Materiały Prasowe

Udostępnij

RENAULT BOREAL: NOWY, ELEGANCKI I ZAAWANSOWANY TECHNOLOGICZNIE SUV RENAULT NA ARENIE MIĘDZYNARODOWEJ

Wprowadzenie Boreala to nowy etap strategii rozwoju Renault na rynkach pozaeuropejskich. Nowy SUV przeznaczony na rynki pozaeuropejskie to nie tylko nowy produkt w ofercie marki, lecz także bodziec wzrostu, który posłuży do ugruntowania pozycji Renault w segmencie C w ponad 70 krajach.

„W październiku 2023 roku zaprezentowaliśmy plan wzmocnienia pozycji Renault na świecie: Renault International Gameplan. Zainwestujemy 3 mld euro w pięciu strategicznych hubach w Ameryce Łacińskiej, Afryce Północnej, Turcji, Indiach i Korei Południowej, aby wdrożyć osiem nowych modeli na rynkach pozaeuropejskich. Mamy jasno określony cel – dwukrotne zwiększenie przychodu z każdego samochodu – i właśnie przechodzimy do działania! Na fali komercyjnego sukcesu Kardiana i Koleosa nasza sprzedaż poza Europą zwiększyła się o 16,4% w pierwszej połowie 2025 roku.

Dziś mogę z dumą zapowiedzieć nowy rozdział tej przygody: Renault Boreal, prawdziwy symbol naszych ambicji w dziedzinie podnoszenia jakości i wprowadzania innowacji w skali całego świata, który wniesie dodatkową wartość dla klientów poza Europą i zwiększy nasz udział w wyższych segmentach”.

Fabrice Cambolive, CEO marki Renault


Umocnienie obecności Renault w segmencie C na rynkach pozaeuropejskich


Renault to najlepiej sprzedająca się francuska marka motoryzacyjna na świecie. W 2024 roku sprzedała 1,577 mln samochodów, z czego 40% (560 tys.) poza Europą.

Renault Boreal dołącza do Kardiana, Dustera i Grand Koleosa jako jeden z centralnych filarów planu „International Game Plan 2024–2027”. Warto podkreślić, że do 2027 roku Renault zainwestuje aż 3 mld euro w osiem nowych premier na rynkach międzynarodowych (poza Europą). Pięć spośród nich wzmocni pozycję marki w segmentach C i D, które generują najwyższą wartość. Do 2027 roku Renault zamierza podwoić, w stosunku do 2019 roku, jednostkowy przychód z każdego samochodu sprzedanego poza Europą.


Renault Boreal, który rusza na podbój rynków pozaeuropejskich, w pełni wpisuje się w tożsamość nowych produktów marki i ma na celu zrównoważenie miksu sprzedażowego poza Europą, zgodnie ze strategią przejścia od maksymalizacji sprzedaży do generowania wartości, zainicjowaną przez plan strategiczny Renaulution. Celem są przede wszystkim regiony, w których marka Renault jest jeszcze niedostatecznie reprezentowana w segmencie C, bardzo istotnym ze strategicznego punktu widzenia. W Ameryce Łacińskiej Boreal jest odpowiedzią na duży wzrost zainteresowania rodzinnymi SUV ami, natomiast w Turcji, na Bliskim Wschodzie i w basenie Morza Śródziemnego, gdzie ponad połowa sprzedawanych samochodów to SUV y, stanie się dodatkową, konkurencyjną pozycją w ofercie marki.


Modułowa platforma podłogowa Grupy Renault zapewniająca wysoką elastyczność

Za sprawą wysoce elastycznej modułowej platformy podłogowej Grupy Renault, po raz pierwszy zastosowanej w Renault Kardian, klienci mogą wybierać spośród bardzo zróżnicowanych nadwozi i sylwetek. Platforma umożliwia znaczne przyspieszenie prac projektowych nad modelami, zwiększa ich konkurencyjność i zapewnia maksymalną synergię na rynkach pozaeuropejskich. Co więcej, Renault Boreal może zostać wyposażony w nowe technologie dostosowane do lokalnych uwarunkowań na każdym rynku.


Produkcja w Brazylii i w Turcji

Strategia produkcji Renault Boreal opiera się na systemie rozlokowanym na dwóch kontynentach. Z fabryki w Kurytybie, w Brazylii, model będzie trafiał do 17 krajów Ameryki Łacińskiej. Równolegle w tureckiej w Bursie będzie odbywała się produkcja na 54 pozostałe rynki, w tym Europę Wschodnią, Bliski Wschód i kraje basenu Morza Śródziemnego. Lokalizacja zakładów produkcyjnych jak najbliżej rynków zbytu ma zapewniać elastyczność z punktu widzenia logistyki i optymalizację kosztów produkcji.


Renault Boreal będzie wdrażany od końca 2025 roku w Brazylii, a następnie, od 2026 roku, w innych krajach Ameryki Łacińskiej, w Turcji i na pozostałych rynkach.


„Boreal to nie tylko nowy model, lecz także ucieleśnienie naszych ambicji dotyczących rynków międzynarodowych. Będzie produkowany w Kurytybie, a następnie także w Bursie, i został zaprojektowany tak, by spełnić oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Boreal, jako czwarty model wdrażany w ramach Renault International Game Plan, otwiera nowy etap na drodze marki ku wyższym segmentom i wspiera naszą ofensywę handlową w segmencie C”.

Ivan Segal, wiceprezes Renault International Operations


Materiały prasowe do pobrania


Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies