Komunikat Prasowy
Napęd full hybrid E-Tech – technologia, która przemawia do klientów
Pierwsza generacja zespołu napędowego full hybrid E-Tech, wprowadzona na rynek w 2020 r. w modelach Clio, Captur i Megane, zapewniła marce Renault drugie miejsce na podium w rankingu sprzedaży samochodów hybrydowych w Europie. Ten sukces handlowy wciąż się powiększa wraz z systematycznym wzrostem wolumenu sprzedaży i udziału stale rozbudowywanej oferty modeli hybrydowych w gamie marki: z 10,3% w 2021 r. do 35% w 2024 r. Na koniec pierwszego kwartału 2025 r. sięgał on już 44,2%. W najbliższych tygodniach Renault przekroczy próg miliona sprzedanych modeli z zespołem napędowym full hybrid E-Tech.
Ultraefektywna energetycznie technologia
Zespoły napędowe full hybrid E-Tech wyróżniają się rekordowo niskim zużyciem paliwa i zredukowanym poziomem emisji CO2, które znajdują uznanie w oczach klientów. Nowa wersja o mocy 160 KM montowana w Symbiozie może poszczycić się imponującymi wynikami w tym zakresie: od 98 g CO2/km i od 4,3 l/100 km w cyklu WLTP. Nowy Espace z silnikiem o mocy 200 KM i zoptymalizowaną zmianą biegów prezentuje się nie mniej imponująco – zużywa 4,8 l/100 km i emituje 108 g CO2/km.
Dwa rodzinne pojazdy, które – każdy w swoim segmencie – doskonale ucieleśniają ducha samochodów zapewniających pełnię życia wpisanego w ich DNA. Ich zespoły napędowe full hybrid E-Tech mają wspólną konstrukcję, zwaną „szeregowo-równoległą”, chronioną ponad 150 patentami i idealnie godzącą przyjemność prowadzenia z efektywnością energetyczną. Składają się one z silnika spalinowego, dwóch silników elektrycznych zasilanych z akumulatora trakcyjnego i inteligentnej, wielotrybowej skrzyni biegów ze sprzęgłem kłowym.
Ta przejęta z Formuły 1 skrzynia łączy w sobie dwa przełożenia dla głównego silnika elektrycznego i cztery dla silnika spalinowego. Piętnaście możliwych kombinacji działania między poszczególnymi silnikami (elektrycznymi i spalinowym) pozwala, zależnie od potrzeby, zoptymalizować przyjemność z jazdy, zużycie paliwa i emisję CO2. Automatycznie wybiera ona tryb pracy zespołu napędowego full hybrid E Tech spośród poniższych schematów:
W kontekście transformacji energetycznej zespoły napędowe full hybrid E-Tech stanowią ekonomiczne rozwiązanie, idealne dla klientów, którzy nie są jeszcze gotowi na zakup auta w 100% elektrycznego, a oferujące im wszystkie zalety napędu elektrycznego – ciche ruszanie z miejsca, jazdę w trybie elektrycznym z małymi prędkościami po mieście i w strefach podmiejskich czy doładowywanie akumulatora trakcyjnego podczas zwalniania i hamowania, zapewniające im wysoki komfort prowadzenia i dużą efektywność energetyczną.
Nowy zespół napędowy full hybrid E-Tech 1.8 l 160 KM
• Całkowicie przeprojektowany napęd nowej generacji
Zespół napędowy full hybrid E-Tech 1.8 l 160 KM, montowany pod maską Captura, a od 2025 r. również Symbioza, zapewnia autom zwiększoną moc przy jednoczesnym dalszym obniżeniu zużycia paliwa. Składa się on z nowego, mocniejszego silnika spalinowego o pojemności 1,8 litra, dwóch silników elektrycznych zasilanych z nowego akumulatora trakcyjnego o pojemności 1,4 kWh oraz nowej, inteligentnej, wielotrybowej skrzyni biegów ze sprzęgłem kłowym.
W celu zwiększenia mocy pojemność skokowa 4-cylindrowego silnika spalinowego wzrosła z 1,6 do 1,8 litra. Jego moc wynosi obecnie 80 kW, czyli 109 KM, zamiast 69 kW / 94 KM, a moment obrotowy wzrósł o 25% (do 172 Nm, czyli +22 Nm). Maksymalny moment obrotowy jest osiągany w niższym zakresie obrotów silnika (około 2000 obr./min), co przekłada się na krótsze czasy reakcji i wyższe osiągi, zarówno podczas przyspieszania przy ruszaniu z miejsca jak i na wyższych biegach na drogach szybkiego ruchu.
Oprócz zwiększenia pojemności skokowej, wprowadzono w nim szereg udoskonaleń zwiększających jego efektywność energetyczną. Jest on teraz wyposażony w wysokociśnieniowy układ wtrysku bezpośredniego (350 barów), który optymalizuje odparowanie paliwa, zapewnia dokładniejsze spalanie i ma korzystny wpływ na osiągi, emisję CO2 i zużycie paliwa. Silnik pracuje w cyklu Atkinsona, który również przyczynia się do zmniejszania zużycia paliwa dzięki dłuższym czasom otwarcia zaworów ssących w fazie sprężania, która w rezultacie staje się krótsza od fazy rozprężania. Ponadto jest on wyposażony w filtr cząstek stałych GPF dla silników benzynowych, kompatybilny z przyszłą normą Euro 7.
• Dwa silniki elektryczne zasilane z nowego akumulatora trakcyjnego
W skład zespołu napędowego full hybrid E-Tech 160 KM wchodzą dwa silniki elektryczne: „e-silnik” o mocy 36 kW/50 KM i momencie obrotowym 205 Nm służący do napędzania kół i doładowywania akumulatora w fazach hamowania i zwalniania oraz rozrusznik-alternator typu HSG (High-Voltage Starter Generator) o mocy 15 kW/20 KM do obsługi zmiany biegów. Są one zasilane z nowego akumulatora, chłodzonego obecnie powietrzem, o pojemności 1,4 kWh (280 V), zastępującego poprzednią wersję o pojemności 1,2 kWh, co oznacza wzrost pojemności użytecznej o około 20%, a tym samym zwiększenie zasięgu w trybie elektrycznym.
Ruszanie z miejsca odbywa się zawsze w trybie elektrycznym, podobnie jak 80% jazdy po mieście i w strefach podmiejskich (z prędkością do 105 km), bez konieczności doładowywania. Przekłada się to na oszczędność paliwa mogącą sięgać nawet 40% w porównaniu ze standardowym silnikiem spalinowym.
• Udoskonalona, inteligentna, wielotrybowa skrzynia biegów ze sprzęgłem kłowym
Zespół współpracuje z udoskonaloną, inteligentną, wielotrybową skrzynią biegów ze sprzęgłem kłowym, która umożliwia szybką i precyzyjną zmianę przełożeń, ogranicza straty mocy, a dzięki prostej konstrukcji jest także bardziej niezawodna. Sprzęgło kłowe w tej skrzyni pozbawionej standardowego sprzęgła zastępuje jednocześnie jedno z kół zębatych i jeden z pierścieni synchronizatora. W efekcie wprowadzonych w niej licznych udoskonaleń i dostrojeń umożliwia ona szybszą i płynniejszą zmianę przełożeń. Efektem tych zmian jest zwiększony komfort jazdy, z bardziej dyskretną i szybszą zmianą biegów, która ogranicza drgania i hałas silnika.
Zmieniony został również zakres przełożeń, obecnie lepiej przystosowany do jazdy po autostradach, a także zastosowano nową, elektroniczną dźwignię zmiany biegów (e-shifter) o zoptymalizowanej ergonomii, umożliwiającą przejście z trybu D do trybu B w celu maksymalnego wykorzystania hamowania regeneracyjnego.
• Zespół napędowy full hybrid E-Tech 1.8 l 160 KM pod maską Symbioza
Wprowadzony na rynek w 2024 r. Renault Symbioz klasyfikuje się jako samochód rodzinny zapewniający pełnię życia, wyposażony w najnowocześniejsze w segmencie C technologie Renault, kompaktowy i zarazem przestronny, aby spełniać potrzeby wszystkich jego użytkowników. Formuła, która okazała się strzałem w dziesiątkę, a Renault Symbioz szybko stał się jednym z 10 najlepiej sprzedających się aut we Francji i drugim najlepiej sprzedającym się SUV-em w gamie Renault.
Symbioz łączy w sobie jednocześnie zalety auta kompaktowego i rodzinnego. Przy długości zaledwie 4,41 metra łączy w sobie wszystko, co najlepsze wśród aut z segmentu C, łącznie z bagażnikiem o pojemności do 624 litrów, którą można regulować dzięki przesuwnej kanapie. W skład jego wyposażenia high-tech wchodzi m.in. system multimedialny openR link z wbudowaną wyszukiwarką Google i szklany, panoramiczny dach solarbay o regulowanej przezroczystości.
Zastosowany w nim zespół napędowy full hybrid E-Tech 1.8 l 160 KM zapewnia mu znacznie lepsze przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,1 s zamiast 10,6 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym spadło o 0,4 l/100 km i wynosi obecnie 4,3 l/100 km w cyklu WLTP. Poziom emisji został obniżony do 98 g CO2/100 km w cyklu WLTP. Renault Symbioz z tym napędem może poszczycić się zasięgiem nawet do 1000 km.
Ponadto nowy zespół napędowy full hybrid E-Tech 1.8 l 160 KM umożliwia holowanie przyczep o większej masie: została ona zwiększona z 750 kg do 1000 kg w stosunku do poprzedniej wersji.
Zoptymalizowany zespół napędowy full hybrid E-Tech 200 KM
Zespół napędowy full hybrid E-Tech 200 KM został zoptymalizowany pod kątem ujednolicenia jego parametrów użytkowych we wszystkich modelach z górnego przedziału segmentu C, w których jest montowany (Austral), i z segmentu D (Espace i Rafale). Napęd, który już był ulepszony od czasu jego pojawienia się w gamie Renault, otrzymał teraz nowe oprogramowanie do sterowania automatyczną skrzynią biegów ze sprzęgłem kłowym, które zapewnia krótsze czasy reakcji i eliminuje wszelkie wrażenie bezwładności, zwłaszcza przy wymuszonej redukcji biegów (kickdown pedału gazu) lub przy przyspieszaniu na wyższych biegach. Dzięki temu prowadzenie auta staje się płynniejsze, bardziej dynamiczne i przyjemne, zwłaszcza podczas przyspieszania od 40 do 80 km/h.
Zespół napędowy full hybrid E-Tech 200 KM składa się ze spalinowego, trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego 1,2 l o mocy 130 KM (96 kW) i momencie obrotowym 205 Nm oraz z dwóch silników elektrycznych:
• Główny silnik elektryczny, o mocy 50 kW (70 KM) i momencie obrotowym 205 Nm, zasilany z akumulatora litowo-jonowego 2 kWh/400 V, zapewnia napęd auta podczas jazdy w trybie elektrycznym.
• Dodatkowy silnik elektryczny, czyli tzw. wysokonapięciowy rozrusznik-alternator (HSG – High voltage Starter Generator) o mocy 25 KM i momencie obrotowym 50 Nm, odpowiada za rozruch silnika spalinowego i obsługę zmiany biegów.
Nowe Renault Espace: efektywność energetyczna bez ustępstw względem komfortu.
Nowe Renault Espace z gruntownie unowocześnioną stylistyką i unikalnym, zaawansowanym technologicznie wyposażeniem i udoskonalonym pod względem płynności przyspieszeń zespołem napędowym full hybrid E-Tech zachowuje osobowość wielkiego podróżnika, z imponująco przestronnym i modularnym wnętrzem oraz szeregiem udoskonaleń w zakresie zaawansowanych technologii i poziomu komfortu. Samochód dysponuje wciąż jednakowo obszernym bagażnikiem o pojemności sięgającej 943 litrów w wersji 5-miejscowej, idealnym na wszelkie rodzinne wypady.
Nowe Renault Espace wraz z przyjęciem nowego języka stylistycznego marki unowocześnia swój styl i wzmacnia osobowość. Dzięki zmienionemu przodowi i tyłowi, nowym sygnaturom świetlnym i nowemu kolorowi nadwozia Szary Baltique samochód już na pierwszy rzut oka zyskuje na osobowości i prezencji.
Co się tyczy wnętrza, zainstalowany w nim system rozpoznawania kierowcy automatycznie aktywuje teraz spersonalizowaną sekwencję powitalną. Nowy Espace oferuje pasażerom jeszcze większy komfort dzięki przednim fotelom jeszcze lepiej obejmującym ciało, które zapewniają lepsze podparcie boczne i barków, nowej tapicerce ze skóry ekologicznej w kolorze kremowym lub czarnym oraz dzięki udoskonalonemu wyciszeniu.
Wiele wysiłku włożono również w dalszą poprawę parametrów akustycznych auta. Skupiono się w szczególności na aerodynamice poprzez zastosowanie grubszych, trójwarstwowych, klejonych przednich szyb bocznych, nowych wsporników i obudów bocznych lusterek oraz nowych uszczelek drzwi. Co się tyczy elementów mechanicznych, dalszą poprawę wyciszenia i tłumienia drgań w Nowym Espace uzyskano dzięki ulepszonym osłonom kół pasowych, wspornikom silnika i mocowaniom układu wydechowego. Wszystkie wymienione powyżej usprawnienia techniczne pozwoliły zmniejszyć o połowę poziom hałasów aeroakustycznych pochodzących z zespołu napędowego.
Dostępne w wersji 5- lub 7 miejscowej nowe Renault Espace pozostaje wciąż tak samo przestronne dzięki tylnej kanapie przesuwanej w zakresie 22 cm i odchylanej w czterech położeniach (25°/27°/29°/31°). Jego ładowność pozostaje niezmiennie jedną z największych w tej klasie aut (od 692 do 2224 l w wersji pięciomiejscowej). Będący jak zawsze w awangardzie zaawansowanych technologii samochód wyposażono w szklany dach solarbay o regulowanej przezroczystości, który ma największą w gamie modeli Renault powierzchnię niemal 2 m2.
Jego zespół napędowy full hybrid E-Tech o mocy 200 KM w połączeniu z wielotrybową automatyczną skrzynią biegów oferuje najlepszy na rynku stosunek osiągów do efektywności energetycznej, ze zużyciem paliwa w cyklu WLTP na poziomie 4,8 l/100 km i emisją 108 g CO2 na km* przy zasięgu do 1100 kilometrów bez doładowania. Jest on wyposażony w nowe oprogramowania do sterowania automatyczną skrzynią biegów ze sprzęgłem kłowym, gwarantujące znacznie krótsze czasy reakcji przy przyspieszaniu. Prowadzenie jest jednocześnie płynniejsze, bardziej dynamiczne i przyjemniejsze, zwłaszcza podczas przyspieszania od 40 do 80 km/h.
Platforma CMF CD oferuje najlepsze rozwiązania technologiczne Renault, takie jak: wielowahaczowe tylne zawieszenie sprzężone z systemem czterech kół skrętnych 4Control advanced, zapewniające większą stabilność przy dużych prędkościach i zwrotność podczas wolniejszej jazdy, matrycowe reflektory LED Vision gwarantujące maksymalne oświetlenie drogi, wyświetlacz przezierny rzucający obraz bezpośrednio na przednią szybę, 32 systemy wspomagania prowadzenia, w tym jazda autonomiczna poziomu 2 i umożliwiający spersonalizowane powitanie unikalny system rozpoznawania kierowcy.
Ponadto, w celu zwiększenia dostępności gamy Espace, Renault wprowadza dwie różne ceny bazowe dla 5- i 7-miejscowej wersji modelu.
Dwa silniki full hybrid E-Tech o mocy 160 i 200 KM, opracowane przez Horse Powertrain, nowego światowego lidera w zakresie hybrydowych zespołów napędowych
Horse Powertrain jest spółką joint venture Grupy Renault, Geely i Aramco, będącą nowym światowym liderem w zakresie produkcji hybrydowych i spalinowych zespołów napędowych. Horse Powertrain wspiera obecnie producentów samochodów ofertą całej gamy systemów obejmujących silniki spalinowe, układy przeniesienia napędu, silniki elektryczne i elektronikę sterowania pracą silników. Oprócz pojedynczych komponentów, Horse Powertrain dostarcza również kompletne systemy, wychodzi proaktywnie naprzeciw wyzwaniom związanym z kwestiami konstrukcyjnymi i adaptacją tych systemów, z którymi marki motoryzacyjne mają do czynienia, przez co umożliwia im skupienie się na elementach stanowiących ich główne wyróżniki, takich jak design, doznania użytkownika i oprogramowanie pokładowe. Portfel produktów Horse Powertrain, wytwarzanych w 17 zakładach zatrudniających łącznie 19 000 pracowników, pokrywa 80% światowego zapotrzebowania rynkowego. Horse Powertrain jest również liderem inwestowania w nowe rozwiązania konstrukcyjne w zakresie napędów hybrydowych, zmniejszanie emisji gazów cieplarnianych, poprawę efektywności cieplnej i technologie wykorzystania paliw alternatywnych.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.