Stories
Panowie zaprosili nas do Studia Alpine w Guyancourt, we Francji, aby przywołać poczucie realizowania „misji specjalnej”, które towarzyszyło wskrzeszaniu marki z poszanowaniem stylu zapoczątkowanego przez Jeana Rédélégo. Tłumaczą, jakie cenne możliwości otwiera przed projektantami technologia elektryczna i w jaki sposób samochód koncepcyjny Alpenglow odzwierciedla założenia stylistyczne przyszłych modeli.
Nie odnosiłem się do tej marki z nostalgią. Podszedłem do niej z entuzjazmem. Powiedziałem sobie, że to fantastyczna marka i mogę z nią zrobić wszystko.
Antony Villain, dyrektor designu Alpine
Od czasu powstania marki pod kierunkiem Jeana Rédélégo jedna rzecz pozostaje niezmienna: jej logo. Litera „A” przecięta strzałą, zaprojektowana przez Philippe’a Charles’a w latach 60., stała się niedoścignionym symbolem ruchu i prędkości. Jest ona obecna w logo do dziś, a tu widzimy jej pierwszy szkic. Jej trwałość jest symbolem zdolności Alpine do przeobrażania się bez uszczerbku dla tożsamości marki i jej wartości: sportowego charakteru, innowacji i francuskiej myśli technicznej.
Tworzenie marki to bez wątpienia najbardziej pasjonująca przygoda w karierze projektanta. Dziś rozpoczynamy nowy etap w historii Alpine wraz z rozszerzeniem gamy z jednego do sześciu czy siedmiu modeli. Musimy tę markę ożywić i nadać jej kształt. To tak jak z drzewem, które rośnie i rozpościera swe gałęzie. Musimy się upewnić, że każdy model ma rację bytu i dokłada swoją cegiełkę do historii marki.
Laurens van den Acker, dyrektor działu designu Grupy Renault
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.