Materiały Prasowe
Ten bestseller Renault przez kolejne generacje modelu, z których pierwsza trafiła na rynek w 1990 roku, ma receptę na sukces zapisaną w genach.
Mimo to każda generacja modelu dokonywała prawdziwej rewolucji, aby zachować swoją pozycję lidera na przestrzeni kolejnych epok.
Jako pierwszy samochód miejski spełniający standardy wyższego segmentu, Clio I miało „wszystkie zalety dużego auta”. To legendarne i niezmienne hasło będzie przyświecało wszystkim generacjom Clio, pomimo prezentowania przez każdą z nich własnej, odrębnej osobowości.
Clio II eksponowało zalety auta, które jest komfortową „kapsułą” o atrakcyjnym designie. Clio III podniosło jakość postrzeganą do rangi niespotykanej w segmencie B, a jego wyposażenie obejmowało najnowocześniejsze rozwiązania, takie jak system nawigacji Carminat Tom Tom. Clio IV dokonało rewolucji w swym designie dzięki zmysłowym i ciepłym kształtom. Miała ona swój dalszy ciąg w Clio V, w którym objęła wnętrze, zaprojektowane w całości wokół dużego ekranu centralnego, co było wyjściem naprzeciw rosnącej popularności multimediów. Dzisiaj Clio VI dokonuje kolejnej rewolucji, zarówno w swym wyglądzie jak i wnętrzu.
Clio zawdzięcza 35 lat sukcesów również zaawansowanym technologicznie silnikom, które idealnie wpisywały się w każdą z epok. Silnik 1.5 dCi, który pojawił się w modelu Clio II, pozostaje do dziś jedną z wzorcowych konstrukcji wśród silników wysokoprężnych. Napęd full hybrid E-Tech odniósł ogromny sukces w piątej generacji Clio, przekładający się na 30% udziałów w sprzedaży na terenie Europy.
Łącznie sprzedano niemal 17 milionów egzemplarzy Clio w 120 krajach na całym świecie, co czyni z niego najlepiej sprzedający się francuski samochód wszech czasów, niezależnie od generacji.
Nowa generacja z licznymi udoskonaleniami
Ze swoim wyrazistym designem, proporcjami dodającymi prestiżu, nowym, ultranowoczesnymi silnikami i zaawansowanymi technologiami pokładowymi, nowe Renault Clio jasno określa swoje ambicje.
Całkowicie przeprojektowana szósta generacja Clio prezentuje się niezwykle bogato dzięki przełomowemu designowi opartemu na nowych proporcjach i zwiększonych wymiarach, które zdecydowanie plasują je na szczycie swojego segmentu.
Imponujący design idzie w parze z wysokimi osiągami nowej gamy silników, które znajdują się w ścisłej rynkowej czołówce pod względem efektywności energetycznej. U szczytu tej gamy króluje zespół napędowy full hybrid E-Tech o mocy 160 KM. Napęd ten, bardziej oszczędny i bardziej wydajny od swego poprzednika, jest w stanie osiągnąć zużycie paliwa niższe o nawet 40% w porównaniu z silnikiem spalinowym i poruszać się w trybie wyłącznie elektrycznym przez nawet 80% czasu jazdy po mieście i w strefach podmiejskich, co czyni z niego doskonałe uzupełnienie gamy modeli elektrycznych.
Nowe Clio w swej podstawowej wersji będzie dostępne z silnikiem benzynowym o mocy 115 KM, którego wersja dwupaliwowa benzyna-LPG (120 KM ze skrzynią biegów EDC) trafi na rynek w drugiej połowie 2026 roku. Powyższe dwie technologicznie zaawansowane wersje stanowią znaczący postęp w podstawowych wersjach modelu, zarówno pod względem osiągów, jak i efektywności energetycznej. Silnik benzynowy o mocy 115 KM jest dostępny z manualną skrzynią biegów, a później w tym roku będzie dostępny też z automatyczną skrzynią biegów EDC.
Wnętrze z podwójnym ekranem openR w kształcie litery „V”, systemem multimedialnym openR link z wbudowanymi usługami Google – co jest nowością w tej klasie aut – oraz z licznymi technologiami pokładowymi i systemami wspomagania prowadzenia najnowszej generacji znacząco podwyższają klasę samochodu i sytuują go na granicy wyższego segmentu. Nowe Renault Clio może być wyposażone nawet w 29 systemów wspomagania prowadzenia (ADAS) najnowszej generacji.
Nowe Renault Clio łączy w sobie kompaktowe wymiary samochodu z segmentu B z osiągami, technologiami pokładowymi i komfortem modeli z wyższego segmentu. Nasz hatchback o imponującym designie wyznacza nowe standardy w swojej klasie i zapewnia dynamiczną jazdę w warunkach pełnego komfortu. Zespół napędowy full hybrid E-Tech 160 imponuje wysokimi osiągami, a także oszczędnością dzięki rekordowo niskiemu zużyciu paliwa. Ze swym bogatym wyposażeniem, takim jak system openR link z wbudowaną wyszukiwarką Google, posiada on wszystkie cechy dużego auta!
Bruno Vanel, wiceprezes ds. produktów marki Renault
Materiały prasowe do pobrania
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
NOWE RENAULT CLIO – NOWY STANDARD W TEJ KLASIE AUT
NOWE RENAULT CLIO – NOWY STANDARD W TEJ KLASIE AUT
NOWE RENAULT CLIO – NOWY STANDARD W TEJ KLASIE AUT
NOWE RENAULT CLIO – NOWY STANDARD W TEJ KLASIE AUT
NOWE RENAULT CLIO – NOWY STANDARD W TEJ KLASIE AUT
NOWE RENAULT CLIO – NOWY STANDARD W TEJ KLASIE AUT
NOWE RENAULT CLIO – NOWY STANDARD W TEJ KLASIE AUT
NOWE RENAULT CLIO – NOWY STANDARD W TEJ KLASIE AUT
NOWE RENAULT CLIO – NOWY STANDARD W TEJ KLASIE AUT
NOWE RENAULT CLIO – NOWY STANDARD W TEJ KLASIE AUT
NOWE RENAULT CLIO – NOWY STANDARD W TEJ KLASIE AUT
NOWE RENAULT CLIO – NOWY STANDARD W TEJ KLASIE AUT
NOWE RENAULT CLIO – NOWY STANDARD W TEJ KLASIE AUT
NOWE RENAULT CLIO – NOWY STANDARD W TEJ KLASIE AUT
NOWE RENAULT CLIO – NOWY STANDARD W TEJ KLASIE AUT
NOWE RENAULT CLIO – NOWY STANDARD W TEJ KLASIE AUT
NOWE RENAULT CLIO – NOWY STANDARD W TEJ KLASIE AUT
NOWE RENAULT CLIO – NOWY STANDARD W TEJ KLASIE AUT
NOWE RENAULT CLIO – NOWY STANDARD W TEJ KLASIE AUT
NOWE RENAULT CLIO – NOWY STANDARD W TEJ KLASIE AUT
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
/content/articles/9980/poster1.jpg
/content/articles/9980/poster2.jpg
/content/articles/9980/poster3.jpg
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.