Komunikat Prasowy

Udostępnij

CENTRUM DÉFILÉ RENAULT® THE CARWALK: NOWA PRZESTRZEŃ POŚWIĘCONA MOTORYZACYJNEJ POPKULTURZE NA POLACH ELIZEJSKICH W PARYŻU

• Po trzech latach prac Renault powraca w wielkim stylu na paryskie Pola Elizejskie i otwiera défilé renault® the carwalk, swój flagowy salon nowej generacji.


• Dziś po raz kolejny Renault nadaje temu legendarnemu miejscu nowy wymiar i odważną formę architektoniczną, której centralnym elementem jest owalna, organiczna przestrzeń w kształcie spirali inspirowanej drogą – naturalnym środowiskiem Renault.


• Salon défilé renault® the carwalk to coś więcej niż miejsce – to doświadczenie. Wyjątkowe centrum kultury, łączące funkcje salonu ekspozycyjnego, butiku, restauracji i przestrzeni eventowej, które zaskakuje, inspiruje i integruje.


• To arcydzieło architektury wyszło spod ręki światowej sławy francuskiego architekta Franklina Azziego. Dostarcza odwiedzającym niepowtarzalnych wrażeń zmysłowych, immersyjnych i dostępnych dla wszystkich.


• Nowy flagowy salon Renault na Polach Elizejskich, we Francji otwartej na świat, potwierdza rolę marki w kształtowaniu przemysłu i kultury.


• Centrum défilé renault® the carwalk otwiera swe podwoje we wrześniu i zaprasza do MAISON4, sklepu typu pop-up poświęconego w całości modelowi Renault 4 E-Tech electric w wersji 2025, będącej współczesną reinterpretacją kultowego modelu z 1961 roku. 

Salon défilé renault® the carwalk przeobraża Pola Elizejskie


„Na nowo napisać miejską i kulturową historię Renault na Polach Elizejskich” – oto cel, jakim kierowało się Renault, decydując się na otwarcie centrum défilé renault® the carwalk, będącego kolejnym etapem ożywienia marki. W przeciwieństwie do swoich konkurentów Renault postanowiło wykorzystać najpiękniejszą aleję świata i stworzyć przy niej centrum poświęcone mobilności i popkulturze. Wybór ten świadczy o dążeniu Renault, by być częścią Francji otwartej na świat i reagować na głębokie przemiany, jakie obecnie przechodzi sektor motoryzacyjny.


Nowa przestrzeń odzwierciedla wizję motoryzacji jutra: oferuje immersyjne doświadczenie pełne wspomnień, wyobrażeń, dzielenia się i zachwytu. Celem tego całkowicie nowego flagowego salonu jest połączenie innowacji, designu i przystępności w kultowej lokalizacji, gdyż właśnie tu Louis Renault w 1910 roku jako pierwszy producent samochodów otworzył sklep i ekspozycję na Polach Elizejskich i tym samym nadał temu miejscu historyczne znaczenie.

Odważna architektura obiektu od zawsze jest ucieleśnieniem nowoczesnego charakteru Renault. Marka była bowiem nieprzerwanie obecna przy Polach Elizejskich 53 i wdrażała tu swoje kultowe koncepty, takie jak słynny Pub Renault, otwarty w latach 60., czy Atelier Renault z początku XXI wieku. Wszystkie te miejsca przyczyniły się do uczynienia Pól Elizejskich najpiękniejszą aleją świata.


Po trzech latach prac ta legendarna wizytówka marki odradza się w nowej odsłonie jako przestrzeń poświęcona motoryzacyjnej popkulturze.


Centrum défilé renault® the carwalk jest zwierciadłem transformacji Renault. To miejsce, położone w sercu najpiękniejszej alei świata, jest jednocześnie hybrydowe i innowacyjne, otwarte dla wszystkich. To sceneria, w której można zobaczyć świat marki i doświadczyć go – zarówno jeśli chodzi o nową gamę produktów, która została całkowicie odnowiona w ciągu ostatnich czterech lat, jak i o bogate dziedzictwo motoryzacyjne. Salon odzwierciedla również naszą chęć przywrócenia marce Renault jej miejsca w sercach ludzi poprzez oferowanie fizycznych, »ludzkich« i emocjonalnych doświadczeń, podobnie jak w naszych samochodach, które zapewniają pełnię życia. Odkrywanie i przyjemność to kluczowe elementy doświadczenia klienta centrum défilé renault® the carwalk, które zostało zaprojektowane nie tylko jako salon ekspozycyjny, lecz jako miejsce prawdziwie tętniące życiem – z restauracją, butikiem oraz programem imprez i wydarzeń kulturalnych.

Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault i Chief Growth Officer Grupy Renault


Nowoczesne i pluralistyczne centrum, w którym ożywa motoryzacyjna popkultura


Centrum défilé renault® the carwalk będzie czymś więcej niż tylko salonem ekspozycyjnym – to prawdziwe, nowoczesne miejsce życia urządzone na powierzchni 2260 m2 w samym sercu Pól Elizejskich. Zostało zaprojektowany jako laboratorium przyszłych form mobilności. Przytulne wnętrze o łagodnych liniach zachęca do spacerów i odkrywania przestrzeni podzielonej na kilka stref: plac centralny, butik z gadżetami The Originals Store, taras kawowy i spiralną rampę przeznaczoną do eksponowania samochodów z gamy Renault, kultowych modeli i pojazdów koncepcyjnych.


Spiralna rampa, nazwana „carwalk” w nawiązaniu do świata luksusowej mody (gdzie „catwalk” oznacza wybieg, na którym prezentują się najpopularniejsze modelki i modele), jest centralnym i najbardziej charakterystycznym punktem défilé renault® the carwalk. Długa na 170 metrów rampa przypomina wstęgę bez końca i jest kolejnym nawiązaniem do drogi, naturalnego środowiska, w którym rozwija się i wyraża marka Renault. Dzięki nachyleniu wynoszącemu poniżej 4% rampa jest dostępna dla wszystkich, w tym dla osób o ograniczonej mobilności, i przenosi każdego odwiedzającego w samo centrum wydarzeń.


Starannie dopracowane zostało również logo Renault. Dwa ogromne stalowe romby zawieszone na ostatnim piętrze od strony Pól Elizejskich są w ruchu i spotykają się o każdej godzinie. Ten spektakularny mechanizm symbolizuje chęć ożywienia tożsamości wizualnej marki w tym nowym miejscu poprzez zabawę formą jej logo, widoczną nawet w detalach architektonicznych. Widać to również na ścianach, których drewniane okładziny układają się w kształt rombów i są spójne z estetyką i symboliką całości.


Naszym celem jest wywoływanie prawdziwych emocji dzielonych z innymi. Renault zawsze było marką zakorzenioną w życiu, która zapisała się w zbiorowej pamięci. W centrum défilé renault ® the carwalk oferujemy szczere i jednoczące doświadczenie, zgodne z naszą historią i ukierunkowane na przyszłość.

Arnaud Belloni, globalny dyrektor marketingu Renault


Wyjątkowa architektura sygnowana przez Franklina Azziego


Franklin Azzi, wybrany spośród czterech biur architektonicznych o światowej renomie, zaproponował ambitną wizję zgodną z tożsamością Renault.


Zaprawiony w szeroko zakrojonych projektach, zwolennik tzw. architektury globalnej, która poświęca projektowi jednakową uwagę na wszystkich poziomach, od architektury do wystroju wnętrz, Franklin Azzi przyjął tu nietypowe założenie: minimalizm z zewnątrz – duża przeszklona fasada o powierzchni 185 m2 bez wizualnych barier – zestawił z widowiskowym wnętrzem, zorganizowanym wokół „carwalku”, czyli podwieszonej spiralnej rampy. Odważna decyzja architektoniczna, która nadaje miejscu wyjątkowy charakter.


Od samego początku projektu Franklin Azzi pragnął wykorzystać unikalny potencjał przestrzenny défilé renault® the carwalk do umieszczenia we wnętrzu budynku prawdziwego toru samochodowego. Aby podkreślić wysokość i opływowe kształty brył, przestrzeń została całkowicie opróżniona i uporządkowana, dzięki czemu uwydatniono spektakularny charakter architektury. Inspiracją dla Azziego były światowe muzea i centra sztuki, a także chęć stworzenia architektury niezwykłej. Czerpał także z licznych garaży architektów, którzy odcisnęli piętno na historii motoryzacji.


Od konstrukcji wsporczej rampy, pieczołowicie wymodelowanej w gipsie zbrojonym, poprzez dębowe okładziny, aż po cięgna, którymi jest podwieszona do sufitu – każdy element współtworzy niezwykłe miejsce, zaprojektowane z myślą o świetle, ruchu i doznaniach sensorycznych. Wraz z défilé renault® the carwalk Franklin Azzi stworzył arcydzieło architektury w eleganckim i subtelnym stylu, który nie narzuca się od razu odwiedzającym.


Na Polach Elizejskich, pod numerem 53, potrzebne było stworzenie miejsca o racjonalnej i pragmatycznej architekturze, a jednocześnie oferującego emocjonalne i immersyjne doświadczenia. Niepowtarzalnych i niezapomnianych wrażeń odwiedzających, miejsca, które jest celem, legendarnym adresem.

Franklin Azzi, architekt biura Franklin Azzi


Indywidualnie dopasowana przestrzeń dostępna dla wszystkich


Szlachetne, eleganckie i przyjazne dla środowiska materiały


Francuska elegancja, która stanowi główną ideę projektu, przejawia się zwłaszcza w architekturze, wykończeniach i materiałach. Wybrane materiały, wytworne w swej powściągliwości (jasny dąb, beton pokryty kwarcem, gips zbrojony odlewany na miejscu użyty do zbudowania rampy, metalowe konstrukcje z szarej stali itd.), współtworzą techniczny i wyrafinowany styl. Podwieszana rampa z gipsu zbrojonego jest arcydziełem sztuki rzemieślniczej, wykonanym ręcznie przez zespół gipsiarzy. Ściany zostały ozdobione drewnianymi okładzinami nawiązującymi do słynnego motywu rombu w logo Renault.


Z myślą o środowisku oświetlenie jest minimalistyczne i nie dominuje we wnętrzu, lecz subtelnie podkreśla jego wystrój. W ten sposób Renault potwierdza swój status ostatniego przedsiębiorstwa przemysłowego obecnego na Polach Elizejskich, a jego architektoniczne wybory są śmiałe, ale zawsze uzasadnione. Rampa podwieszona do sufitu przyciąga wszystkie spojrzenia, ale to drewno jest tu wszechobecne. Wprowadza ono do przestrzeni pożądane ciepło, a jednocześnie poprawia komfort akustyczny i zapewnia równowagę między minimalizmem a przytulnością.


Szlachetne materiały wykorzystane do stworzenia wysokiej klasy architektury, najlepsi mistrzowie rzemiosła, misja centrum kultury otwartego na sztukę, modę, muzykę, literaturę… Wszystkie te elementy sprawią, że défilé renault® the carwalk wpisuje się w typowo francuski styl życia, wokół którego marka Renault zbudowała swoją tożsamość.


Dopełnieniem całości są meble wyprodukowane na wymiar, zgodne z motywami przewodnimi projektu, wykonane z metalu malowanego proszkowo, czarnego szkła, drewna dębowego, emaliowanej lawy, czarnej skóry itd.


Modułowa przestrzeń tętniąca życiem


Misją défilé renault® the carwalk jest organizacja różnorodnych wydarzeń, które poszerzają wyobraźnię motoryzacyjną, dla wszystkich zainteresowanych. W skrócie jest to tętniąca życiem otwarta przestrzeń, która niejako wymyka się schematowi salonu samochodowego, nawet jeśli prezentowanych jest tu wiele historycznych modeli i pojazdów koncepcyjnych. Centrum, zaprojektowane tak, by ewoluować z czasem, zostało pomyślane jako modułowa przestrzeń gotowa pomieścić wystawy, występy muzyczne, pokazy filmowe, konferencje, warsztaty itp. Rampy, antresole, plac centralny i strefa VIP „Place des Libertés” to platformy, które mogą służyć jako sceny, galerie lub miejsca spotkań, z możliwością zaproszenia szerokiej publiczności.


Zewnętrzny taras, zgodny z nowymi standardami dotyczącymi pieszych i rowerzystów obowiązującymi na Polach Elizejskich, zacieśnia relację budynku z otoczeniem. Renault pragnie, by adres ten stał się popularny zarówno wśród turystów, jak i mieszkańców regionu paryskiego, a także przyczynił się do przemiany Pól Elizejskich w duchu nowoczesnej urbanistyki za sprawą inicjatyw kulturalnych dostępnych dla wszystkich.


Inauguracja z udziałem gwiazdy


Z okazji otwarcia centrum défilé renault® the carwalk zaprezentuje model Renault 4 E-Tech electric 2025, będący unowocześnioną wersją kultowego samochodu z 1961 roku. Uosabia on sześćdziesiąt lat przemian, odważnych rozwiązań i innowacji. To idealny symbol dla tego miejsca, które łączy w sobie dziedzictwo, nowoczesność i kreatywność.

Wraz z otwarciem défilé renault® the carwalk wystartuje MAISON4 – przestrzeń promująca twórczość we wszystkich jej formach, zgodnie z rytmem wielkich wydarzeń kulturalnych Paryża. Każdego dnia będą organizowane ekskluzywne wydarzenia i atrakcje związane z muzyką, kinem, sztuką współczesną, a także literaturą. Program został opracowany we współpracy z różnymi partnerami, m.in. wydawnictwem Gallimard, niezależnym kinem Dulac czy sklepem z płytami Dizonord.

W czwartki odwiedzający będą mogli zatańczyć do setów didżejskich, w piątki wziąć udział w pokazach filmowych, a w niedziele uczestniczyć w spotkaniach literackich z autorami.

Codzienne spotkania wprowadzą na Pola Elizejskie nieprzerwany kulturalny ferment.


Centrum défilé renault ® the carwalk będzie bohaterem wyjątkowego programu dokumentalnego emitowanego 7 października na platformie CANAL+. Program w czterech odcinkach opowiada historię najpiękniejszej alei świata i pokazuje nieprzerwaną obecność Renault na Polach Elizejskich od 1910 roku, obok innych wielkich marek.


Galeria

Filmy

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies