Komunikat Prasowy
Na mecie Rajdu Maroka, pełnego nieoczekiwanych zwrotów akcji i wieńczącego rok startów zespołu w zawodach, członkowie ekipy Dacia Sandriders mieli podwójny powód do świętowania.
Na mecie Rajdu Maroka, pełnego nieoczekiwanych zwrotów akcji i wieńczącego rok startów zespołu w zawodach, członkowie ekipy Dacia Sandriders mieli podwójny powód do świętowania.
Sébastien Loeb i jego pilot Édouard Boulanger zakończyli pięciodniowe, intensywne zmagania na Saharze z doskonałym wynikiem, czym zapewnili zespołowi Dacia Sandriders drugie z rzędu zwycięstwo w Rajdzie Maroka.
A Édouard Boulanger również drugi rok z rzędu zdobył tytuł Mistrza Świata FIA Pilotów.
Czterdziestosześcioletni zawodnik z Francji rozpoczynał sezon u boku Nassera Al Attiyaha, z którym w lutym wygrał Abu Dhabi Desert Challenge, a w zeszłym miesiącu dołączył do Sébastiena Loeba w Rally-Raid Portugal.
W parze z Loebem Boulanger zakończył przedostatnią rundę sezonu na trzecim miejscu, a następnie zwyciężył w Rajdzie Maroka, czym zapewnił sobie upragniony tytuł FIA.
Zwycięstwo Loeba – osiągnięte po wyjściu na prowadzenie podczas trzeciego etapu rozgrywającego się w środę – to drugi zdobyty przez niego tytuł Mistrzostw Świata FIA w Rajdach Terenowych (W2RC), a trzeci ekipy Dacia Sandriders.
Tym samym zespół kończy sezon 2025 z dwoma zwycięstwami na koncie i na drugim miejscu w klasyfikacji producentów W2RC.
Natomiast dla Nassera Al Attiyaha Rajd Maroka zakończył się rozczarowaniem, gdyż zabrakło mu zaledwie dziewięciu punktów, by obronić tytuł Mistrza Świata FIA Kierowców.
Pilotowany przez Fabiana Lurquina Katarczyk ukończył pierwszą część ostatniego odcinka specjalnego na nieoficjalnym trzecim miejscu. To wystarczyłoby mu do zdobycia czwartego z rzędu mistrzostwa. Jednak godzinna kara nałożona za omyłkowe pominięcie ostatniego punktu kontrolnego spowodowała spadek aAl Attiyaha do pozycji wicemistrza, podczas gdy Lurquin zakończył rajd na czwartym miejscu w klasyfikacji pilotów.
W tym samym czasie w trzeciej Dacii Sandrider hiszpański duet Cristiny Gutiérrez i Pabla Moreny umacniał swoją pozycję i na koniec uplasował się na przyzwoitym dziewiątym miejscu. To był dopiero ich czwarty występ w najwyższej kategorii Ultimate W2RC.
Rajd Maroka, traktowany jako doskonała próba generalna przed Rajdem Dakar, daje zespołowi Dacia Sandriders pewność siebie i determinację przed startem w tej imprezie, która odbędzie się w dniach 3–17 stycznia w Arabii Saudyjskiej.
CRISTINA GUTIÉRREZ (HISZPANIA) – KIEROWCA ZESPOŁU DACIA SANDRIDERS
Udział w Rajdzie Maroka był ogromną szansą, bo to idealna impreza, by przygotować się do Rajdu Dakar. Jestem bardzo szczęśliwa i chcę podziękować całej ekipie – inżynierom, mechanikom, pracownikom technicznym – wszyscy wykonali świetną robotę. Wiele osób pracuje za kulisami na nasz sukces i ten wynik jest ich ogromną zasługą. Cieszę się, że wystartujemy w Rajdzie Dakar w takiej atmosferze.
SÉBASTIEN LOEB (FRANCJA) – KIEROWCA ZESPOŁU DACIA SANDRIDERS
To był dla nas bardzo udany rajd. Od samego początku jechaliśmy w dobrym tempie, bez błędów czy problemów. Wspólnie z Édouardem wypracowaliśmy nawyki i stale robiliśmy postępy, bo wcześniej startowaliśmy razem tylko w jednym rajdzie. Czuliśmy się naprawdę świetnie w Dacii Sandrider i mogliśmy atakować od początku do końca odcinków specjalnych. To był dla nas idealny rajd. Édouard został mistrzem świata pilotów. Sezon rozpoczynał z Nasserem, kończy go ze mną i to on zdobywa najwięcej punktów. Bardzo się cieszę z jego sukcesu, na który zasłużył ciężką pracą. Ten rajd to również doskonałe przygotowanie do Dakaru i jak dotąd wszystko przebiega bardzo pomyślnie. To dopiero moje drugie zwycięstwo w rajdzie terenowym, więc jestem naprawdę szczęśliwy.
ÉDOUARD BOULANGER (FRANCJA), PILOT – DACIA SANDRIDERS
Mistrz świata – to brzmi bardzo dobrze, zwłaszcza drugi rok z rzędu. Ten sezon był wyjątkowy dla całego zespołu Dacia Sandriders. Zmiana kierowcy w trakcie sezonu nie jest czymś powszechnym, ale z Sébastienem zaliczyliśmy dwa bardzo udane rajdy w Portugalii i Maroku. W Portugalii lekko otarliśmy się o drzewo, co nas nieco spowolniło, ale tutaj pojechaliśmy bardzo solidnie i to niesamowite uczucie w kontekście naszej relacji zawodowej. Nie mogliśmy sobie wymarzyć lepszych warunków do przygotowań do Rajdu Dakar. Wykonaliśmy dobrą robotę i teraz musimy iść dalej w tym kierunku.
RAJD MAROKA – NIEOFICJALNE WYNIKI 5. ODCINKA SPECJALNEGO W KATEGORII ULTIMATE
Arfud – Arfud
Długość odcinka specjalnego: 249 km Odcinek dojazdowy: 99,6 km Łącznie: 348,6 km
7. miejsce: Sébastien Loeb (FRA) / Édouard Boulanger (FRA) – 2 h 44 min 39 s
10. miejsce: Cristina Gutiérrez (ESP) / Pablo Moreno (ESP) – 2 h 45 min 30 s
32. miejsce: Nasser al Attiyah (QAT) / Fabian Lurquin (BEL) – 3 h 40 min 1 s
NIEOFICJALNA KLASYFIKACJA GENERALNA PO 5. ODCINKU SPECJALNYM W KATEGORII ULTIMATE
1. miejsce: Sébastien Loeb (FRA) / Édouard Boulanger (FRA) – 15 h 11 min 40 s
9. miejsce: Cristina Gutiérrez (ESP) / Pablo Moreno (ESP) +44 min 46 s
13. miejsce: Nasser al Attiyah (QAT) / Fabian Lurquin (BEL) +1 h 2 min 56 s
DACIA SANDRIDERS W 2025 ROKU – KLUCZOWE LICZBY
Tytuły: 1 (Édouard Boulanger)
Zwycięstwa w zawodach: 2 (Nasser Al Attiyah 1, Sébastien Loeb 1)
Podia: 3
Zwycięstwa na odcinkach specjalnych: 13 (Nasser Al Attiyah 10, Sébastien Loeb 3)
CDN…
Rajd Dakar, który odbędzie się w Arabii Saudyjskiej w dniach 3–17 stycznia, rozpocznie sezon 2026 Mistrzostw Świata FIA w Rajdach Terenowych.
Będzie to pierwsza z pięciu rund przewidzianych w kalendarzu, obok Rally-Raid Portugal w Portugalii (17–20 marca), Desafío Ruta 40 w Argentynie (24–29 maja), Rajdu Maroka (28 września–3 października) i Abu Dhabi Desert Challenge (22–27 listopada).
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.