Komunikat Prasowy
• Po trzech latach prac Renault powraca w wielkim stylu na paryskie Pola Elizejskie i otwiera défilé renault® the carwalk, swój flagowy salon nowej generacji.
• Dziś po raz kolejny Renault nadaje temu legendarnemu miejscu nowy wymiar i odważną formę architektoniczną, której centralnym elementem jest owalna, organiczna przestrzeń w kształcie spirali inspirowanej drogą – naturalnym środowiskiem Renault.
• Salon défilé renault® the carwalk to coś więcej niż miejsce – to doświadczenie. Wyjątkowe centrum kultury, łączące funkcje salonu ekspozycyjnego, butiku, restauracji i przestrzeni eventowej, które zaskakuje, inspiruje i integruje.
• To arcydzieło architektury wyszło spod ręki światowej sławy francuskiego architekta Franklina Azziego. Dostarcza odwiedzającym niepowtarzalnych wrażeń zmysłowych, immersyjnych i dostępnych dla wszystkich.
• Nowy flagowy salon Renault na Polach Elizejskich, we Francji otwartej na świat, potwierdza rolę marki w kształtowaniu przemysłu i kultury.
• Centrum défilé renault® the carwalk otwiera swe podwoje we wrześniu i zaprasza do MAISON4, sklepu typu pop-up poświęconego w całości modelowi Renault 4 E-Tech electric w wersji 2025, będącej współczesną reinterpretacją kultowego modelu z 1961 roku.
Salon défilé renault® the carwalk przeobraża Pola Elizejskie
„Na nowo napisać miejską i kulturową historię Renault na Polach Elizejskich” – oto cel, jakim kierowało się Renault, decydując się na otwarcie centrum défilé renault® the carwalk, będącego kolejnym etapem ożywienia marki. W przeciwieństwie do swoich konkurentów Renault postanowiło wykorzystać najpiękniejszą aleję świata i stworzyć przy niej centrum poświęcone mobilności i popkulturze. Wybór ten świadczy o dążeniu Renault, by być częścią Francji otwartej na świat i reagować na głębokie przemiany, jakie obecnie przechodzi sektor motoryzacyjny.
Nowa przestrzeń odzwierciedla wizję motoryzacji jutra: oferuje immersyjne doświadczenie pełne wspomnień, wyobrażeń, dzielenia się i zachwytu. Celem tego całkowicie nowego flagowego salonu jest połączenie innowacji, designu i przystępności w kultowej lokalizacji, gdyż właśnie tu Louis Renault w 1910 roku jako pierwszy producent samochodów otworzył sklep i ekspozycję na Polach Elizejskich i tym samym nadał temu miejscu historyczne znaczenie.
Odważna architektura obiektu od zawsze jest ucieleśnieniem nowoczesnego charakteru Renault. Marka była bowiem nieprzerwanie obecna przy Polach Elizejskich 53 i wdrażała tu swoje kultowe koncepty, takie jak słynny Pub Renault, otwarty w latach 60., czy Atelier Renault z początku XXI wieku. Wszystkie te miejsca przyczyniły się do uczynienia Pól Elizejskich najpiękniejszą aleją świata.
Po trzech latach prac ta legendarna wizytówka marki odradza się w nowej odsłonie jako przestrzeń poświęcona motoryzacyjnej popkulturze.
Centrum défilé renault® the carwalk jest zwierciadłem transformacji Renault. To miejsce, położone w sercu najpiękniejszej alei świata, jest jednocześnie hybrydowe i innowacyjne, otwarte dla wszystkich. To sceneria, w której można zobaczyć świat marki i doświadczyć go – zarówno jeśli chodzi o nową gamę produktów, która została całkowicie odnowiona w ciągu ostatnich czterech lat, jak i o bogate dziedzictwo motoryzacyjne. Salon odzwierciedla również naszą chęć przywrócenia marce Renault jej miejsca w sercach ludzi poprzez oferowanie fizycznych, »ludzkich« i emocjonalnych doświadczeń, podobnie jak w naszych samochodach, które zapewniają pełnię życia. Odkrywanie i przyjemność to kluczowe elementy doświadczenia klienta centrum défilé renault® the carwalk, które zostało zaprojektowane nie tylko jako salon ekspozycyjny, lecz jako miejsce prawdziwie tętniące życiem – z restauracją, butikiem oraz programem imprez i wydarzeń kulturalnych.
Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault i Chief Growth Officer Grupy Renault
Nowoczesne i pluralistyczne centrum, w którym ożywa motoryzacyjna popkultura
Centrum défilé renault® the carwalk będzie czymś więcej niż tylko salonem ekspozycyjnym – to prawdziwe, nowoczesne miejsce życia urządzone na powierzchni 2260 m2 w samym sercu Pól Elizejskich. Zostało zaprojektowany jako laboratorium przyszłych form mobilności. Przytulne wnętrze o łagodnych liniach zachęca do spacerów i odkrywania przestrzeni podzielonej na kilka stref: plac centralny, butik z gadżetami The Originals Store, taras kawowy i spiralną rampę przeznaczoną do eksponowania samochodów z gamy Renault, kultowych modeli i pojazdów koncepcyjnych.
Spiralna rampa, nazwana „carwalk” w nawiązaniu do świata luksusowej mody (gdzie „catwalk” oznacza wybieg, na którym prezentują się najpopularniejsze modelki i modele), jest centralnym i najbardziej charakterystycznym punktem défilé renault® the carwalk. Długa na 170 metrów rampa przypomina wstęgę bez końca i jest kolejnym nawiązaniem do drogi, naturalnego środowiska, w którym rozwija się i wyraża marka Renault. Dzięki nachyleniu wynoszącemu poniżej 4% rampa jest dostępna dla wszystkich, w tym dla osób o ograniczonej mobilności, i przenosi każdego odwiedzającego w samo centrum wydarzeń.
Starannie dopracowane zostało również logo Renault. Dwa ogromne stalowe romby zawieszone na ostatnim piętrze od strony Pól Elizejskich są w ruchu i spotykają się o każdej godzinie. Ten spektakularny mechanizm symbolizuje chęć ożywienia tożsamości wizualnej marki w tym nowym miejscu poprzez zabawę formą jej logo, widoczną nawet w detalach architektonicznych. Widać to również na ścianach, których drewniane okładziny układają się w kształt rombów i są spójne z estetyką i symboliką całości.
Naszym celem jest wywoływanie prawdziwych emocji dzielonych z innymi. Renault zawsze było marką zakorzenioną w życiu, która zapisała się w zbiorowej pamięci. W centrum défilé renault ® the carwalk oferujemy szczere i jednoczące doświadczenie, zgodne z naszą historią i ukierunkowane na przyszłość.
Arnaud Belloni, globalny dyrektor marketingu Renault
Wyjątkowa architektura sygnowana przez Franklina Azziego
Franklin Azzi, wybrany spośród czterech biur architektonicznych o światowej renomie, zaproponował ambitną wizję zgodną z tożsamością Renault.
Zaprawiony w szeroko zakrojonych projektach, zwolennik tzw. architektury globalnej, która poświęca projektowi jednakową uwagę na wszystkich poziomach, od architektury do wystroju wnętrz, Franklin Azzi przyjął tu nietypowe założenie: minimalizm z zewnątrz – duża przeszklona fasada o powierzchni 185 m2 bez wizualnych barier – zestawił z widowiskowym wnętrzem, zorganizowanym wokół „carwalku”, czyli podwieszonej spiralnej rampy. Odważna decyzja architektoniczna, która nadaje miejscu wyjątkowy charakter.
Od samego początku projektu Franklin Azzi pragnął wykorzystać unikalny potencjał przestrzenny défilé renault® the carwalk do umieszczenia we wnętrzu budynku prawdziwego toru samochodowego. Aby podkreślić wysokość i opływowe kształty brył, przestrzeń została całkowicie opróżniona i uporządkowana, dzięki czemu uwydatniono spektakularny charakter architektury. Inspiracją dla Azziego były światowe muzea i centra sztuki, a także chęć stworzenia architektury niezwykłej. Czerpał także z licznych garaży architektów, którzy odcisnęli piętno na historii motoryzacji.
Od konstrukcji wsporczej rampy, pieczołowicie wymodelowanej w gipsie zbrojonym, poprzez dębowe okładziny, aż po cięgna, którymi jest podwieszona do sufitu – każdy element współtworzy niezwykłe miejsce, zaprojektowane z myślą o świetle, ruchu i doznaniach sensorycznych. Wraz z défilé renault® the carwalk Franklin Azzi stworzył arcydzieło architektury w eleganckim i subtelnym stylu, który nie narzuca się od razu odwiedzającym.
Na Polach Elizejskich, pod numerem 53, potrzebne było stworzenie miejsca o racjonalnej i pragmatycznej architekturze, a jednocześnie oferującego emocjonalne i immersyjne doświadczenia. Niepowtarzalnych i niezapomnianych wrażeń odwiedzających, miejsca, które jest celem, legendarnym adresem.
Franklin Azzi, architekt biura Franklin Azzi
Indywidualnie dopasowana przestrzeń dostępna dla wszystkich
Szlachetne, eleganckie i przyjazne dla środowiska materiały
Francuska elegancja, która stanowi główną ideę projektu, przejawia się zwłaszcza w architekturze, wykończeniach i materiałach. Wybrane materiały, wytworne w swej powściągliwości (jasny dąb, beton pokryty kwarcem, gips zbrojony odlewany na miejscu użyty do zbudowania rampy, metalowe konstrukcje z szarej stali itd.), współtworzą techniczny i wyrafinowany styl. Podwieszana rampa z gipsu zbrojonego jest arcydziełem sztuki rzemieślniczej, wykonanym ręcznie przez zespół gipsiarzy. Ściany zostały ozdobione drewnianymi okładzinami nawiązującymi do słynnego motywu rombu w logo Renault.
Z myślą o środowisku oświetlenie jest minimalistyczne i nie dominuje we wnętrzu, lecz subtelnie podkreśla jego wystrój. W ten sposób Renault potwierdza swój status ostatniego przedsiębiorstwa przemysłowego obecnego na Polach Elizejskich, a jego architektoniczne wybory są śmiałe, ale zawsze uzasadnione. Rampa podwieszona do sufitu przyciąga wszystkie spojrzenia, ale to drewno jest tu wszechobecne. Wprowadza ono do przestrzeni pożądane ciepło, a jednocześnie poprawia komfort akustyczny i zapewnia równowagę między minimalizmem a przytulnością.
Szlachetne materiały wykorzystane do stworzenia wysokiej klasy architektury, najlepsi mistrzowie rzemiosła, misja centrum kultury otwartego na sztukę, modę, muzykę, literaturę… Wszystkie te elementy sprawią, że défilé renault® the carwalk wpisuje się w typowo francuski styl życia, wokół którego marka Renault zbudowała swoją tożsamość.
Dopełnieniem całości są meble wyprodukowane na wymiar, zgodne z motywami przewodnimi projektu, wykonane z metalu malowanego proszkowo, czarnego szkła, drewna dębowego, emaliowanej lawy, czarnej skóry itd.
Modułowa przestrzeń tętniąca życiem
Misją défilé renault® the carwalk jest organizacja różnorodnych wydarzeń, które poszerzają wyobraźnię motoryzacyjną, dla wszystkich zainteresowanych. W skrócie jest to tętniąca życiem otwarta przestrzeń, która niejako wymyka się schematowi salonu samochodowego, nawet jeśli prezentowanych jest tu wiele historycznych modeli i pojazdów koncepcyjnych. Centrum, zaprojektowane tak, by ewoluować z czasem, zostało pomyślane jako modułowa przestrzeń gotowa pomieścić wystawy, występy muzyczne, pokazy filmowe, konferencje, warsztaty itp. Rampy, antresole, plac centralny i strefa VIP „Place des Libertés” to platformy, które mogą służyć jako sceny, galerie lub miejsca spotkań, z możliwością zaproszenia szerokiej publiczności.
Zewnętrzny taras, zgodny z nowymi standardami dotyczącymi pieszych i rowerzystów obowiązującymi na Polach Elizejskich, zacieśnia relację budynku z otoczeniem. Renault pragnie, by adres ten stał się popularny zarówno wśród turystów, jak i mieszkańców regionu paryskiego, a także przyczynił się do przemiany Pól Elizejskich w duchu nowoczesnej urbanistyki za sprawą inicjatyw kulturalnych dostępnych dla wszystkich.
Inauguracja z udziałem gwiazdy
Z okazji otwarcia centrum défilé renault® the carwalk zaprezentuje model Renault 4 E-Tech electric 2025, będący unowocześnioną wersją kultowego samochodu z 1961 roku. Uosabia on sześćdziesiąt lat przemian, odważnych rozwiązań i innowacji. To idealny symbol dla tego miejsca, które łączy w sobie dziedzictwo, nowoczesność i kreatywność.
Wraz z otwarciem défilé renault® the carwalk wystartuje MAISON4 – przestrzeń promująca twórczość we wszystkich jej formach, zgodnie z rytmem wielkich wydarzeń kulturalnych Paryża. Każdego dnia będą organizowane ekskluzywne wydarzenia i atrakcje związane z muzyką, kinem, sztuką współczesną, a także literaturą. Program został opracowany we współpracy z różnymi partnerami, m.in. wydawnictwem Gallimard, niezależnym kinem Dulac czy sklepem z płytami Dizonord.
W czwartki odwiedzający będą mogli zatańczyć do setów didżejskich, w piątki wziąć udział w pokazach filmowych, a w niedziele uczestniczyć w spotkaniach literackich z autorami.
Codzienne spotkania wprowadzą na Pola Elizejskie nieprzerwany kulturalny ferment.
Centrum défilé renault ® the carwalk będzie bohaterem wyjątkowego programu dokumentalnego emitowanego 7 października na platformie CANAL+. Program w czterech odcinkach opowiada historię najpiękniejszej alei świata i pokazuje nieprzerwaną obecność Renault na Polach Elizejskich od 1910 roku, obok innych wielkich marek.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.