Komunikat Prasowy
Kierunek Indie: Grupa Renault przyspiesza rozwój na rynkach pozaeuropejskich
Grupa Renault posiada teraz całościowy udział w zakładzie produkcyjnym w Ćennaju, znanym ze swojej doskonałości operacyjnej. Ta strategiczna zmiana pomoże zrealizować ambicję Grupy, by Indie stały się filarem jej rozwoju na rynkach pozaeuropejskich.
Grupa Renault korzysta również ze wsparcia własnego centrum inżynieryjnego światowej klasy, zlokalizowanego w Indiach i posiadanego wspólnie z Nissanem, które aktywnie uczestniczy w rozwoju i adaptacji pojazdów, aby spełniały one potrzeby rynków krajowych i zagranicznych.
W ramach strategicznego planu International Game Plan 2027 marka Renault przyspiesza swój rozwój na tym dynamicznie rosnącym rynku, gdzie ponad połowa populacji ma mniej niż 28 lat.
Indie, trzeci rynek motoryzacyjny na świecie, stają się kluczowym obszarem – są jednocześnie siłą napędową innowacji, źródłem inspiracji dla nowych pokoleń i kluczowym graczem w dziedzinie transformacji sektora motoryzacyjnego.
Wyrazem tej ambicji jest szeroko zakrojona ofensywa produktowa, obejmująca wprowadzenie czterech nowych modeli. Pierwszym z nich jest nowy Triber, który niedawno miał swoją premierę.
W tym nowym kontekście współpraca z Nissanem będzie kontynuowana, w szczególności RNAIPL będzie nadal produkować modele Nissana.
„Indie to dla Grupy Renault kluczowy rynek. W ciągu ostatnich 14 lat dzięki naszym zespołom i partnerom udało nam się ugruntować markę Renault w Indiach i przekroczyć liczbę 100 tysięcy sprzedawanych samochodów rocznie. Indie odgrywają także istotną rolę dla globalnego wpływu naszych badań i rozwoju. Objęcie całościowego udziału w naszej fabryce w Ćennaju daje nam wszelkie środki, by przyspieszyć nasz rozwój w Indiach. Dzięki solidnemu doświadczeniu międzynarodowemu i dogłębnej znajomości wszystkich naszych łańcuchów wartości Stéphane Deblaise jest właściwym człowiekiem na właściwym miejscu, jeśli chodzi o tworzenie i wdrażanie naszej strategii w regionie” – powiedział François Provost, dyrektor generalny Grupy Renault.
Stéphane Deblaise mianowany dyrektorem generalnym Grupy Renault w Indiach
Za określenie i wdrożenie strategii Grupy Renault w Indiach będą bezpośrednio odpowiedzialne wszystkie lokalne jednostki, dlatego Grupa wzmacnia lokalne zespoły poprzez nominację Stéphane’a Deblaise’a, który 1 września 2025 roku obejmie stanowisko dyrektora generalnego Grupy Renault w Indiach.
Stéphane wykorzysta kompetencje nabyte w Korei Południowej od 2022 roku, gdzie przeprowadził gruntowną transformację działalności, polegającą przede wszystkim na przekształceniu zakładu w Pusan w hub przemysłowo technologiczny oraz na zmianie pozycjonowania marki Renault na rynku koreańskim. Stéphane Deblaise ma 52 lata i jest absolwentem francuskich uczelni Télécom Physique Strasbourg oraz IFP School. Karierę rozpoczynał w Saft Batteries, a do Grupy Renault dołączył w 2000 roku jako inżynier ds. zaawansowanych procesów produkcyjnych. Następnie piastował wiele strategicznych stanowisk w ramach międzynarodowej działalności Grupy, takich jak: Chief Vehicle Engineer w programie Entry w Ameryce Łacińskiej (2009), zastępca prezesa ds. Product Planning & Programs w Dongfeng-Renault w Chinach (2014), dyrektor ds. światowego programu Segment C&D we Francji (2017), zastępca prezesa ds. Renault Group Vehicles and Cross Car Line Program (2021), dyrektor generalny Renault Korea (2022–2025).
Od chwili uruchomienia w 2010 roku zakładu w Ćennaj wyprodukowano w nim ponad 2,8 mln samochodów, z czego 1,2 mln zostało wyeksportowanych do przeszło 100 krajów, oraz 4,6 mln silników i skrzyń biegów. Fabryka, wspierana przez ekosystem blisko 300 lokalnych dostawców, może wyprodukować rocznie ponad 400 tys. pojazdów. Obecnie zakład zajmuje się platformami CMF A i CMF A+, jednak już przygotowuje się na nadejście nowej modułowej platformy Grupy Renault, wysoce elastycznej i przystosowanej do różnych rodzajów napędu, która będzie podstawą produkcji przyszłych modeli marki Renault.
Marka Renault jest obecna w Indiach poprzez ponad 350 punktów sprzedaży i 450 punktów serwisowych w całym kraju.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.