Komunikat Prasowy
Ampere otworzyło Laboratorium Innowacji w zakresie Ogniw Akumulatorowych, centrum doskonałości stworzone, by z wyprzedzeniem reagować na przełomowe technologie i zwiększyć konkurencyjność Grupy Renault w sektorze samochodów elektrycznych. W dwukondygnacyjnym budynku o powierzchni 3000 m2 znajdzie się 120 zaawansowanych urządzeń oraz sala badawcza o niskiej wilgotności i powierzchni 600 m2. Laboratorium prowadzi działalność w dwóch uzupełniających się dziedzinach: prototypowania ogniw i badania ich parametrów elektro-fizyko-chemicznych, co umożliwia ocenę ich wydajności i zachowania (pod względem trwałości, szybkiego ładowania, demontażu, struktury wewnętrznej itd.).
Nowe laboratorium potwierdza rolę Ampere w ramach Grupy Renault. Naszą misją jest badanie przełomowych technologii, identyfikacja odpowiednich partnerów i zapewnienie, by nasze wybory technologiczne wyróżniały nas w przyszłości. W strategicznej dziedzinie, jaką są akumulatory, umiejętność przewidywania i reagowania z wyprzedzeniem jest kluczowa dla zapewnienia konkurencyjności i trwałości naszych samochodów elektrycznych – powiedział Josep Maria Recasens, CEO Ampere.
Dzięki laboratorium firma Ampere będzie mogła z wyprzedzeniem identyfikować obiecujące technologie i strategicznych partnerów, z którymi warto nawiązać współpracę. Celem jest kontrolowanie łańcucha wartości akumulatorów na wszystkich etapach, przy wsparciu ze strony sieci zaufanych partnerów.
Własne laboratorium zajmujące się innowacjami w obszarze akumulatorów to istotny krok naprzód dla naszych działów inżynieryjnych. Wraz z Kampusem E-Tech odegra kluczową rolę w naszym dążeniu do osiągnięcia najwyższego poziomu innowacji na polu inżynierii. Naszym celem jest uczynienie z Ośrodka Technicznego w Lardy prawdziwej platformy doskonałości w dziedzinie samochodów elektrycznych – podkreślił Philippe Brunet, Chief Technology Officer Grupy Renault.
Utworzenie nowego laboratorium w pełni wpisuje się w działania mające na celu przekształcenie Ośrodka Technicznego w Lardy w czołowy ekosystem w zakresie technologii stosowanych w samochodach elektrycznych. Dodatkowo wkrótce otworzony zostanie Kampus E-Tech ReKnow University, który będzie oferował pracownikom Ampere i Grupy Renault, a w przyszłości także innych firm, szkolenia poświęcone technologiom związanym z pojazdami elektrycznymi.
Laboratorium Innowacji w zakresie Ogniw Akumulatorowych to istotny element naszej strategii dotyczącej akumulatorów. Umożliwi nam osiąganie lepszych wyników i zwiększy nasze możliwości oceny dzięki zacieśnieniu współpracy z partnerami. Dbamy o to, aby projektowane przez nas pojazdy elektryczne wyprzedzały konkurencję i przewidywały oczekiwania naszych klientów – dodał Nicolas Racquet, dyrektor ds. inżynierii samochodów elektrycznych Ampere.
Więcej informacji o parametrach chemicznych akumulatorów: https://www.ampere.cars/en/new-batteries-for-electric-vehicle-performance/
Lardy – Ośrodek Techniczny od teraz w 100% poświęcony samochodom elektrycznym
Ośrodek Techniczny w Lardy, utworzony w 1951 roku, uczestniczył we wszystkich wielkich przemianach przemysłu motoryzacyjnego. Historycznie zajmował się projektowaniem i zatwierdzaniem zespołów napędowych do samochodów spalinowych Grupy Renault, a teraz został w pełni przestawiony na technologie elektryczne.
Strategiczna zmiana obejmowała trzy główne obszary: całkowitą przebudowę obiektu, rozwój kompetencji i wdrożenie nowych działań o wysokiej wartości dodanej. Lardy jest obecnie centralnym filarem ekosystemu związanego z samochodami elektrycznymi Grupy Renault i jej spółki zależnej Ampere.
Flagowymi inicjatywami, które obrazują aktualną dynamikę ośrodka, są Laboratorium Innowacji w zakresie Ogniw Akumulatorowych oraz Kampus E-Tech. Odgrywają one kluczową rolę w ugruntowywaniu działalności związanej z napędami elektrycznymi w ośrodku i aktywnie przyczyniają się do utrzymania miejsc pracy.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.