Komunikat Prasowy
The Alpine brand is going electric and announces for 2030 a 7-model range. On May 27, 2025, Alpine presented the A390 in Dieppe, where the car will be produced. The future 5-seater sport fastback will be the brand’s second 100% electric model after the A290.
Beyond the lineup expansion, Alpine will also continue its international expansion, particularly in Ireland and the Nordic countries (Norway, Finland and Denmark).
First of all, I would like to take the opportunity to thank warmly Orianne Tamburini, who has been stepping into the role throughout the transition and supported strongly the team and the brand, as well as responding to request from all the media I now look forward to working closely with Amel. Her extensive experience in the sophisticated automotive world and communications will be an essential asset for Alpine, which in its 70 th year is at a key point in its growth, given its strong ambitions, said Christian Stein, Chief Communications Officer of Renault Group.
Holding a Master degree at the CELSA (La Sorbonne University), Amel started her career in 2007 at Renault Sport Technologies based at Les Ulis, France. She has since been working for different car manufacturers in various markets over the years holding different positions, from launching the Infiniti brand in Europe to regional and global positions at McLaren Automotive where she spent 10 years in the communications department. She joins Alpine from Bentley where she most recently the communications across the EMEA region.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.