Komunikat Prasowy

Udostępnij

NOWY ZESPÓŁ NAPĘDOWY FULL HYBRID E-TECH 160 KM, PODWÓJNA KORZYŚĆ: WIĘKSZA MOC, NIŻSZE ZUŻYCIE PALIWA

  • Coraz więcej klientów wybiera technologię full hybrid: Renault jest pierwszym producentem we Francji pod względem liczby sprzedanych hybryd, ze 120 tysiącami samochodów full hybrid sprzedanymi w 2024 roku. Ten sukces przekłada się również na drugą pozycję Renault w Europie pod względem liczby sprzedanych hybryd, z 750 tysiącami samochodów sprzedanymi w ciągu ostatnich pięciu lat.

  • Marka zaprezentowała nowy silnik full hybrid E-Tech 160 KM o objętości skokowej 1,8 l wyposażony w akumulator o pojemności 1,4 kWh, który będzie montowany w modelach Captur i Symbioz – mocniejszy, bardziej responsywny, o mniejszym zużyciu paliwa i emisji CO2 wynoszącej zaledwie 98 g/km w Renault Symbioz (od 99 g/km w Renault Captur).

  • Technologia full hybrid E-Tech umożliwia rozruch i bezgłośną jazdę w trybie w 100% elektrycznym. Ponadto napęd może pracować w trybie elektrycznym przez 80% czasu jazdy po mieście i w obszarach podmiejskich.

  • Zamówienia można składać od maja, a pierwsze samochody powinny trafić do klientów na początku lipca tego roku.

  • Captur full hybrid E-Tech 160 KM jest teraz oferowany w cenie bazowej 122 900 zł lub 1199 zł miesięcznie(1) z kolei Symbioz zyskał nowy benzynowy zespół napędowy mild hybrid 140 KM, który uzupełnia istniejącą gamę.

  • Renault Symbioz jest teraz dostępne w cenie 130 900 zł lub 1299 zł miesięcznie(2) w wersji evolution full hybrid E-Tech 160 KM i od 115 900 zł lub 1199 zł miesięcznie(3) w wersji evolution mild hybrid 140 KM.



Technologia full hybrid E-Tech Renault cieszy się uznaniem klientów


Specjalistyczna wiedza Renault w dziedzinie samochodów elektrycznych umożliwiła opracowanie w 2021 roku innowacyjnego układu napędowego full hybrid E-Tech. Technologia jest objęta ponad 150 wnioskami patentowymi – wykorzystano w niej bogate doświadczenie Renault w Formule 1, w szczególności w zakresie odzyskiwania energii. Napęd zapewnia większą dynamikę w połączeniu z wyższą efektywnością energetyczną w wielu modelach z gamy Renault, od Clio po Rafale.

Od czasu wprowadzenia zespołu napędowego full hybrid E-Tech w 2021 roku Renault sprzedało ponad 750 tysięcy samochodów wyposażonych w tę technologię. Marka, zajmująca drugie miejsce pod względem sprzedaży samochodów hybrydowych (HEV) w Europie, od początku 2025 roku odnotowuje wzrost udziału hybryd w miksie sprzedażowym o 7,8% względem pierwszego kwartału 2024 roku. Świadczy to o rosnącym zainteresowaniu klientów tą technologią, która jest jednym z rozwiązań wspierających transformację energetyczną i gospodarczą. Zespoły napędowe full hybrid E-Tech stanowią ciekawą alternatywę dla klientów, którzy nie są jeszcze gotowi na zakup samochodu elektrycznego. Oferują wszystkie zalety silnika elektrycznego – cichy rozruch, jazdę w trybie w 100% elektrycznym zarówno po mieście, jak i obszarach podmiejskich czy odzyskiwanie energii podczas zwalniania i hamowania, co przekłada się na jeszcze większą przyjemność jazdy.


Większa moc i skuteczność napędu full hybrid w Renault Captur i Renault Symbioz


Podobnie jak w poprzedniej generacji nowy napęd full hybrid charakteryzuje się tzw. konstrukcją szeregowo-równoległą. Łączy ona dwa silniki elektryczne (silnik elektryczny o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-generator typu HSG – High-Voltage Starter Generator – o mocy 15 kW) z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 l i mocy 80 kW lub 109 KM (69 kW lub 94 KM w poprzedniej wersji). Ponadto silniki współpracują z nową, inteligentną skrzynią biegów – bezsprzęgłową i wielotrybową – oraz akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,4 kWh. Bezsprzęgłowa skrzynia biegów umożliwia szybką i precyzyjną zmianę przełożeń, ogranicza utratę mocy i cechuje się prostą mechaniką, dzięki czemu jest niezawodna.


Nieustająca przyjemność prowadzenia


Wtrysk pośredni obecny w poprzedniej generacji został zastąpiony nowym systemem wtrysku bezpośredniego. Dzięki niemu wtrysk paliwa jest bardziej precyzyjny, a ciśnienie 350 barów zapewnia optymalne wymieszanie paliwa z powietrzem, co gwarantuje dokładniejsze i skuteczniejsze spalanie. To z kolei poprawia osiągi silnika, zmniejsza emisję spalin i przyczynia się do niższego zużycia paliwa.

Moment obrotowy został zwiększony o 25% (172 Nm w samym silniku spalinowym, czyli o 22 Nm więcej) względem poprzedniej wersji. Za sprawą tego ulepszenia możliwe jest osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego w niższym zakresie obrotów silnika (około 2000 obr./min), co przekłada się na zwiększoną responsywność i wyższe osiągi, zwłaszcza w fazie przyspieszania, również na wyższych biegach na drogach szybkiego ruchu. Dzięki temu samochód przyspiesza bardziej dynamicznie. Captur rozpędza się teraz od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy, wobec 10,6 sekundy w poprzedniej wersji, a zwiększona responsywność skutkuje bardziej dynamicznym prowadzeniem. Czas przyspieszenia Symbioza od 0 do 100 km/h również uległ poprawie i wynosi 9,1 sekundy wobec 10,6 sekundy uzyskiwanych wcześniej.

Nowy akumulator o pojemności zwiększonej do 1,4 kWh


Nowy napęd hybrydowy jest wyposażony w akumulator o pojemności 1,4 kWh (230 V), wobec 1,2 kWh w starszej generacji. Zwiększenie pojemności akumulatora przekłada się na większy zasięg w trybie elektrycznym, optymalne zużycie paliwa i większą elastyczność przy pokonywaniu tras miejskich i krótkich dystansów.


Obniżone zużycie paliwa i emisja CO2


Odzyskiwanie energii podczas hamowania, w połączeniu z dużą zdolnością samoczynnego ładowania akumulatora o pojemności 1,4 kWh (230 V) oraz wysoką sprawnością zespołu napędowego E-TECH, optymalizuje zużycie paliwa i energii.

Nowy napęd full hybrid E-Tech pod maską Renault Captur i Renault Symbioz zużywa 4,3 l paliwa na 100 km (4,7 l w poprzedniej wersji). Optymalizacja zużycia oznacza nie tylko oszczędność paliwa dla klientów, która może sięgać 40%, lecz także obniżenie emisji CO2 nawet do 98 g/km w modelu Symbioz.


Płynna zmiana biegów


Zachowano bezsprzęgłową technologię skrzyni biegów – sprzęgło kłowe zastępuje jednocześnie jedno z kół zębatych i jeden z pierścieni synchronizatora w ramach systemu pozbawionego standardowego sprzęgła. Zapewnia ono doskonałą sprawność dzięki zmniejszeniu liczby części generujących tarcie. W skrzyni biegów wprowadzono szereg poprawek, które umożliwiają szybszą i płynniejszą zmianę biegów. To z kolei wpływa na poprawę komfortu prowadzenia za sprawą bardziej dyskretnej i responsywnej pracy skrzyni biegów oraz mniejszych drgań i hałasu generowanego przez napęd. Dodatkowym ulepszeniem jest wprowadzenie nowego elektronicznego drążka zmiany biegów (e shifter) o zwiększonej precyzji i zoptymalizowanej ergonomii.


Większa zdolność holowania


Nowy zespół napędowy full hybrid E-Tech 160 KM umożliwia holowanie przyczepy o wyższej masie – została ona zwiększona w stosunku do poprzedniej wersji z 750 kg do 1000 kg. To przekłada się na większą elastyczność dla kierowców potrzebujących holować przyczepę towarową lub kempingową.


Rozszerzona oferta napędów Renault Symbioz


Renault rozszerza gamę modelu Symbioz o dwa nowe układy napędowe, które optymalnie spełnią wszystkie potrzeby klientów. Nowe wersje zaprojektowano pod kątem efektywności, responsywności i zgodności z nowymi normami środowiskowymi.

•Zespół napędowy full hybrid E Tech o mocy 160 KM

•Zespół napędowy mild hybrid 140 KM to pierwszy poziom hybrydyzacji oferowany w Renault Symbioz, bazujący na czterocylindrowym, turbodoładowanym silniku benzynowym o pojemności 1,3 litra z wtryskiem bezpośrednim. Napęd, dostępny z manualną skrzynią biegów (6 przełożeń), oferuje doskonałą równowagę między osiągami a oszczędnym zużyciem paliwa. Silnik benzynowy jest wspomagany przez rozrusznik-alternator i litowo-jonowy akumulator trakcyjny 12 V.

Renault Symbioz z napędem mild hybrid 12 V o mocy 140 KM wytwarza maksymalny moment obrotowy 260 Nm, dostępny w zakresie 1750–3500 obr./min, przy zużyciu paliwa w cyklu mieszanym od 5,9 l/100 km i emisji CO2 od 134 g/km.

















(1) RRSO dla Kredytu Renault Easy Box wynosi 12,11% dla następującego reprezentatywnego przykładu: cena katalogowa auta 122 900,00 zł; rabat dla rocznika produkcji 2025: 12 145,00 zł,cena auta po rabacie, finansowana: 110 755,00 zł, okres 37 miesięcy, wpłata własna 25 366,47 zł, oprocentowanie stałe nominalne w skali roku 8,49%, finansowane: prowizja bankowa: 3 415,54 zł i ubezpieczenie kredytobiorcy: 3 318,61 zł. Miesięczna rata kredytowa 1 199,00 zł. Ostatnia rata 69 775,65 zł. Całkowita kwota kredytu: 85 388,53 zł. Całkowita kwota do zapłaty: 112 939,65 zł..

(2) RRSO dla Kredytu Renault Easy Box wynosi 12,11% dla następującego reprezentatywnego przykładu: cena katalogowa auta 130 900,00 zł; rabat dla rocznika produkcji 2025: 14 545,00 zł,cena auta po rabacie, finansowana: 116 355,00 zł, okres 37 miesięcy, wpłata własna 24 488,61 zł, oprocentowanie stałe nominalne w skali roku 8,49%, finansowane: prowizja bankowa: 3 674,66 zł i ubezpieczenie kredytobiorcy: 3 570,37 zł. Miesięczna rata kredytowa 1 299,00 zł. Ostatnia rata 74 699,91 zł. Całkowita kwota kredytu: 91 866,39 zł. Całkowita kwota do zapłaty: 121 463,91 zł.

(3) RRSO dla Kredytu Renault Easy Box wynosi 12,68% dla następującego reprezentatywnego przykładu: cena katalogowa auta 115 900,00 zł; rabat dla rocznika produkcji 2025: 10 795,00 zł,cena auta po rabacie, finansowana: 105 105,00 zł, okres 37 miesięcy, wpłata własna 22 343,58 zł, oprocentowanie stałe nominalne w skali roku 8,99%, finansowane: prowizja bankowa: 3 310,46 zł i ubezpieczenie kredytobiorcy: 3 216,51 zł. Miesięczna rata kredytowa 1 199,00 zł. Ostatnia rata 67 477,41 zł. Całkowita kwota kredytu: 82 761,42 zł. Całkowita kwota do zapłaty: 110 641,41 zł.

(1)(2)(3) Usługi finansowania oferowane są przez RCI Banque S.A. Oddział w Polsce (Mobilize Financial Services) i dostępny u pośredników kredytowych wykonujących czynności faktyczne związane z zawieraniem umów kredytowych na podstawie umowy z RCI Banque S.A. Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie. Mobilize Financial Services to marka handlowa dla RCI Banque S.A. Oddział w Polsce i RCI Leasing Polska Sp. z o.o. Wysokość raty zależy m.in. od okresu kredytowania, wysokości wpłaty własnej i wybranego limitu kilometrów.

Podane ceny obowiązują przy stanie prawnym na dzień publikacji. Ceny mogą ulegać zmianie w przypadku zmiany przepisów prawnych, w tym w szczególności zmian w przepisach podatkowych mogących mieć wpływ na wysokość ceny pojazdu lub innych ofertowanych towarów i usług. Szczegóły u Autoryzowanych Partnerów Renault.

Stan na dzień 08.05.2025 r.

Gama Renault Captur: min./maks. zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP (l/100 km): 4,4/7,9. Min./maks. emisja CO2 według WLTP (g/km): 99–132.

Gama Renault Symbioz: min./maks. zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP (l/100 km): 4,3/4,4. Min./maks. emisja CO2 według WLTP (g/km): 98–100.



Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies