karierę zawodową w firmie motoryzacyjnej SEAT S.A. w 2002 roku, gdzie pracował na różnych stanowiskach w działach badawczo-rozwojowym, planowania produktów i zarządzania projektami międzynarodowymi, a której zwieńczeniem była nominacja na stanowisko dyrektora strategicznego, sekretarza generalnego i dyrektora ds. Public Affairs. W czerwcu 2021 roku przeszedł do Grupy Renault na stanowisko dyrektora strategicznego i rozwoju biznesu Grupy. W ramach tej funkcji współuczestniczył we wdrażaniu strategii Renaulution i rozwijaniu partnerstwa strategicznego. W dniu 1 lutego 2023 roku objął stanowisko Chief Strategy Officer i stał się zarazem członkiem Leadership Team Grupy Renault i dyrektorem krajowym klastra Iberia. Z chwilą utworzenia marki Ampere w dniu 1 listopada 2023 roku Josep Maria Recasens został również jej dyrektorem operacyjnym.
Marie Ollier rozpoczęła swoją karierę zawodową w firmie Accenture, w 2011 roku dołączyła do Grupy Casino na stanowisku Project Manager, a następnie dyrektora ds. rozwoju zasobów ludzkich i odpowiadała między innymi za zarządzanie talentami Grupy i za programy dla absolwentów. W 2017 roku przeszła do pracy w Faurecii (Forvia). Po kilku latach spędzonych na stanowisku dyrektora ds. rozwoju zasobów ludzkich i transformacji Grupy Biznesowej Siedzisk Samochodowych, została dyrektorem ds. zasobów ludzkich w zakresie konstrukcji siedzisk, a następnie w dziale systemów konstrukcyjnych siedzisk, w którym są projektowane i produkowane ich szkielety i mechanizmy. W 2024 roku Marie Ollier dołączyła do Grupy Renault na stanowisku dyrektora ds. zasobów ludzkich w dziale finansowym, objęła zarazem zarządzanie zasobami ludzkimi w dziale Global Business Services.
Sandra Gomez pełniła szereg różnych funkcji w Grupie Renault w sferze kontroli zarządzania, planowania produktów i zarządzania projektami, w szczególności w Nissan North America. W listopadzie 2019 roku przejęła kierownictwo nad współpracą partnerską – w ramach jej rozwijania współuczestniczy we wdrażaniu strategii Renaulution. Po utworzeniu Ampere w dniu 1 listopada 2023 roku Sandra Gomez objęła w niej kierownictwo nad planem wprowadzania na rynek samochodów elektrycznych, ich komponentów oraz oprogramowania.
Vittorio d'Arienzo dołączył do Grupy Fiat w 2001 roku, zajmował w niej szereg różnych stanowisk, w szczególności w dziale opracowywania nowych modeli marki. W sierpniu 2011 roku dołączył do Grupy Hyundai Kia w charakterze szefa grupy ds. planowania i strategii produktowej – pracował nad odnowieniem całej gamy modeli Kia w latach 2017–2019. W styczniu 2020 roku Vittorio został powołany na stanowisko dyrektora ds. planowania i strategii w Great Wall Motors Europe. Rozpoczął działalność tej firmy na rynku europejskim poprzez zorganizowanie analizy portfela klientów i strategii na Europę. W 2023 roku dołączył do Grupy Renault jako Program Global Leader Ampere odpowiedzialny za rozwój samochodów elektrycznych segmentu B oraz członek Leadership Team Ampere.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.