Komunikat Prasowy
• Grupa Renault rozpoczyna nowy etap swojej działalności w Indiach w ramach strategii „International Game Plan 2027” wraz z otwarciem nowego ośrodka designu: Renault Design Centre Chennai. Nastąpiło ono po ogłoszeniu całkowitego przejęcia zakładu przemysłowego marki i odzwierciedla dążenie Grupy do zwiększenia swojej obecności na tym kluczowym rynku.
• Otwarcie ośrodka designu to ważny moment dla Renault w Indiach. Wpisuje się ono w nową strategię „renault. rethink”, która nakreśla nową, ambitną wizję rozwoju marki na rynku indyjskim.
• Nowy ośrodek designu Renault Design Centre Chennai dysponuje niezwykle nowoczesnym zapleczem, które umożliwi projektowanie modeli przeznaczonych na rynek indyjski, a także wkład w światowe projekty Grupy Renault.
• Strategiczne położenie ośrodka designu w kompleksie RNTBCI umożliwi wykorzystanie bliskości zespołów inżynieryjnych i zaawansowanych narzędzi do projektowania.
• Grupa Renault posiada pięć ośrodków designu na świecie – w Paryżu, Kurytybie, Bukareszcie, Seulu i Chennai – w których powstają projekty samochodów przyszłości odpowiadające potrzebom rynków zbytu.
• Z okazji otwarcia ośrodka odsłonięto rzeźbę „renault. rethink”, która symbolizuje przyszłość marki Renault w Indiach. Dzieło łączące nowoczesność, technologię i wyrazistą estetykę jest ucieleśnieniem nowych kanonów stylistycznych Renault. To abstrakcyjny i architektoniczny manifest zapowiadający odzyskanie pozycji Renault na rynku indyjskim.
22 kwietnia, Chennai, Indie – Grupa Renault wchodzi w nowy etap swojej strategii rozwoju w Indiach i ogłasza rok 2025 przełomowym dla strategii marki na tym kluczowym rynku. Nowa dynamika przejawia się między innymi w nabyciu pozostałych 51% udziałów w zakładzie produkcyjnym Renault w Chennai od partnera marki – Nissana – i w otwarciu przez nią największego ośrodka designu poza Francją, również w tym mieście. Obie strategiczne inicjatywy są wyrazem silnej ambicji rozwoju Grupy Renault w Indiach i przyspieszenia transformacji przedsiębiorstwa.
Ośrodek Renault Design Centre Chennai jako główny punkt „renault. rethink” – nowej strategii marki Renault w Indiach
Otwarcie ośrodka designu to ważny moment dla Renault w Indiach. Wpisuje się ono w nową strategię „renault. rethink”, która nakreśla nową, ambitną wizję rozwoju marki na rynku indyjskim.
Venkatram Mamillapalle, prezes i dyrektor operacyjny Renault India, powiedział: Wdrożenie strategii »renault. rethink« otwiera nowy rozdział w historii Renault w Indiach. Jesteśmy silnie zmotywowani, by na nowo określić pozycjonowanie marki, doświadczenie użytkownika i relację z klientami, aby zaspokoić stale zmieniające się potrzeby naszych konsumentów. Otwarcie nowego ośrodka designu w Chennai odegra kluczową rolę w ramach strategii Renault International Game Plan, bowiem przyczyni się do realizacji programów rozwoju produktów zarówno lokalnych, jak i globalnych.
Niezwykle nowoczesny ośrodek znajduje się w strategicznej lokalizacji na południowym wschodzie Indii, w dynamicznym ekosystemie przemysłowym Chennai, obok fabryki RNAIPL1. Jest wyposażony w infrastrukturę i wspólne przestrzenie robocze zaprojektowane z myślą o kreatywności i innowacji. Grupa Renault jest obecna w Indiach od 2005 roku. Początkowo otworzyła filię ośrodka designu w Puna, następnie centrum kreatywności w Mumbaju, a od 2013 roku w Chennai. Nowy ośrodek zastąpi istniejące studio otwarte w 2013 roku. Będzie stanowił platformę rozwoju innowacji i specyficznych rozwiązań na rynek indyjski. Otwarcie nowego ośrodka wyznacza ważny moment w rozwoju Grupy Renault w Indiach, gdzie odgrywa ona kluczową rolę w transformacji rynku motoryzacyjnego. To największy ośrodek designu Grupy Renault poza Francją.
Nowoczesne zaplecze zostało stworzone z myślą o innowacjach i specyfice rynku
Indie, trzeci największy rynek motoryzacyjny świata, to wyjątkowy kraj o lokalnym kolorycie. Posiadanie specjalnego ośrodka designu na ten rynek jest niezbędne, aby rozumieć jego niuanse, wsłuchiwać się w jego potrzeby i wykorzystywać jego atuty. Ośrodek Renault Design Centre Chennai będzie koncentrował się na projektowaniu modeli i tworzeniu koncepcji dostosowanych do realiów rynku indyjskiego, a także wniesie swój wkład w światowe projekty Grupy Renault. Dzięki wykorzystaniu lokalnych talentów i know how ośrodek będzie odgrywał kluczową rolę w tworzeniu przyszłych rozwiązań z zakresu mobilności marki Renault. Jego strategiczna lokalizacja w zaawansowanym kompleksie przemysłowym RNTBCI umożliwia również nawiązanie ściślejszej współpracy z innymi komórkami przedsiębiorstwa i skuteczniejsze włączenie designu w procesy z zakresu inżynierii i innowacji – powiedział Laurens van den Acker, dyrektor działu designu Grupy Renault.
Renault Design Centre Chennai po gruntownej przebudowie zajmuje powierzchnię 1500 m2 i dysponuje najbardziej zaawansowanymi technologiami, które tworzą niezwykle nowoczesne środowisko sprzyjające innowacji i kreatywności. Jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie ośrodków designu Renault oferuje:
• Immersyjną przestrzeń do prezentacji – nowoczesne środowisko do pracy z modelami 3D i z wirtualną rzeczywistością, umożliwiające zespołom wizualizację i udoskonalanie swoich pomysłów w czasie rzeczywistym.
• Studio wizualizacji nowej generacji – wyposażone w zaawansowane oprogramowanie i cyfrowe narzędzia, przy pomocy których możliwe jest tworzenie w czasie rzeczywistym immersyjnych projektów i prezentacji w wysokiej rozdzielczości.
• Strefa współpracy kreatywnej – otwarta przestrzeń zaprojektowana tak, by zachęcać do „burzy mózgów”, wspólnego tworzenia i dynamicznej pracy zespołowej, sprzyjająca swobodnej wymianie pomysłów.
• Ściana LED o wysokich parametrach – ogromny ekran LED o wymiarach 8,5 m × 2,4 m (odpowiednik dwóch ekranów o formacie 16/9 ustawionych obok siebie) umożliwiający wyświetlanie sugestywnych i klarownych prezentacji w ramach lokalnych i globalnych projektów.
• Zaawansowane możliwości integracji wirtualnej rzeczywistości – trzy konfiguratory wirtualnej rzeczywistości o wysokiej rozdzielczości dostarczają wysoce realistyczne wirtualne modele, które umożliwiają designerom interakcję z ich projektami w całkowicie immersyjnych środowiskach, zanim przejdą do pracy z fizycznymi prototypami.
• Harmonijne połączenie europejskiego i indyjskiego designu – filozofia studia, nazywana Tactile Confluence, to połączenie nowoczesnej i minimalistycznej europejskiej architektury z wyraźnymi wpływami kultury indyjskiej, które tworzy inspirującą i wartościową przestrzeń do pracy.
• Projekt zgodny z zasadą „people-first” – podejście projektowe, innowacyjny układ obejmuje strefy WE/ME, elastyczne obszary, które pozwalają projektantom odejść od biurek, zresetować myślenie i współpracować w bardziej kreatywnym, stymulującym otoczeniu.
„renault. rethink” – wyrazisty symbol przyszłości Renault w Indiach
Centralnym elementem inauguracji Renault Design Centre Chennai była rzeźba „renault. rethink” – dzieło jednocześnie abstrakcyjne i zaawansowane technologicznie, które jest symbolem transformacji i zaangażowania Renault w Indiach.
»renault. rethink« to więcej niż rzeźba, to silny wyraz wizji Renault dla Indii. Symbolizuje nasze zaangażowanie na rzecz innowacji i projektowania samochodów w Indiach, dla Indii. To dzieło, łączące rzemieślniczy kunszt i wpływy zaawansowanych technologii, oddaje energię przeobrażającego się kraju i wyraża nowe ambicje Renault w Indiach – powiedział Laurens van den Acker, dyrektor działu designu Grupy Renault.
Nazwa „renault. rethink” odzwierciedla zarówno przekształcenie się rynku motoryzacyjnego w Indiach, jak i rolę Renault w tej transformacji. Rzeźba, zaprojektowana w Indiach przez indyjskich inżynierów, jest połączeniem technologii i sztuki. Jej rozczłonkowane powierzchnie sprawiają wrażenie wyłaniania się i ewolucji, które odzwierciedla ducha innowacji i zmian.
Światło wewnątrz rzeźby ożywia ją i stanowi metaforę rodzącej się wizji Renault, której przekaz jest jasny: Renault przechodzi wielką transformację.
Etap, który odzwierciedla zobowiązanie Grupy Renault
Ten nowy etap jest potwierdzeniem zaangażowania Grupy Renault na rzecz innowacji i doskonałości w designie poprzez światową sieć ośrodków designu zlokalizowanych w Paryżu, Kurytybie, Bukareszcie, Seulu i Chennai. Połączenie międzynarodowego doświadczenia z gruntowną znajomością rynków lokalnych umożliwia Renault kształtowanie przyszłości designu motoryzacyjnego i projektowanie samochodów, które trafiają w gusta klientów na całym świecie, a jednocześnie przewidują potrzeby jutra.
1 Renault Nissan Automotive India Private Ltd (RNAIPL).
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.