Komunikat Prasowy

Udostępnij

Pierwszy kwartał 2025 roku: obroty Grupy osiągnęły poziom 11,7 miliarda euro dzięki wysokiej sprzedaży samochodów

Pierwszy kwartał 2025 roku:

• Obroty Grupy Renault wyniosły 11,675 miliarda euro i były o 0,3% niższe (o 0,6% wyższe przy zachowaniu stałego referencyjnego kursu wymiany1) w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 roku.

• Obroty sektora samochodowego Grupy wyniosły 10,128 miliarda euro i były o 3,0% niższe (o 2,2% przy zachowaniu stałego referencyjnego kursu wymiany1) w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 roku.

• Pozytywny wpływ miksu produktów +3,7 p.


Rosnący sukces handlowy:

Łączna sprzedaż Grupy Renault w pierwszym kwartale 2025 roku wyniosła 564 980 samochodów, co oznacza wzrost o 2,9% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 roku.

- W Europie2 sprzedaż Grupy zwiększyła się o 2,8% (402 413 sprzedanych samochodów osobowych i dostawczych3), co stanowi doskonały wynik na tle rynku zniżkującego o 2,0%. Jest to przede wszystkim efekt wysokiej sprzedaży samochodów osobowych marki Renault. Doskonałe wyniki na tle europejskiego rynku osiągnęła również Dacia. Sandero jest ponownie numerem 1, a pojawienie się Bigstera pozwoliło marce na zwiększenie poziomu zamówień.

- Efektem strategii International game plan był wzrost sprzedaży marki Renault o 11,6% na rynkach pozaeuropejskich, do którego przyczynił się wysoki wzrost w Ameryce Łacińskiej (+21,1%), w Maroku (+45,5%) i w Korei Południowej.

Grupa kontynuuje politykę handlową ukierunkowaną na generowanie wartości – skupia się na sprzedaży klientom indywidualnym (58,5% sprzedaży4 – czyli o 16,8 punktu powyżej średniej rynkowej), na segmencie C i wyższych (40,6% sprzedaży5). Korzystny wpływ ma również zdecydowanie wyższa wartość rezydualna samochodów niż w przypadku bezpośredniej konkurencji dzięki całościowemu podejściu do cen.


Grupa Renault kontynuuje elektryfikację6,7. Udział samochodów zelektryfikowanych w miksie sprzedaży w Europie wyniósł 44,2% (+15,3 punktu w porównani z pierwszym kwartałem 2024), w tym 31,0% przypada na samochody hybrydowe (+10,2 punktu w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024) i 13,2 % na samochody elektryczne (+5,1 punktu w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024) dzięki modelom Renault 5 E-Tech, Spring i Scenic E-Tech.

Samochody zelektryfikowane marki Renault stanowią 61,2% sprzedaży marki w Europie. To o 15,0 punktów więcej w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 i o 6,6 punktu więcej w porównaniu z czwartym kwartałem 2024 – sprzedaż samochodów hybrydowych wzrosła o 46,1% (44,1% miksu), a samochodów elektrycznych o 87,9% (17,1% miksu, co oznacza wzrost o 6,4 punktu w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024). Renault jest drugą marką na rynku samochodów hybrydowych (HEV) w Europie.


Bardzo dobry portfel zamówień Grupy w Europie, odpowiadający około 2 miesięcznej przewidywanej sprzedaży, jest potwierdzeniem sukcesu nowych modeli.


Grupa Renault podtrzymuje prognozy finansowe na 2025 rok:

• Marżę operacyjną Grupy ≥7% (po uwzględnieniu szacowanej straty na poziomie ok. 1 pp. związanej z CAFE8)

• Free cash-flow ≥ 2 miliardów euro (z uwzględnieniem wpływu nakładów na prace badawczo-rozwojowe na Capex RNAIPL9 szacowanych na ok. 200 mln euro10).


● W 2025 roku Grupa Renault wprowadzi na rynek siedem nowych modeli (w tym Renault 4 E-Tech electric, Dacia Bigster i Alpine A390 w Europie i SUV-a z segmentu C na rynkach pozaeuropejskich). Kolejne dwa modele zostaną poddane restylingowi (Renault Austral i Renault Espace). Marka Renault wprowadzi także Grand Koleosa i Kardiana w kolejnych krajach.

W pierwszym kwartale 2025 roku Grupa Renault zyskała znacznie lepsze wyniki niż rynek. Pomimo trudnej sytuacji na światowym rynku jej sprzedaż wzrosła o 2,9%. Wzrost sprzedaży to owoc sukcesu naszych nowych modeli. W pierwszym kwartale bieżącego rok udział świeżo wprowadzonych samochodów w zafakturowanej sprzedaży stanowił 28,3% i będzie nadal rósł w kolejnych kwartałach dzięki coraz mocniejszej pozycji nowych produktów. Do końca 2025 roku Grupa Renault będzie dysponować najmłodszą gamą na rynku europejskim, a jednocześnie poszerzy swój zasięg dzięki strategii International game plan.

Siłą Grupy Renault jest również realizowana przez nią strategia eliminująca ryzyko, która niezależnie od tempa przechodzenia na nowe napędy, zapewnia Grupie ofertę z jednej strony samochodów elektrycznych, a z drugiej samochodów spalinowych. Szybkość reakcji i elastyczność w połączeniu z intensywną ofensywą produktową zapewni nam konkurencyjną przewagę.

Dyscyplina kosztowa nadal pozostanie kluczowym priorytetem. W niestabilnym środowisku makroekonomicznym Grupa Renault w sposób proaktywny zdecydowała się na dalszą redukcję kosztów – oświadczył Duncan Minto, dyrektor finansowy Grupy Renault.


Boulogne-Billancourt, 24 kwietnia 2025 r.


Wyniki handlowe – najważniejsze fakty w pierwszym kwartale


Łączna sprzedaż Grupy Renault w pierwszym kwartale 2025 roku wyniosła 564 980 samochodów, co oznacza wzrost o 2,9% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 roku. W Europie11 sprzedaż Grupy zwiększyła się o 2,8% (402 413 sprzedanych samochodów osobowych i dostawczych12), co stanowi doskonały wynik na tle rynku zniżkującego o 2,0%. Grupa Renault uplasowała się w pierwszej trójce producentów samochodów osobowych i dostawczych w Europie.


Łączna sprzedaż marki Renault w pierwszym kwartale 2025 roku wyniosła 389 016 samochodów, co oznacza wzrost o 6,5% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 roku. W Europie11 sprzedaż samochodów marki wzrosła o 3,8% do 246 036 samochodów, pomimo ogólnego spadku na rynku o 2,0%. Sprzedaż samochodów osobowych marki Renault w Europie odnotowała wzrost o 17,7%. To doskonały wyniki na tle rynku zniżkującego o 0,5%, który marka zawdzięcza sukcesowi Renault 5 i samochodów hybrydowych oraz stałemu wzrostowi w segmentach C i wyższych. Marka Renault uplasowała się w pierwszej trójce marek osobowych i dostawczych w Europie.


Szczególnie duży wzrost odnotowała w:

- Hiszpanii (+38,4% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024),

- Niemczech (+ 20,9% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024) oraz

- w Wielkiej Brytanii (+9,2% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024).


Marka Renault kontynuuje strategię elektryfikacji13:

- Sprzedaż samochodów elektrycznych w pierwszym kwartale 2025 roku wzrosła o 87,9% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 roku.Udział samochodów elektrycznych w miksie produktowym w tym okresie wyniósł 17,1%. W pierwszym kwartale 2024 roku stanowił on 10,7%.Renault 5 E-tech jest liderem w swoim segmencie w Europie14.

- Sprzedaż samochodów hybrydowych w pierwszym kwartale 2025 roku wzrosła o 46,1% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 roku.Dzięki modelom Clio, Captur i Symbioz marka umocniła się na drugiej pozycji na europejskim rynku samochodów hybrydowych (HEV)


Udział samochodów osobowych z segmentu C i wyższych w miksie sprzedaży marki Renault w Europie osiągnął 40,6% (+4,0 punkty w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024).


W segmencie lekkich samochodów dostawczych marka utrzymała drugie miejsce na rynku europejskim, który odnotował spadek o 11,8%, i to pomimo zakończenia sprzedaży modelu Renault Express w ubiegłym roku (sprzedaż ta nie została jeszcze skompensowana przez Renault Kangoo), a także pomimo czasu potrzebnego na wprowadzenie różnych wersji modelu Master.


Na rynkach pozaeuropejskich sprzedaż marki Renault wzrosła o 11,6% dzięki:

- wzrostowi o 21,1% w Ameryce Łacińskiej, a zwłaszcza w Argentynie (+89,3%), Kolumbii (+40,2%) i Brazylii (+11,2%),

- doskonałym wynikom w Korei Południowej i sukcesowi modelu Grand Koleos, oraz

- sukcesowi Clio i wprowadzeniu modelu Kardian w Maroku, co zapewniło marce wzrost o 45,5% w tym kraju.


Dacia osiągnęła bardzo dobry wynik w Europie1. Odnotowała wzrost o 0,6% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 i zarejestrowała 154 378 nowych samochodów, pomimo że spadek na rynku wyniósł 2,0%.

W pierwszym kwartale 2025 roku Sandero ponownie okazał się najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie we wszystkich kanałach sprzedaży, z liczbą 67 616 sprzedanych sztuk. Sprzedaż Dustera wzrosła o 11,8% (49 941 nowo zarejestrowanych samochodów). Duster pozostał najlepiej sprzedającym się SUV-em w Europie w segmencie klientów indywidualnych. Bigster uosabia ofensywę Dacii w segmencie C-SUV. W pierwszym kwartale bieżącego roku marka zebrała już 13 000 zamówień na ten model), jeszcze zanim model pojawił się w salonach. Ogólnoświatowa sprzedaż Dacii spadła o 2,0%, głównie z powodu Dustera w Turcji. Obecnie model ten jest sprzedawany pod marką Renault w ramach strategii International game plan marki Renault.


Sprzedaż Alpine w pierwszym kwartale 2025 r. wyniosła 2088 sztuk (wzrost o +96,4% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 r.), w szczególności dzięki sukcesowi A290, który jest liderem wśród miejskich samochodów elektrycznych klasy premium we Francji. W marcu marka Alpine poszerzyła gamę A110 o dwie nowe wersje – A110 GTS i A110 R 70, serię specjalną wyprodukowaną w liczbie 770 egzemplarzy dla uczczenia 70-lecia marki.

27 maja bieżącego roku Alpine zaprezentuje model A390 w Dieppe, w pobliżu Manufaktury Alpine Dieppe im. Jeana Rédélégo, gdzie będzie produkowany. Przyszły sportowy 5-miesjcowy fastback będzie drugim w 100% elektrycznym modelem marki.


Obroty w pierwszym kwartale 2025 r.


Obroty Grupy w pierwszym kwartale 2025 roku spadły o 0,3% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i wyniosły 11,675 miliarda euro. Przy uwzględnieniu stałego, referencyjnego kursu wymiany15 obroty Grupy wzrosły o 0,6%.

Obroty sektora samochodowego Grupy wyniosły 10,128 miliarda euro, co stanowi spadek o 3,0% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 roku. Straty kursowe w wysokości -0,8 punktu (-85 milionów euro) są związane głównie z dewaluacją brazylijskiego reala, argentyńskiego peso oraz tureckiej liry. Bez uwzględnienia różnic kursowych1 spadek wyniósł 2,2% i wynikał głównie z następujących elementów:


• Ujemny efekt ilościowy (-2,6 punktu). Wzrost liczby zarejestrowanych egzemplarzy o 2,9% został zniwelowany wzrostem wyprzedaży samochodów pozostających na stanie w sieci niezależnych dealerów w pierwszym kwartale 2025 r., co jest typowe dla tego okresu roku. Wyprzedaż była niemniej wyższa w porównaniu z tym samym kwartałem 2024 r. (-24 tysięcy egzemplarzy rok do roku).

Na dzień 31 grudnia 2025 r. łączny poziom zapasów wyniósł 560 tys. samochodów, w tym 340 tys. w sieci niezależnych dealerów i 220 tys. w jednostkach należących do Grupy.

Pojawienie się nowych samochodów w zapasach Grupy umożliwi sprawne wprowadzenie nowych modeli na rynek. Grupa Renault dąży do zmniejszenia łącznego poziomu zapasów do końca pierwszego półrocza tego roku.

• Niekorzystny wpływ sprzedaży partnerom (-3,5 punktu) jest związany głównie z bardzo wysokim poziomem tej sprzedaży w analogicznym okresie ubiegłego roku. W pierwszym kwartale 2024 roku na wynikach zaważył jednorazowy przychód z tytułu zafakturowanych kosztów prac badawczo-rozwojowych. Co więcej, w przeciwieństwie do pierwszego kwartału 2024, Grupa nie księguje przychodów z tytułu sprzedaży silników swoim partnerom w związku z wyłączeniem podmiotu Horse z konsolidacji na koniec maja ubiegłego roku. Oba te czynniki złożyły się niemal w całości na ujemny wpływ tej pozycji na łączne wyniki.

Korzystny efekt miksu produktów (+3,7 punktu) dzięki wprowadzeniu nowych modeli (Scenic E-Tech electric, Symbioz, Rafale, Renault 5, Grand Koleos i Duster), skompensował z nadwyżką wpływ okresu przejściowego w segmencie lekkich samochodów dostawczych. Miks produktowy nadal będzie napędzał wzrost sprzedaży w nadchodzących kwartałach.

• Stabilny efekt cenowy (+0,5 punktu) odzwierciedla zgodne z oczekiwaniami wejście w fazę stabilizacji cen. Grupa Renault dąży do zrekompensowania strat na różnicach kursowych poprzez działania cenowe, a jednocześnie stara się zwracać swoim klientom część oszczędności uzyskanych dzięki redukcji kosztów, głównie poprzez bogatsze wyposażenie samochodów. Takie podejście zwiększa konkurencyjność samochodów Grupy przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniej marży.

• Niekorzystny miks geograficzny (-0,7 punktu) można wyjaśnić zwiększeniem sprzedaży w Ameryce Łacińskiej wraz z coraz mocniejszą pozycją Kardiana, a także wzrostem w Afryce Południowej.

• Dodatni wpływ pozycji „Inne” (+0,4 punktu) jest związany z doskonałymi wynikami w obsłudze posprzedażnej i działalności recyklingu.


Udział usług związanych z mobilnością w obrotach Grupy w pierwszym kwartale wyniósł 23 miliony euro, w porównaniu z 15 milionami euro w analogicznym okresie ubiegłego roku.


Obroty Mobilize Financial Services (dawniej RCI Bank and Services) wyniosły w pierwszym kwartale 2025 roku 1,524 miliarda euro, co stanowi wzrost o 22,3% w stosunku do pierwszego kwartału roku 2024, dzięki wyższym stopom procentowym i wzrostowi średniej wartości portfela (59,1 miliarda euro) o 8,9% w porównaniu z pierwszym półroczem 2024.


Prognozy finansowe na rok 2025


Grupa Renault podtrzymuje prognozy finansowe na 2025 rok:

• Marżę operacyjną Grupy ≥7% (po uwzględnieniu szacowanej straty na poziomie ok. 1 pp. związanej z CAFE16)

• Free cash-flow ≥ 2 miliardów euro (z uwzględnieniem wpływu nakładów na prace badawczo-rozwojowe na Capex RNAIPL17 szacowanych na ok. 200 mln euro18).






Konferencja – Obroty w pierwszym kwartale 2025 r.


Link do konferencji, która odbyła się 24.04.2025 o godz. 8.00 CEST, i do jej retransmisji: events.renaultgroup.com





[1] W celu analizy zmian skonsolidowanych obrotów bez uwzględnienia różnic kursowych Grupa Renault dokonuje odpowiednich korekt danych za bieżący okres obrachunkowy poprzez zastosowanie średniego rocznego kursu walut z poprzedniego okresu.

[2] Dane dla Europy według raportu ACEA.

[3] Samochody osobowe i lekkie samochody dostawcze

[4] Grupa Renault, samochody osobowe, Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania i Wielka Brytania.

[5] Marka Renault, samochody osobowe, Europa według raportu ACEA.

[6] Obejmuje ona samochody osobowe elektryczne, hybrydowe (HEV) i plug in hybrid (PHEV), z wyłączeniem mild hybrid (MHEV).

[7] Dane szacunkowe na koniec marca 2025, na podstawie danych z części rynków europejskich: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Grecja, Islandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Niemcy, Norwegia, Polska, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

[8] CAFE: Corporate Average Fuel Economy – korporacyjne standardy średniego zużycia paliwa

[9] RNAIPL: Renault Nissan Automotive India Pvt Ltd.

[10] W zależności od terminu finalizacji transakcji w pierwszym półroczu 2025 (patrz komunikat prasowy z dn. 31/03/2025)

[11] Dane dla Europy według raportu ACEA.

[12] Samochody osobowe i lekkie samochody dostawcze

[13] Dane szacunkowe na koniec marca 2025, na podstawie danych z części rynków europejskich: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Grecja, Islandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Niemcy, Norwegia, Polska, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

[14] Dane na dzień 24 kwietnia z uwzględnieniem następujących krajów: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Grecja, Islandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Niemcy, Norwegia, Polska, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

[15] W celu analizy zmian skonsolidowanych obrotów bez uwzględnienia różnic kursowych Grupa Renault dokonuje odpowiednich korekt danych za bieżący okres obrachunkowy poprzez zastosowanie średniego rocznego kursu walut z poprzedniego okresu.

[16] CAFE: Corporate Average Fuel Economy – korporacyjne standardy średniego zużycia paliwa

[17] RNAIPL: Renault Nissan Automotive India Pvt Ltd (RNAIPL)

[18] W zależności od terminu finalizacji transakcji w pierwszym półroczu 2025.

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies