Komunikat Prasowy

Udostępnij

Obroty Grupy Renault w trzecim kwartale 2025 roku wzrosły o 6,8%. Prognozy finansowe na 2025 rok sprawdziły się

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku:

– Przychody Grupy Renault: 39,1 mld euro, czyli o 3,7% więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku i o 5,1% więcej z uwzględnieniem stałego referencyjnego kursu wymiany1.

– Obroty sektora samochodowego: 34,3 mld euro, czyli o 1,7% więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku i o 3,1% więcej z uwzględnieniem stałego referencyjnego kursu wymiany1.


W trzecim kwartale 2025 roku:

– Przychody Grupy Renault: 11,4 mld euro, czyli o 6,8% więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku i o 8,5% więcej z uwzględnieniem stałego referencyjnego kursu wymiany1.

– Obroty sektora samochodowego: 9,8 mld euro, czyli o 5,0% więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku i o 6,8% więcej z uwzględnieniem stałego referencyjnego kursu wymiany.


Solidne wyniki finansowe Grupy Renault: w trzecim kwartale 2025 roku sprzedaż wzrosła o 9,8% w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku i wyniosła 529 486 sprzedanych samochodów; sprzedaż na rynkach pozaeuropejskich zwiększyła się o 14,9 %, a sprzedaż w Europie2 o 7,5%. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku łączna sprzedaż Grupy wzrosła o 3,8% i osiągnęła liczbę 1 698 964 samochodów. Grupa Renault jest trzecim producentem pod względem sprzedaży w Europie.


Wzrost notują wszystkie trzy marki samochodów3:

Renault jest trzecią marką w Europie; od początku roku odnotowuje dobre wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych, które w trzecim kwartale osiągnęły 20-procentowy udział w całkowitej sprzedaży, a Renault 5 E-Tech jest liderem segmentu B-EV; marka zajmuje drugie miejsce pod względem sprzedaży samochodów hybrydowych (HEV), drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych, a Renault Clio jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie we wszystkich kanałach sprzedaży. Marka Renault jest numerem 1 we Francji.

Dacia koncentruje się na kanałach sprzedaży do klientów indywidualnych. Zajmuje drugie miejsce w Europie na rynku samochodów osobowych i dziewiąte w Europie pod względem sprzedaży samochodów dla klientów indywidualnych. Sandero jest najlepiej sprzedającym się samochodem we wszystkich kanałach w Europie.

– Sprzedaż Alpine wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z pierwszymi dziewięcioma miesiącami 2024 roku.


• W trzecim kwartale 2025 roku odnotowano wysoki, jednocyfrowy wzrost liczby przyjętych zamówień w Europie względem poprzedniego roku


• Całkowite zapasy pozostają na dobrym poziomie i na dzień 30 września 2025 roku wynosiły 538 tys. pojazdów.


• Nadchodzące premiery w czwartym kwartale 2025 roku: Renault Boreal (C-SUV), Renault Kwid E-Tech, Alpine A390 (C-SUV) i Renault Clio 6 (początek dostaw w pierwszym kwartale 2026 roku)


• Grupa Renault podtrzymuje prognozy finansowe na 2025 rok, zrewidowane 15 lipca 2025 roku:

– Uzyskanie marży operacyjnej Grupy około 6,5%

Free cash flow w zakresie od 1,0 do 1,5 mld euro.

„Pomimo bardzo trudnej sytuacji w dalszym ciągu czerpiemy korzyści z naszej atrakcyjnej i konkurencyjnej gamy samochodów elektrycznych, spalinowych (ICE) i hybrydowych – co umożliwiło zwiększenie obrotów Grupy o 6,8% w tym kwartale. Nasza spółka leasingowa Mobilize Financial Services również odnotowała dobry wynik, czym potwierdza swoją strategiczną rolę w rozwoju Grupy w perspektywie krótko- i długoterminowej.

Naszym celem jest osiągnięcie doskonałości w dziedzinach, które jesteśmy w stanie opanować, dlatego z pełnym zaangażowaniem wcielamy w życie naszą strategię ukierunkowaną na generowanie wartości zamiast maksymalizacji sprzedaży i niezmiennie rygorystycznie trzymamy się naszego planu ograniczania kosztów. Podtrzymujemy nasze prognozy finansowe na 2025 rok, które przewidywały marżę operacyjną Grupy na poziomie około 6,5% i free cash flow w zakresie od 1,0 do 1,5 mld euro.

Jednocześnie aktywnie przygotowujemy nasz kolejny plan średnioterminowy, którego celem jest przyspieszenie transformacji Grupy i otwarcie nowych możliwości” – powiedział Duncan Minto, dyrektor finansowy Grupy Renault.


Wyniki handlowe – najważniejsze fakty


W trzecim kwartale 2025 roku Grupa Renault zwiększyła sprzedaż o 9,8% w stosunku do analogicznego okresu roku 2024 i osiągnęła ogólną liczbę 529 486 sprzedanych samochodów. Do tego wyniku przyczyniła się sprzedaż na rynkach pozaeuropejskich oraz w Europie, która wzrosła odpowiednio o 14,9% i 7,5%. W Europie4 sprzedaż samochodów osobowych zwiększyła się o 10,9%, przy wzroście na rynku wynoszącym 7,5%. W sprzedaży samochodów dostawczych widoczna jest kolejna poprawa, jednak nadal notuje ona spadek o 7,1% względem trzeciego kwartału 2024 roku. Wszystkie marki odnotowują wzrost (samochody osobowe, Europa): Renault o 5,5%, Dacia o 16,1%, Alpine o 306,4%.


W pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku sprzedaż Grupy wzrosła o 3,8% i osiągnęła liczbę 1 698 964 samochodów, a wzrost dotyczył wszystkich trzech marek. Sprzedaż samochodów osobowych w Europie wzrosła o + 6,9% do 1 003 085 samochodów. O sukcesie strategii International Game Plan świadczy wzrost sprzedaży marki Renault (samochody osobowe i dostawcze) na rynkach pozaeuropejskich: w Ameryce Łacińskiej (+ 17,3%), w Korei Południowej (+ 213,7%) i w Maroku (+ 46,3%).


Grupa Renault kontynuuje realizację swojej strategii:

Polityka handlowa, która kładzie nacisk na wartość, a nie na wielkość sprzedaży:

o Sprzedaż dla klientów indywidualnych stanowiła 58,4% całkowitej sprzedaży w pięciu5 najważniejszych krajach europejskich (prawie 17 punktów powyżej wyniku rynku) i odnotowała kolejną poprawę w trzecim kwartale do 63,8% (20 punktów powyżej wyniku rynku). Trzy modele uplasowały się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów w segmencie klientów indywidualnych w Europie: Sandero, Duster i Clio.

o Wartość rezydualna na koniec września 2025 roku w przypadku marek Renault i Dacia pozostała zasadniczo stabilna względem poprzedniego roku i wciąż sytuuje się 5–11 punktów6 powyżej poziomu głównych konkurentów w pięciu najważniejszych krajach europejskich.


Przyspieszenie elektryfikacji7:

W pierwszych dziewięciu miesiącach roku sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Grupy Renault wzrosła o 58,6% i stanowi obecnie 43,9% całkowitej sprzedaży.

W trzecim kwartale 2025 roku miks zelektryfikowanych samochodów Grupy odpowiada za 44,0% całkowitej sprzedaży (o 10,8 punktu więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku).

o Samochody elektryczne: W pierwszych dziewięciu miesiącach roku udział samochodów elektrycznych Grupy Renault zwiększył się o ponad 5 punktów i wyniósł 12,7%. Renault 5 E-Tech jest liderem segmentu B-EV w Europie.

W trzecim kwartale 2025 roku sprzedaż samochodów elektrycznych Grupy Renault wzrosła o 122,1% w stosunku do analogicznego okresu roku 2024 i osiągnęła poziom 13,5% sprzedaży.

o Samochody hybrydowe (HEV): W pierwszych dziewięciu miesiącach roku udział samochodów hybrydowych Grupy Renault zwiększył się o ponad 8 punktów i wyniósł 30,4%. Jest to efekt sukcesu hybrydowych modeli marek Renault i Dacia. Grupa Renault utrzymała drugie miejsce w Europie pod względem sprzedaży samochodów hybrydowych.

Sprzedaż samochodów hybrydowych Grupy w trzecim kwartale 2025 roku wzrosła o 25,0% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2024.


Marka Renault


W pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku marka Renault sprzedała 1 169 806 samochodów na świecie, co stanowi wzrost o 3,8% względem analogicznego okresu poprzedniego roku. W Europie8, na rynku samochodów osobowych, marka wykazuje wzrost o 7,5% (drugi najwyższy wzrost wśród 15 czołowych marek samochodowych) z wynikiem 546 314 sprzedanych samochodów. Udział marki w rynku samochodów osobowych zwiększył się o 0,3 punktu do 5,5%. Strategia International Game Plan Renault w dalszym ciągu przynosi dobre efekty, o czym świadczy wzrost sprzedaży o 15,6% (samochody osobowe i dostawcze łącznie) względem poprzedniego roku.


W trzecim kwartale 2025 roku marka Renault osiągnęła solidny wynik na poziomie 361 575 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost o 6,6% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2024.


Na rynkach pozaeuropejskich9 marka Renault utrzymała dobrą dynamikę wzrostu w strategicznych regionach i odnotowała wzrost o 14,2%. W Ameryce Łacińskiej marka wzrosła o 6,8% dzięki wprowadzeniu Kardiana i spodziewa się dobrej dynamiki w związku z wprowadzeniem Boreala w Brazylii zaplanowanym na listopad. W Korei Południowej Grand Koleos zapewnił marce wzrost o 54,7% względem analogicznego okresu poprzedniego roku. W Maroku marka Renault odnotowała wzrost o 42,6% z wynikiem 9258 sprzedanych samochodów, między innymi na fali sukcesu Kardiana.


W Europie sprzedaż samochodów marki wzrosła o 1,8% (samochody osobowe i dostawcze łącznie), co wynika ze zwiększenia sprzedaży samochodów osobowych o 5,5% i nieznacznej poprawy wyniku sprzedaży samochodów dostawczych (spadek o 7,0%) po trudnym pierwszym półroczu10. Szczególnie silny wzrost był widoczny w Niemczech (27,9%) i w Hiszpanii (11,9%).


Samochody zelektryfikowane11 stanowiły 60,0% sprzedaży marki Renault (o 9,6 punktu więcej niż w trzecim kwartale 2024 roku). Sprzedaż samochodów elektrycznych Renault skoczyła o 84,7% i stanowiła 20% sprzedaży w trzecim kwartale (o 8,7 punktu więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku). Jest to zasługa Renault 5 E-Tech, lidera segmentu B-EV w Europie, i Renault Scenic E-Tech, lidera segmentu C-EV we Francji. Sprzedaż samochodów hybrydowych wzrosła o 4,4% za sprawą Renault Symbioz, najlepiej sprzedającego się hybrydowego modelu Renault, a udział samochodów hybrydowych w sprzedaży marki osiągnął poziom 37,9%. Marka Renault utrzymała drugie miejsce na rynku samochodów hybrydowych w Europie.


W pierwszych dziewięciu miesiącach roku sprzedaż samochodów elektrycznych marki Renault wzrosła o 65,8% w stosunku do analogicznego okresu roku 2024. Udział samochodów elektrycznych w miksie sprzedaży wyniósł 17,4%, co daje wzrost o 6,1 punktu w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku.


Marka Dacia


W pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku marka Dacia sprzedała 521 387 samochodów na świecie (wzrost o 4,1% względem analogicznego okresu poprzedniego roku). W Europie, z wynikiem 449 634 sprzedanych samochodów (wzrost o 5,3%), marka utrzymała dziewiątą pozycję na rynku samochodów osobowych. Marka przesunęła się o jedno miejsce do góry i zajmuje drugą lokatę na europejskim podium pod względem sprzedaży samochodów osobowych dla klientów indywidualnych, którzy stanowią główną grupę docelową marki.


Trzeci kwartał 2025 roku przyniósł Dacii zwiększenie sprzedaży do poziomu 165 451 sprzedanych samochodów (wzrost o 16,2%), znacznie przewyższającego wyniki z dwóch pierwszych kwartałów 2025 roku. Marka odnotowała dynamiczny wzrost na większości rynków europejskich, w szczególności w Niemczech (o 23,6%), w Hiszpanii (o 19,3%) oraz w Belgii i Luksemburgu (o 37,5%). Istotny wpływ na tę dynamikę miał sukces Bigstera. Bigster od czerwca był drugim najlepiej sprzedającym się modelem z segmentu C-SUV wśród klientów indywidualnych w Europie z liczbą 22 353 zarejestrowanych egzemplarzy w trzecim kwartale i ponad 39 700 od początku roku. Od momentu wprowadzenia na rynek model zamówiło ponad 55 tys. klientów. Sandero ponownie okazał się najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie we wszystkich kanałach sprzedaży, z liczbą 66 233 sprzedanych sztuk w trzecim kwartale roku i 218 098 od stycznia.


Dzięki Dusterowi i Bigsterowi Dacia przyspiesza tempo elektryfikacji swojej oferty12. Sprzedaż samochodów hybrydowych wzrosła ponad dwukrotnie i stanowiła 20,9% ogólnej sprzedaży marki w trzecim kwartale roku (wzrost o 9,1 punktu względem analogicznego okresu poprzedniego roku). W pierwszych dziewięciu miesiącach roku sprzedaż samochodów hybrydowych marki Dacia skoczyła o 170,0%.


Marka Alpine


W pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku sprzedaż Alpine wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z analogicznym okresem roku 2024 i osiągnęła liczbę 7394 sztuk.

W trzecim kwartale 2025 roku marka Alpine odnotowała 2344 rejestracje nowych samochodów, wobec 625 w analogicznym okresie roku 2024. Alpine A290, niedawno wprowadzony elektryczny samochód miejski, jest już dostępny w większości krajów, w których marka jest obecna. W omawianym okresie zarejestrowano 1845 tych aut. Wielka Brytania stała się drugim rynkiem zbytu Alpine A290 po Francji. Alpine wkrótce rozpocznie przyjmowanie zamówień na Alpine A390, nowego elektrycznego sportowego fastbacka marki. Alpine A110 utrzymuje dobrą dynamikę, mimo że zamówienia na aktualną generację wkrótce przestaną być przyjmowane z uwagi na pojawienie się nowej generacji w 100% elektrycznej.


Obroty w trzecim kwartale 2025 r.


Obroty Grupy Renault wyniosły 11,426 mld euro, czyli o 6,8% więcej w porównaniu z trzecim kwartałem 2024 roku. Bez uwzględnienia różnic kursowych13 wzrost wyniósł 8,5%.

Przychody sektora samochodowego wyniosły 9,816 mld euro (wzrost o 5,0% w porównaniu z trzecim kwartałem 2024 roku). W tym uwzględnione są straty kursowe w wysokości 1,8 punktu (167 mln euro), związane głównie z dewaluacją peso argentyńskiego, liry tureckiej, reala brazylijskiego, a także wona południowokoreańskiego. Bez uwzględnienia różnic kursowych1 wzrost wyniósł 6,8%. Na te zmiany złożyły się w głównej mierze następujące czynniki:

• Dodatni efekt wolumenu (wzrost o 3,2 punktu). Wzrost liczby rejestracji nowych samochodów o 9,8% został częściowo zrównoważony przez zwiększoną wyprzedaż samochodów z zapasów sieci niezależnych dealerów w trzecim kwartale 2025 roku w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego (wyprzedaż 72 tys. sztuk w trzecim kwartale 2024 roku wobec 98 tys. sztuk w trzecim kwartale roku 2025).

• Dodatni efekt miksu geograficznego (wzrost o 1,0 punkt) głównie z powodu spadku sprzedaży w Brazylii w trzecim kwartale 2025 roku wynikającego z koncentracji na bardziej rentownych kanałach, przy jednoczesnym wysokim wyniku porównawczym w trzecim kwartale 2024 roku.

• Dodatni efekt miksu produktów (wzrost o 0,9 punktu) za sprawą wyników modeli Renault i Dacia, w szczególności Bigstera i Renault 5 E-Tech. Gorszy efekt miksu produktów niż w poprzednich kwartałach wynika głównie z faktu, że zeszłoroczne premiery były rozliczane w ujęciu rocznym. Efekt miksu produktów w czwartym kwartale powinien być korzystniejszy z uwagi na większy wpływ Bigstera i Renault 5 E-Tech, a także umocnienie pozycji Renault 4 E-Tech.

• Ujemny efekt ceny (spadek o 0,8 punktu) wynikający głównie z trudnej sytuacji rynkowej w Europie, gdzie nadal utrzymuje się presja handlowa. Część strat kursowych została zrekompensowana przez wzrost cen. W kontekście polityki handlowej, która kładzie nacisk na wartość, a nie na wielkość sprzedaży, Grupa w ramach swojej strategii cenowej nadal kładzie duży nacisk na wartość rezydualną, która stanowi kluczową przewagę konkurencyjną wpływającą na długoterminowe wyniki Grupy.

• Dodatni efekt sprzedaży do firm partnerskich (wzrost o 1,6 punktu) wynikający w szczególności z programów realizowanych wspólnie z naszymi partnerami oraz z wypływu objęcia konsolidacją spółki RNAIPL (Renault Nissan Automotive India Private Ltd). W dniu 1 sierpnia 2025 roku Grupa Renault nabyła 51% udziałów w fabryce w Ćennaju (RNAIPL) należących do Nissana.

• Dodatni efekt pozycji „Inne” (wzrost o 0,9 punktu), przede wszystkim dzięki wynikom Retail Renault Group (RRG).


Udział usług związanych z mobilnością w obrotach Grupy w trzecim kwartale 2025 roku wyniósł 23 mln euro, wobec 14 mln euro w analogicznym okresie ubiegłego roku.


Obroty Mobilize Financial Services wyniosły w trzecim kwartale 2025 roku 1,587 mld euro, co stanowi wzrost o 18,4% w stosunku do trzeciego kwartału roku 2024, dzięki wyższym stopom procentowym i wzrostowi o 5,3% średniej wartości portfela (59,5 mld euro) w porównaniu z trzecim kwartałem 2024 roku.


Łączny zapas samochodów na dzień 30 września 2025 roku (łącznie z zapasami w sieci niezależnych dealerów) wyniósł 538 tys. samochodów, co odzwierciedla zwykły cykl sezonowy działalności:

• zapasy Grupy – 219 tys. samochodów,

• zapasy w sieci niezależnych dealerów – 319 tys. samochodów.


Grupa przewiduje, że poziom zapasów u niezależnych dealerów w czwartym kwartale 2025 roku będzie wyraźnie niższy od odnotowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku.


Wysoki, jednocyfrowy wzrost liczby przyjętych zamówień względem poprzedniego roku odnotowany w trzecim kwartale 2025 roku zasila portfel zamówień grupy w Europie, który na koniec września sytuował się na poziomie 1,6 miesiąca przewidywanej sprzedaży, z uwzględnieniem wysokiej prognozowanej sprzedaży w czwartym kwartale.


Prognozy finansowe na rok 2025


Grupa Renault podtrzymuje prognozy finansowe na 2025 rok, zrewidowane 15 lipca 2025 roku:

• Uzyskanie marży operacyjnej Grupy około 6,5%

Free cash flow w zakresie od 1,0 do 1,5 mld euro.





Ogłoszenie obrotów Grupy Renault w trzecim kwartale 2025 r.


Link do konferencji (w jęz. angielskim), która odbyła się 23 października 2025 roku o godz. 8.00 (czasu paryskiego) i jest dostępna online: Konferencja – III kw. 2025




1. W celu analizy zmian skonsolidowanych obrotów bez uwzględnienia różnic kursowych Grupa Renault dokonuje odpowiednich korekt danych za bieżący okres obrachunkowy.

2. Europa – dane ACEA.

3. Jeżeli nie wskazano inaczej, klasyfikacja dotyczy pierwszych dziewięciu miesięcy roku.

4. Europa – dane ACEA.

5. Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania i Włochy.

6. Wśród 22 konkurentów na rynku samochodów osobowych; Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania i Włochy.

7. Zakres: samochody osobowe elektryczne, hybrydowe i plug in hybrid w Europie. Dane szacunkowe na koniec marca 2025 roku, na podstawie danych z części rynków europejskich: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Dania, Estonia, Francja, Hiszpania, Holandia, Grecja, Irlandia, Islandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Niemcy, Norwegia, Polska, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

8. Europa – dane ACEA.

9. Poza Europą.

10. Sprzedaż samochodów dostawczych marki spadła o 29,9% w pierwszym półroczu 2025 roku względem analogicznego okresu w roku poprzednim.

11. Zakres: samochody osobowe elektryczne, hybrydowe i plug in hybrid w Europie. Dane szacunkowe na koniec marca 2025 roku, na podstawie danych z części rynków europejskich: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Dania, Estonia, Francja, Hiszpania, Holandia, Grecja, Irlandia, Islandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Niemcy, Norwegia, Polska, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

12. Zakres: samochody osobowe elektryczne, hybrydowe i plug in hybrid w Europie. Dane szacunkowe na koniec marca 2025 roku, na podstawie danych z części rynków europejskich: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Dania, Estonia, Francja, Hiszpania, Holandia, Grecja, Irlandia, Islandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Niemcy, Norwegia, Polska, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

13. W celu analizy zmian skonsolidowanych obrotów bez uwzględnienia różnic kursowych Grupa Renault dokonuje odpowiednich korekt danych za bieżący okres obrachunkowy poprzez zastosowanie średniego rocznego kursu walut z poprzedniego okresu.

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies