Komunikat Prasowy
Zespół Dacia Sandriders zwiększa swoje zaangażowanie w Mistrzostwa Świata FIA w Rajdach Terenowych (W2RC), czego wyrazem jest dołączenie do ekipy od sezonu 2026 kierowcy Lucasa Moraesa i pilota Dennisa Zenza.
Pozyskanie duetu Moraes – Zenz, jednego z najlepszych na rajdowej scenie, pomoże zespołowi Dacia Sandriders w osiągnięciu sportowych celów w najwyższej kategorii rajdów.
Dołączenie Lucasa i Dennisa zwiększy do czterech liczbę załóg Dacia Sandriders zmagających się w Mistrzostwach Świata FIA w Rajdach Terenowych. Nowi zawodnicy będą się ścigać u boku Nassera Al Attiyaha i Fabiana Lurquina, Sébastiena Loeba i Édouarda Boulangera oraz Cristiny Gutiérrez i Pabla Moreny.
Brazylijczyk Lucas Moraes (35 lat) wywarł duże wrażenie od pierwszego startu w Rajdzie Dakar w 2023 roku, który zakończył na podium. W kolejnym sezonie uplasował się na trzecim miejscu klasyfikacji generalnej W2RC. Jest trzykrotnym mistrzem Brazylii, wygrał Rally-Raid Portugal 2025, co było jego pierwszym zwycięstwem w Mistrzostwach Świata, i wyróżnił się w tym roku na kilku etapach w Abu Zabi i Południowej Afryce, gdzie również zdobył podium.
Z kolei Niemiec Dennis Zenz (35 lat) poprowadził Setha Quinterę do drugiego miejsca w kategorii podczas Rajdu Dakar 2023, a następnie zdobył dwa podia w klasyfikacji generalnej Abu Dhabi Desert Challenge w latach 2024 i 2025.
Lucas Moraes i Dennis Zenz, uważani za najlepszych zawodników W2RC, wniosą do zespołu Dacia Sandriders cenne doświadczenie i zwiększą jego szanse na sukces w coraz bardziej zaciekłych rozgrywkach, w których już kilku producentów wystawia cztery, a nawet więcej samochodów.
Tiphanie Isnard, Team Principal zespołu Dacia Sandriders:
„W ciągu ostatnich lat rajd bardzo się zmienił, a rywalizacja stała się bardziej zacięta i intensywna. Dziś zwycięstwa rozstrzygają się już nie w minutach, ale w sekundach, w szczególności za sprawą systemu równoważenia osiągów (Balance of Performance) wprowadzonego przez FIA. Aby Dacia mogła walczyć o zwycięstwo, konieczne było posiadanie konfiguracji porównywalnej z tą, jaką dysponują inni producenci, którzy wystawiają co najmniej cztery samochody. Uzupełnienie składu o czwartą załogę było więc oczywistą decyzją. Pozostawało tylko znaleźć duet, który byłby w stanie sprostać tym ambicjom. Lucas był dla nas naturalnym wyborem, zarówno ze względu na swoje osiągnięcia, jak i osobowość, która od razu spotkała się z pozytywnym przyjęciem zespołu. Podobnie było w przypadku Dennisa. Kluczową sprawą było podtrzymanie ducha zespołowego wypracowanego przez Dacia Sandriders i obaj zawodnicy doskonale wpisali się w tę dynamikę, która jest naszym atutem”.
Frank Marotte, dyrektor ds. marketingu, sprzedaży i działalności operacyjnej marki Dacia:
„Zwycięstwo w Rajdzie Dakar w 2026 roku jest naszym długoterminowym celem. To wizja, która wpisuje się w naszą strategię sportową – angażowanie najlepszych ludzi i zapewnienie zespołowi wszelkich szans na wygraną. Lucas i Dennis doskonale uosabiają ducha sportowego Dacii – są wyluzowani, nastawieni na przygodę i skupieni na tym, co istotne. Ich energia i nastawienie są w pełni zgodne z wartościami marki i filozofią zespołu”.
Lucas Moraes, kierowca zespołu Dacia Sandriders:
„Jestem bardzo szczęśliwy i dumny, że dołączam do zespołu Dacia Sandriders w Rajdzie Dakar i Mistrzostwach Świata FIA w Rajdach Terenowych. To nowy, pasjonujący rozdział mojej kariery i jestem bardzo zmotywowany na myśl o udziale w tak ambitnym projekcie. Wierzę, że z Dacią możemy dokonać wielkich rzeczy. Jestem wdzięczny, że dano mi szansę, i nie mogę się doczekać, kiedy ta przygoda i walka o dobre wyniki u boku koleżanek i kolegów z ekipy się rozpoczną”.
Dennis Zenz, pilot zespołu Dacia Sandriders:
„Jestem naprawdę podekscytowany perspektywą dołączenia do Lucasa Moraesa i zespołu Dacia Sandriders od 2026 roku. Będziemy mieli samochód o wysokich osiągach, wspaniałą ekipę i cztery bardzo ambitne załogi, co jest wyraźnym znakiem aspiracji Dacii. Celem jest nie tylko zwycięstwo w Rajdzie Dakar, lecz także walka o tytuły najlepszego kierowcy, pilota i producenta w 2026 roku. Biorąc pod uwagę osoby zaangażowane w ten projekt i energię panującą w zespole, nie mam wątpliwości, że możemy dokonać czegoś wyjątkowego. Bardzo się cieszę, że mogę być częścią takiego zespołu i pracować w niezwykle stymulującym środowisku. Nie mogę się doczekać startu w Rajdzie Dakar 2026”.
Kalendarz Mistrzostw Świata FIA w Rajdach Terenowych 2026
Rajd Dakar (Arabia Saudyjska): 3–17 stycznia
Rally-Raid Portugal (Portugalia): 17–22 marca
Desafío Ruta 40 (Argentyna): 24–29 maja
Rajd Maroka (Maroko): 28 września – 3 października
Abu Dhabi Desert Challenge (Zjednoczone Emiraty Arabskie): 22–27 listopada
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.