Komunikat Prasowy
• Sprzedaż Grupy Renault na świecie wyniosła 2 696 401 samochodów (spadek o 4,5%).
• Grupa kontynuuje politykę sprzedaży, przyjętą w trzecim kwartale 2020 roku, która zakłada wzrost sprzedaży w najbardziej rentownych kanałach. Na pięciu głównych rynkach europejskich (Francja, Niemcy, Hiszpania, Włochy i Zjednoczone Królestwo), udział sprzedaży do klientów indywidualnych wyniósł 58%, o 6 punktów więcej w porównaniu do 2019, czyli sytuacji sprzed kryzysu.
• Marka Renault umacnia swoją pozycję na rynku samochodów zelektryfikowanych w Europie. W 2021 roku gama E-TECH (samochody elektryczne i hybrydowe) stanowiła 30% sprzedawanych samochodów osobowych Renault w Europie (w porównaniu z 17% w 2020 roku). 56% sprzedaży modelu Renault Arkana, który zapewnił marce powrót do segmentu C, to właśnie wersje E-TECH.
• Odnowienie gamy Dacii okazało się sukcesem, a Nowe Sandero jest najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Europie. Marka po raz pierwszy znalazła się również na podium z udziałem 6,2% w segmencie sprzedaży do klientów indywidualnych w Europie.
• ŁADA utrzymała pozycję lidera na rynku rosyjskim z udziałem blisko 21%. ŁADA Vesta i ŁADA Granta zajmują odpowiednio pierwsze i drugie miejsce w rankingu sprzedaży.
• Marka Alpine odnotowała spektakularny wzrost sprzedaży o ponad 74% (2 659 sprzedanych samochodów w 2021 roku) i kontynuuje ekspansję na rynkach zagranicznych.
• Portfel zamówień Grupy w Europie jest dwukrotnie większy w porównaniu z 2020 rokiem i odpowiada ponad 3-miesięcznej sprzedaży. Jest to efekt atrakcyjności oferty Renault E-TECH, samochodów dostawczych, Dacii Sandero i w 100% elektrycznej Dacii Spring. Jednocześnie zapasy samochodów spadły o ok. 30% w stosunku do poprzedniego roku.
• W 2021 roku Grupa Renault osiągnęła zakładane cele CAFE (emisji CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych).
Wyniki sprzedaży marki Renault / Wyniki sprzedaży marki Dacia / Wyniki sprzedaży marki Alpine
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.