Komunikat Prasowy

Udostępnij

100 000 SZTUK RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC WYPRODUKOWANYCH W DOUAI: WIELKIE ŚWIĘTO „MADE IN FRANCE”

• To przełomowy moment w historii Manufaktury Ampere ElectriCity w Douai: wyprodukowano tu 100 000 modeli Renault 5 E-Tech electric w zaledwie 15 miesięcy! Codziennie z linii montażowej zjeżdża około 900 pojazdów, z których dwie trzecie stanowi Renault 5 E-Tech electric.


• Ten ważny kamień milowy jest symbolem komercyjnego sukcesu modelu, który cieszy się zainteresowaniem klientów i który od wielu miesięcy jest liderem w swoim segmencie w Europie.


• Gama Renault 5 E-Tech electric – obejmująca pięć poziomów wyposażenia (od wersji Five po wersję Roland-Garros), trzy silniki oraz dwa rodzaje akumulatora – daje każdemu klientowi możliwość znalezienia modelu odpowiadającego jego potrzebom, sposobowi użytkowania i budżetowi.


• Wiosną Renault 5 E-Tech electric otrzyma nowe elementy wyposażenia, w tym One Pedal, funkcję przydatną podczas jazdy w korkach oraz przy zbliżaniu się do ronda, oraz system kontroli uwagi kierowcy.


• W Polsce od momentu startu sprzedaży, czyli od czerwca do końca października 2025 r. sprzedano 321 Renault 5 E-Tech electric, dzięki czemu model ten znalazł się na 5. miejscu (TOP5) w rankingu B-Hatch EV i 6. miejscu w całym segmencie B EV.

Kamień milowy osiągnięty w zaledwie 15 miesięcy! Manufaktura Ampere ElectriCity w Douai wyprodukowała już 100 000 egzemplarzy Renault 5 E-Tech electric, które zostało wprowadzone na rynek w październiku 2024 r. Stutysięczne Renault 5 E-Tech electric w wersji techno z akumulatorem 52 kWh (najczęściej wybierane połączenie wersji wyposażenia i akumulatora) zmontowano w zeszłym tygodniu. To wydarzenie zostało przyjęte z wielkim entuzjazmem przez wszystkich pracowników zakładu produkcyjnego z regionu Hauts-de-France.


Renault 5 E-Tech electric, wybrane Samochodem Roku 2025 przez jury prestiżowego konkursu Car of the Year, jest bardziej niż kiedykolwiek odpowiedzialnym i dającym mnóstwo radości symbolem odpowiedzi na wyzwania technologiczne, społeczne i środowiskowe, stojące obecnie przed mobilnością, i w pełni przyczynia się do demokratyzacji dostępu do samochodów elektrycznych.


Wyprodukowanie stutysięcznego egzemplarza Renault 5 E-Tech electric w Douai nieco ponad rok po wprowadzeniu modelu do sprzedaży to wynik zaangażowania wszystkich pracowników oraz zaufania naszych klientów. Zakład Ampere w Douai przeszedł istotną transformację w kierunku całkowitej elektryfikacji, która była możliwa dzięki pasji i doświadczeniu tutejszych pracowników. Dzisiaj świętujemy nie tylko liczbę wyprodukowanych pojazdów, lecz także naszą zdolność do tworzenia wspólnymi siłami nowego rozdziału historii zrównoważonych innowacji.

Pierre-Emmanuel Andrieux, dyrektor zakładu w Douai



Sześć modeli na jednej linii produkcyjnej


To także wielkie święto produkcji „made in France”. Renault 5 E Tech electric otrzymało zresztą certyfikat Origine France Garantie (Wyprodukowane we Francji). Manufaktura Ampere ElectriCity w Douai produkuje co najmniej sześć modeli elektrycznych na jednej i tej samej linii produkcyjnej: Renault 5, Renault Megane, Renault Scenic E-Tech electric, Alpine A290, Nissan Micra oraz Mitsubishi Eclipse Cross. Każdego dnia z zakładu wyjeżdża około 900 pojazdów, z czego dwie trzecie stanowi model Renault 5 E-Tech electric. Aby to osiągnąć, trzy zespoły pracują codziennie na zmiany: jeden zespół rano, jeden zespół popołudniu oraz od 13 października, jeden zespół na nocną zmianę z wolniejszym tempem produkcji.


Marka Renault zdecydowała o produkcji większości pojazdów elektrycznych w obrębie ośrodka Ampere ElectriCity – dwie trzecie jego dostawców (w tym zakład w Cléon, montujący silniki elektryczne) znajdują się w odległości do 300 km, a większość klientów w odległości do 1000 km. Ośrodek obejmuje także zakład w Maubeuge, gdzie montowany jest chociażby model Renault 4 E-Tech electric, oraz zakład w Ruitz, specjalizujący się w produkcji kół zębatych do hybrydowych i elektrycznych skrzyni biegów oraz osłon akumulatorów (w ramach spółki joint venture Minth Electricity Technology).


Renault 5 E-Tech electric to sztandarowy przykład naszej zdolności do przekształcenia kultowego modelu w dźwignię konkurencyjności i francuskiej niezależności przemysłowej. Osiągnięcie to opiera się na sile lokalnego ekosystemu, całego procesu produkcyjnego, który jest unikatowy, skuteczny i obejmuje zakłady w Douai, Cléon (silniki elektryczne), Ruitz, a także naszych partnerów oraz dostawców mających siedzibę w sercu regionu Hauts-de-France. To więcej niż sukces przemysłowy: to prawdziwa przygoda o ludzkim i zbiorowym wymiarze, która dowodzi, że potrafimy połączyć szybkość, innowacyjność i tworzenie trwałej wartości dla naszych klientów i naszych rejonów.

Anne-Catherine Brieux, dyrektor ds. operacji przemysłowych Ampere i Alpine



Popularność, która przekracza granice Francji


Renault 5 E-Tech electric cieszy się widocznym sukcesem już od momentu wprowadzenia na rynek: od wielu miesięcy model zajmuje pozycję lidera elektrycznego segmentu B w Europie. Samochód znalazł się również na drugim miejscu na podium, jeśli chodzi o sprzedaż do klientów indywidualnych na Starym Kontynencie. Także we Francji model jest liderem całego rynku pojazdów elektrycznych od początku tego roku. Taką samą pozycję osiągnął też w październiku w Wielkiej Brytanii. W Holandii i Hiszpanii zajmuje pierwsze miejsce w segmencie.


Renault 5 E-Tech electric rozpoczęło karierę nawet poza Europą – w Turcji i w Izraelu. Do tych dwóch krajów w zeszłym miesiącu dołączyło Maroko. W 2026 r. pojawią się kolejne rynki.


Nowe elementy wyposażenia od stycznia 2026 r.


Popularność pojazdu prawdopodobnie jeszcze wzrośnie w 2026 r. nie tylko za sprawą kompletnej gamy (dwa silniki, dwie pojemności akumulatora, cztery poziomy wyposażenia w cenie od 121 500 zł bez dopłat rządowych), ale także serii usprawnień i nowych elementów wyposażenia, które pojawią się pod koniec stycznia przyszłego roku.


Wtedy też Renault 5 E-Tech electric w wersji Techno i wyższych zostanie wyposażone w funkcję One Pedal. To czwarty poziom hamowania z odzyskiwaniem energii, dzięki któremu po zdjęciu nogi z pedału gazu aż do całkowitego zatrzymania samochodu nie trzeba nawet wciskać hamulca. Funkcja ta, bardzo praktyczna w korkach oraz przy zbliżaniu się do ronda, znaku stop czy czerwonego światła, umożliwia płynniejszą jazdę w mieście.


Wyposażenie zostanie również wzbogacone o zaawansowany system kontroli uwagi kierowcy. Wykrywa on zmęczenie i rozkojarzenie kierowcy przy pomocy kamery umieszczonej w kabinie, w lewym słupku przedniej szyby. Nowa oferta pakietu 2 GB danych miesięcznie przez trzy lata w cenie samochodu lub do daty zakończenia umowy z Mobilize Financial Services (dotyczy to wszystkich umów z wyjątkiem klasycznego kredytu) umożliwi codzienne korzystanie z najbardziej popularnych aplikacji pokładowych, ponieważ odpowiada to przykładowo odtwarzaniu muzyki w streamingu (w normalnej jakości) do 40 godzin lub filmów przez maksymalnie trzy godziny.


Ponadto Renault 5 E-Tech electric będzie można spersonalizować nowymi naklejkami „PoweR5” na tylne błotniki, natomiast komplet naklejek NumbeR5 na przednie błotniki i dach, już dostępny w wersjach Techno i Iconic Cinq, pojawi się w wersji Evolution.

Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies