Komunikat Prasowy
•W sytuacji pandemii COVID-19 Grupa Renault sprzedała na całym świecie w 2020 roku 2 949 849 samochodów, czyli o 21,3% mniej niż w roku poprzednim, przy średnim spadku na rynku o 14,2%.
•Na koniec 2020 roku Grupa Renault zrealizowała wyznaczone cele CAFE dla samochodów osobowych i dostawczych.
•Po pierwszym półroczu 2020, w którym główne rynki zbytu Grupy mocno odczuły wpływ pandemii i obostrzeń związanych z kwarantanną, wyniki w drugiej połowie roku świadczą o lepszej odporności na trudną sytuację – sprzedaż Grupy w Europie utrzymała się na poziomie odpowiadającym rynkowym tendencjom.
•Marka Renault dwukrotnie zwiększyła sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie do 115 888 sztuk i umocniła swoją pozycję lidera w tym segmencie. ZOE jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym. Model odnotował wzrost sprzedaży o blisko 114% do 100 657 sztuk.
•Portfel zamówień w Europie na koniec grudnia 2020 roku jest o 14% większy niż w 2019 roku, między innymi dzięki atrakcyjnej nowej ofercie napędów hybrydowych i ładowanych hybryd E-TECH. Zmniejszyła się również liczba samochodów na składzie o około 20% w porównaniu do 2019 roku.
•W 2020 roku Grupa Renault rozwinęła najbardziej rentowne kanały sprzedaży, a marka Renault zwiększyła o blisko 1 punkt udział w rynku europejskim w sprzedaży do klientów indywidualnych.
•W 2021 roku Grupa będzie kontynuowała przyjętą politykę handlową ukierunkowaną na zysk. Wdrożony zostanie plan strategiczny Renaulution, który zostanie zaprezentowany 14 stycznia br.
Boulogne-Billancourt, 12 stycznia 2021
Grupa Renault dąży do poprawy wyników. Od tej pory będziemy stawiali na zyskowność, a nie wielkość sprzedaży, z wyższą marżą jednostkową netto na każdym samochodzie, i to na wszystkich rynkach zbytu. Pierwsze wyniki były już widoczne w drugiej połowie 2020 roku, zwłaszcza w Europie, gdzie marka Renault zwiększyła sprzedaż w najbardziej rentownych kanałach i umocniła pozycję lidera na rynku samochodów elektrycznych – oświadczył Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault.
Kryzys wywołany pandemią miał duży wpływ na naszą sprzedaż w pierwszym półroczu. Dzięki mobilizacji wszystkich pracowników mogliśmy stawić czoła tej sytuacji. Drugi półrocze pokazało lepszą odporność Grupy i przyniosło dobre wyniki na rynku samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym. Rozpoczynamy rok 2021 z wyższym poziomem zamówień niż w 2019 roku, niższym poziomem wyprodukowanych pojazdów na składzie i wyższym pozycjonowaniem cenowym całej naszej gamy – powiedział Denis le Vot, dyrektor ds. sprzedaży Grupy Renault.
Wobec pandemii COVID-19 sprzedaż Grupy Renault spadła o 21,3% do 2 949 849 sztuk, przy średnim spadku na rynku 14,2%. Wysoki spadek sprzedaży wynikał w znacznej mierze ze ścisłej kwarantanny wprowadzonej w większości krajów, w których działa Grupa, i zawieszenia działalności handlowej w drugim kwartale, jak również spowolnienia gospodarki w czwartym kwartale, zwłaszcza we Francji. Grupa kontynuowała politykę handlową, która kładzie nacisk na zyskowność, a nie wielkość sprzedaży.
Marka Renault liderem na rynku samochodów elektrycznych w Europie
Na dynamicznie rozwijającym się rynku samochodów elektrycznych w Europie marka Renault zajmuje pozycję decydowanego lidera z 115 888 sprzedanych samochodów.
Oznacza to wzrost o 101,4% w porównaniu z 2019 r. ZOE jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym. Model odnotował wzrost sprzedaży o blisko 114% do 100 657 sztuk. W segmencie elektrycznych pojazdów dostawczych najlepiej sprzedającym się samochodem jest Kangoo Z.E.
Ofertę elektrycznych samochodów Grupy w 2021 roku poszerzą modele Renault Twingo Electric i Dacia Spring.
Oprócz samochodów elektrycznych (BEV) Renault proponuje od lata ofertę napędów hybrydowych i hybrydowych plug-in E-TECH dostępnych w bestsellerowych modelach marki (Clio, Captur i Megane Grandtour). Marka weszła w ten sposób na rynek samochodów z napędem hybrydowym lub hybrydowym ładowanym. Sprzedała ponad 30 000 samochodów, co stanowi 25% sprzedaży poszczególnych modeli.
W pierwszym półroczu 2021 gama E-TECH powiększy się o modele Renault Arkana E-TECH Hybrid, Captur E-TECH Hybrid i Megane E-TECH Plug-in Hybrid.
W Europie
Sprzedaż Grupy spadła o 25,8% do 1 443 917 samochodów przy średnim spadku na rynku o 23,6%.
Udział marki Renault odnotował lekki wzrost do 7,7% (+0,1 punktu) dzięki sukcesowi odnowionej gamy modeli z segmentu B (Clio, Captur i ZOE) oraz wprowadzeniu napędów E-TECH.
Clio jest najlepiej sprzedającym się samochodem w tym segmencie w Europie z liczbą 227 079 sprzedanych sztuk. Marka Renault zwiększyła w ten sposób swój udział w sprzedaży dla klientów indywidualnych o blisko 1 punkt.
Marka Dacia odnotowała spadek sprzedaży o 31,7% do 385 674 samochodów.
Dacia Sandero jest już czwarty rok z rzędu najlepiej sprzedającym się modelem na rynku klientów indywidualnych. Dwa flagowe modele marki, Nowe Sandero i Nowe Sandero Stepway weszły do sprzedaży pod koniec 2020 roku.
Nowa oferta silników dwupaliwowych Dacii, zasilanych benzyną i LPG, dostępna w większości modeli pod nazwą ECOG, ma ponad 25% udziału w sprzedaży Dacii w Europie.
Sprzedaż samochodów Grupy poza Europą spadła o 16,5% głównie ze względu na spadek sprzedaży w Brazylii o 45%, co spowodowane było zmianą polityki handlowej z położeniem nacisku na najbardziej rentowne kanały sprzedaży.
W Rosji, która jest drugim rynkiem zbytu Grupy pod względem wielkości sprzedaży, Grupa Renault jest liderem z udziałem 30,1% (wzrost o 1,2 punktu). Sprzedaż spadła o 5,5% przy spadku na rynku o 9,2%.
ŁADA umocniła pozycję wiodącej marki na rynku rosyjskim z udziałem 21,5%. ŁADA Granta i ŁADA Vesta są dwoma najlepiej sprzedającymi się samochodami w Rosji.
Udział marki Renault w rynku zmniejszył się o 0,2 punktu do 8% w oczekiwaniu na pojawienie się nowego Dustera w pierwszym półroczu 2021.
W Indiach sprzedaż Grupy spadła o 9,4% przy załamaniu na rynku o 18,8%. Tym samym marka zdobyła 2,8% udziału w rynku (+0,3 punktu), głównie dzięki sukcesowi modelu Triber. W pierwszym półroczu 2021 gama Renault obejmująca modele Kwid, Duster i Triber poszerzy się o nowego SUV-a Kiger.
W Turcji Grupa zachowała pozycję lidera na przeżywającym silne odbicie rynku.
W Korei Południowej sprzedaż marki Renault Samsung Motors wzrosła o 14,2% przy średnim wzroście na rynku o 5,5%. Jest to efekt sukcesu nowego modelu XM3 wprowadzonego w marcu 2020 roku.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.