Komunikat Prasowy
Aby sprostać wszystkim wyzwaniom, jakie przed nami stoją, potrzebujemy organizacji zdolnej szybciej podejmować decyzje, skuteczniej je wdrażać i być jeszcze bliżej klientów. Nowy zarząd w pełni odpowiada tym wymogom. Są to doświadczone osoby o rozległych kompetencjach, a przede wszystkim o ugruntowanej pozycji w firmie, co przyniesie wyraźną korzyść – powiedział François Provost, dyrektor generalny Grupy Renault.
Marki i wzrost – wykorzystanie synergii do przyspieszenia ekspansji Grupy
Fabrice Cambolive został powołany na nowo utworzone stanowisko Chief Growth Officer, które będzie pełnił równolegle z funkcją dyrektora generalnego marki Renault. Fabrice pozostaje członkiem Leadership Teamu.
W związku z tym będzie odpowiedzialny za marki Renault i Dacia. Jego zadaniem będzie określenie jednolitych założeń strategicznych i optymalizacja zysku na wszystkich rynkach. Dzięki takiej organizacji Grupa Renault będzie mogła w pełni czerpać korzyści z tożsamości i pozycjonowania obu marek.
Fabrice Cambolive będzie również odpowiadał za rozwój Grupy na rynkach pozaeuropejskich, z naciskiem na Indie, Amerykę Łacińską i Koreę.
Jego misją będzie zadbanie o bezproblemowe i jednolite doświadczenia klientów we wszystkich punktach kontaktu: w kanałach cyfrowych, marketingu, sieci dealerskiej, obsłudze posprzedażnej, własnej sieci salonów Grupy Renault, w ścisłej współpracy z działami finansowymi.
Jeśli chodzi o markę Dacia, jej dyrektor generalną została Katrin Adt. Będzie podlegała nowemu Chief Growth Officer i dołączy do Leadership Teamu. Zastąpi Denisa Le Vot, który zdecydował się odejść z firmy.
Inżynieria – przyspieszenie innowacji i jej wdrażania
Philippe Brunet został mianowany na stanowisko Chief Technology Officer i wszedł w skład Leadership Teamu. Będzie odpowiedzialny za inżynierię zarówno w Grupie Renault, jak i w Ampere.
Rolą specjalnego stanowiska Chief Technology Officer jest z jednej strony przyspieszanie innowacji i wdrażania projektów, a z drugiej poprawa koordynacji między działami produktów i planowania, jakości, zakupów, produkcji i łańcucha dostaw. Philippe Brunet może pochwalić się bogatym doświadczeniem w Grupie, w której przyczynił się między innymi do wzmocnienia elektryfikacji oferty (E Tech Technologies), rozwoju łańcucha wartości pojazdów elektrycznych i skrócenia czasu opracowywania projektów, np. w przypadku Twingo i akumulatorów. Teraz będzie kierował kolejnym etapem transformacji Grupy Renault w dziedzinie inżynierii.
Zastąpi w tej roli Philippe’a Kriefa, który pozostanie dyrektorem generalnym Alpine oraz członkiem Leadership Teamu i w pełni poświęci się rozwojowi przyszłej gamy i pozycjonowaniu marki Alpine.
Zakupy – ciąg dalszy transformacji
Anthony Plouvier, dotychczasowy wiceprezes ds. strategii i transformacji zaopatrzenia, został nominowany na stanowisko Chief Procurement Officer, na którym zastąpi François Provosta. Dołączy także do Leadership Teamu.
Anthony ma ponad 20 lat doświadczenia w obszarze zakupów we Francji, w Turcji i w Japonii. Ponadto ma na swoim koncie projekty optymalizacji kosztów w obszarze inżynierii i przemysłu. Jego zadaniem będzie wzmocnienie konkurencyjności działu zakupów i pogłębienie współpracy partnerskiej z dostawcami.
Łańcuch dostaw, przemysł i jakość – zintegrowane zarządzanie
Zakres odpowiedzialności Thierry’ego Charveta został rozszerzony i oprócz zarządzania przemysłem i jakością obejmie także łańcuch dostaw. Thierry Charvet pozostanie członkiem Leadership Teamu.
Zasoby ludzkie – priorytet dla kobiet i mężczyzn z Grupy
Claire Fanget, dotychczasowa dyrektor ds. zasobów ludzkich marki Renault, została powołana na stanowisko Chief People & Organisation Officer, na którym zastąpi Bruno Laforge’a odchodzącego z firmy. Dołączy także do Leadership Teamu. Claire Fanget posiada różnorodne i kompleksowe doświadczenie we wszystkich obszarach zasobów ludzkich, w różnych działach przemysłowych, handlowych, w Aliansie, w różnych regionach i markach. Będzie odpowiedzialna za prowadzenie transformacji Grupy poprzez dopasowanie kompetencji i zasobów do nowych potrzeb przemysłowych, jak również za dalsze rozwijanie kultury doskonałości.
Komunikacja, partnerstwa i public affairs – kontynuacja dotychczasowych działań
Christian Stein, Chief Communications Officer, dołączy do Leadership Teamu.
François Provost jako dyrektor generalny Grupy będzie nadal nadzorował partnerstwa i public affairs.
Z pełnym składem Leadership Teamu można się zapoznać na tej stronie.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.